Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
2 x Vilmart d'OR 2008
2 x Marguet Les Crayeres 2008
1 x Egly Ouriet 1999
1 x Egly Ouriet 2002
1 x Eric Rodez Cuvee des grandes vintages
1 x Jacquesson no 736
Först 30-årspresenterna och nu detta.
Kommer du få/gedigsjälv ett gäng också i nyårspresent?
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Näää får är det köpstopp för resten av året...
Köpstopp ja... Kräver ju en hel del självdisciplin :p
Personligen blir det två flaskor whiskey imorgon (12-årig Taketsuru, efterskottsjulklapp till en vän i regniga Umeå) samt att jag behöver komplettera lite vin inför vinmiddagarna i Umeå den 29, 30 och 31. Även om den 30:e är helt fixad behöver jag samla ihop saker och hitta ersättningsviner ifall något nu skulle råka vara skrumpet.
Ya ya.
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Köpstopp ja... Kräver ju en hel del självdisciplin :p
Personligen blir det två flaskor whiskey imorgon (12-årig Taketsuru, efterskottsjulklapp till en vän i regniga Umeå) samt att jag behöver komplettera lite vin inför vinmiddagarna i Umeå den 29, 30 och 31. Även om den 30:e är helt fixad behöver jag samla ihop saker och hitta ersättningsviner ifall något nu skulle råka vara skrumpet.
Ya ya.
Hoppas att min självdisciplin håller de ynka dagarna som är kvar :)
Japansk whiskey har jag goda minnen ifrån!
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Hoppas att min självdisciplin håller de ynka dagarna som är kvar :)
-Köpstopp införde frun redan någon gång i mars medans jag själv hade som mål att åtminstone hålla det från mitten av december vilket också gick bra tills jag råkade spontanklicka på Clos Puy Arnaud-lådan från Caviste.
Vad spelar det för roll med en låda hit eller dit tänker jag, ser det som ett tröstköp för att man tvingas att äta gammalt fårkött hela julen.
 

baum

Medlem
3 st 2009 Château Kirwan
3 st 2009 Château d'Armailhac,
Någon som provat dessa? Kirwan har jag druckit 2006 av men d'Armailhac har jag aldrig provat.
 
Toppen