Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
En enkel blandkorg;

Ska bli kul att testa reynekes olika viner efter allt prat på forumet!
Längtar också efter månadens vin och att bekanta mig mer med Girards Petit Sirah.

upload_2016-5-16_21-31-14.jpeg
 

MartinE

Medlem
Krug Grande Cuvée på halvflaska som hämtas hem via beställningssortimentet på SB har numera 2008 som basårgång! Det är bara att bunkra upp ett gång för framtida tête-à-tête med respektive (eller annan lämplig motpart)! Fyra sådana fick det bli. Jag kunde inte heller låta bli att plocka hem följande:

Pierre Péters Les Chétillons 2009
Pierre Péters L'Esprit 2009
Pol Roger Rosé 2008 x 2
Veuve Fourny Millésime 2009
Veuve Fourny Cuvée R
 

matage

Medlem
Blev en 1971 Château Suduiraut på auktionen, flaskan och jag är jämngamla, samlar på 71:eek:r och brukar korka upp på bemärkelsedagen, tyvärr generellt sett vad det gäller vin inte någon vidare årgång.

Undrar hur många gånger vi bjudit mot varandra på söta 71'or då ;)
Jag har hittills inte vunnit nån dock...

Kom äntligen till skott och lade order på AtomWine - lite Keller von der Fels från både -14 och -15, Grüner Sylvaner -15 och några Roagna Barbaresco Paje 2010..

Måste nog endera dricka mer eller ta tag i att byta ut den lilla vinkylen (ful samsung-serveringskyl) mot ett till vinlagringsskåp...
 

Daniel A

Administratör
Måste nog endera dricka mer eller ta tag i att byta ut den lilla vinkylen (ful samsung-serveringskyl) mot ett till vinlagringsskåp...

Det ena utesluter verkligen inte det andra! I vinvärlden gäller väl trots allt "more is more"? :D
 

matage

Medlem
Du har ju inte radnummer i alla fall.

Det märks. ;)
Jag hade nog klarat mig bättre om jag kört klassisk Basic med jusr radnummer IF-THEN-ELSE och GOTO's istället för ELSEIF som jag aldrig tror jag använt när jag tänker efter ;)

Det var nog Turbo Pascal 6 sist om man bortser från lite HTML/Javascript för husbehov och "logisk pseudokod" för att beskriva vad jag vill ha gjort för de som vet vad de håller på med :D
 

Alter Ego

Medlem
Undrar hur många gånger vi bjudit mot varandra på söta 71'or då ;)
Jag har hittills inte vunnit nån dock...

Kom äntligen till skott och lade order på AtomWine - lite Keller von der Fels från både -14 och -15, Grüner Sylvaner -15 och några Roagna Barbaresco Paje 2010..

Måste nog endera dricka mer eller ta tag i att byta ut den lilla vinkylen (ful samsung-serveringskyl) mot ett till vinlagringsskåp...

Haha, det var faktiskt första gången jag ropade in en sötnos, så jag är förutom denna butelj mer eller mindre oskyldig.
 

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Så dök de upp till slut - efter två veckor lyckades UPS hitta och leverera lådan som de hade slarvat bort i sitt eget lager. Etiketterna är slitna, men priset var därefter. Det här skulle egentligen ha varit mitt vin på den senaste BYOBn.
clerc milon 1990.jpg
 

LeChat

Medlem
Ibland får man feeling.
2010 Chateau Bourgneuf 239:- !! Sjukt billigt! Hur många ska man köpa? Får nog bli en låda (12). De försvinner ganska snabbt från webben men jag hinner beställa 12 st.
När jag kör från jobbet så...... får jag feeling. Man skulle kanske köra inom Nordstan och köpa någon flaska att prova ikväll.
Så det blev en kasse (5 st) Bourgneuf.
Hann nästan bara komma hem. Fick ett mail från Flaskposten. De säljer Chateau Pontet Canet 2006 och jag gillar Bordeaux stenhårt.........
Jag får feeling. Plötsligt har jag beställt 6 st Pontet Canet också.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Ibland får man feeling.
2010 Chateau Bourgneuf 239:- !! Sjukt billigt! Hur många ska man köpa? Får nog bli en låda (12). De försvinner ganska snabbt från webben men jag hinner beställa 12 st.
När jag kör från jobbet så...... får jag feeling. Man skulle kanske köra inom Nordstan och köpa någon flaska att prova ikväll.
Så det blev en kasse (5 st) Bourgneuf.
Hann nästan bara komma hem. Fick ett mail från Flaskposten. De säljer Chateau Pontet Canet 2006 och jag gillar Bordeaux stenhårt.........
Jag får feeling. Plötsligt har jag beställt 6 st Pontet Canet också.
Jag tror jag såg dig, faktiskt. En snubbe köpte just 5 flaskor när jag var där. Det måste varit du! ;)
 
Ligger litet efter i inköpen, fångade idag upp följande med håven:
Mullineux Syrah 2014
nuii difräss 2014 - avnjutes just nu, mkt bra köp! Litet mer mogen frukt och litet mer struktur än Båmong från samma firma. Bang for the krona!
Oremus Tokaji Aszu 5 puttar 2006
Tenuta Belguardo 2012
Månadens vin
Aposteles Palo cortado
PP les chetillons 2007
 
Toppen