Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Kullahalvöns 100% Solaris druva
produceras i skåne vintage 2010...

Bra eller anus? vi får se...
Purfärsk ifrån producent tror inte dom är släppta ännu. Första batchen om jag förstod rätt.
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Lägger till en bild till alla som tvivlar att den existerar
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    31,6 KB · Visningar: 283

Elvis

Medlem
Har du provat Roederer 2008 Rose?

Ja, jag provade den för ett par månader sedan. En riktigt bra årgång av Roederer Rosé! Egentligen borde jag ha köpt på mig några lådor och lagt i vinkällaren men jag försöker begränsa champagneinköpen eftersom jag ska flytta från Filippinerna till USA om ett par månader.
 

magnum

Epernay, Frankrike
Ja, jag provade den för ett par månader sedan. En riktigt bra årgång av Roederer Rosé! Egentligen borde jag ha köpt på mig några lådor och lagt i vinkällaren men jag försöker begränsa champagneinköpen eftersom jag ska flytta från Filippinerna till USA om ett par månader.
Jag har druckit den några gånger och tycker den är helt fantastisk. Normalt brukar Roederer Rose behöva en del tid efter lansering innan den är tillgänglig men denna är perfekt att dricka direkt.
 

Elvis

Medlem
Jag har druckit den några gånger och tycker den är helt fantastisk. Normalt brukar Roederer Rose behöva en del tid efter lansering innan den är tillgänglig men denna är perfekt att dricka direkt.

Jag håller med. Roederers årgångs-rosé brukar alltid vara bra men den här är verkligen något extra. När jag provade den gjorde den sista varma centilitern starkt intryck på mig, den doftade choklad, och det bådar gott inför framtiden (om man låta bli dem)...
 
Trådskapare
A
Ja, jag provade den för ett par månader sedan. En riktigt bra årgång av Roederer Rosé! Egentligen borde jag ha köpt på mig några lådor och lagt i vinkällaren men jag försöker begränsa champagneinköpen eftersom jag ska flytta från Filippinerna till USA om ett par månader.

Varför inte köpa ett par lådor som ligger och väntar på dig i USA. Det lär väl gå att ordna.

Jag håller med. Roederers årgångs-rosé brukar alltid vara bra men den här är verkligen något extra. När jag provade den gjorde den sista varma centilitern starkt intryck på mig, den doftade choklad, och det bådar gott inför framtiden (om man låta bli dem)...

+1. Rosén är alltid ett säkert kort, även svaga årgångar lyckas man med denna.
 
Toppen