Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Gurto

Medlem
Firade min 30 års dag igår och fick lite roliga flaskor.

Salon 1999
Nomine-Renard special club 2008
Savart Calliope 2007
Selosse Substance
Några rödvin :rolleyes:
Och lite annat smått och gott som jag inte minns.
Grattis! Vänner/familj med god smak ...eller någon som var duktig på att förmedla vad som önskades till källaren ;)
 

jocke

Medlem
Firade min 30 års dag igår och fick lite roliga flaskor.

Salon 1999
Nomine-Renard special club 2008
Savart Calliope 2007
Selosse Substance
Några rödvin :rolleyes:
Och lite annat smått och gott som jag inte minns.
Grattis. Då är du 5 år äldre än jag (mig) beror på om man är språkpolis el inte :)
 
Trådskapare
A
Stämmer men det fungerar inte alltid med mig och jag. Finns visa problem. Men det får vi ta på ett svenska forum :)
Eller ännu bättre, på ett forum om svenska språket. Frågan är om vi ska kräva visa eller om man helt enkelt får köpa inträde med sitt Visakort :)

God Jul till er alla.
 

Aerorider

Medlem
En styck R&L Legras St Vincent BdB, 1996 samt Pierre Peters Cuvée (sprutchampagne kl 00.00)..

Läste här på forumet att man kanske skulle vänta lite med StVincenten? Är den förtidig att ta nu tro?
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
En styck R&L Legras St Vincent BdB, 1996 samt Pierre Peters Cuvée (sprutchampagne kl 00.00)..

Läste här på forumet att man kanske skulle vänta lite med StVincenten? Är den förtidig att ta nu tro?
Jag provade den ny deggade flaskan härom veckan och den är i mitt tycke ganska ung. inte alls lika utvecklad som förra -96 som såldes. Å andra sidan så drack vi en Selosse Initial deg -12 brevid så den kanske kom lite i skymundan..
 

Aerorider

Medlem
Jag provade den ny deggade flaskan härom veckan och den är i mitt tycke ganska ung. inte alls lika utvecklad som förra -96 som såldes. Å andra sidan så drack vi en Selosse Initial deg -12 brevid så den kanske kom lite i skymundan..

Okej, då kanske jag låter den vara ett tag. Eller öppnar den och köper en ny.. :)

Dum fråga: Hur vet man när den är deggad? Krug vet jag att man kan kolla serienumret på flaskan och sedan slå på hemsidan.

Mvh Emil
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Okej, då kanske jag låter den vara ett tag. Eller öppnar den och köper en ny.. :)

Dum fråga: Hur vet man när den är deggad? Krug vet jag att man kan kolla serienumret på flaskan och sedan slå på hemsidan.

Mvh Emil
Man kan tyvärr inte se precis när den blev deggad men den gamla flaskan som såldes hade annan etikett med andra färger osv.
 

m_trobeck

Ständigt sökande. Rotlös.
Ska bli kul att höra vad du tycker
Sitter just nu, julafton kväll på rummet på Clarion Hotell Arlanda och korkat upp efter en härlig middag.
Märkbart imponerad. Stilen faller mig i smaken, kraftfull doft av skaldjur och krämig brieost. Fina härliga bubblor, gula (över)mogna äpplen, fin syra och lite gräddigt hasselnötigt nougatig. Sjukt bra! Blir nog ett gäng till för se hur de blir med lite ålder!

God jul på er alla!
 
Toppen