Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

merlotsmile

Medlem
Lustigt sammanträffande. Kom precis hem från Regeringsgatan med dessa två. Har för mig att jag läst något någonstans om detta....:rolleyes::rolleyes:

Funderar också på att knäcka en ikväll för att se om det lever upp till haussen.

Visa bifogad bild 1530
Bokstaven T i ST ser ut sådär på alla etiketter verkar det som :). Bugg, feature eller förfalskning :eek:? Det verkar ju komma nya flaskor hela tiden :cool:
 
Trådskapare
A
Varit lite lågt på köpsidan men köpte precis ett gäng Pol Roger Winston 2002. Känns som ett vin man kommer vilja ha i källaren
 

doda

Medlem
Lite nytt intresse för sauternes från min sida. Har inga 2009 ännu, så jag slog till på 6 halvflaskor Climens. Tror att det är bra pris/prestanda, och kan bli riktigt bra med år i källaren.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Jävlar i min låda. Såg att priset på F/V omräknat till SEK är nästan 1800... :eek::eek::eek:
(Det är Cuvée Winston Churchill 2002 vi pratar om.) Ska vi möjligen hoppas att både Polle själv och Ward Wines vill ha kvar en listning i ordinarie sortimentet hos monopolet för Winston (de vill ju kunna sälja även efterkommande årgångar, som 2004), och att det svenska priset därför inte höjs riktigt lika grovt från nuvarande 1155 kr? Prisjusteringen kommer gissningsvis 1 oktober. På Elvis blogg har jag uttryckt en from förhoppning om att de skulle använda Dom Pérignons svenska pris 1299 kr som riktmärke, men Elvis trodde ju mer på att de skulle hamna i nivå med Cristals pris 1597 kr.
 
Trådskapare
A
(Det är Cuvée Winston Churchill 2002 vi pratar om.) Ska vi möjligen hoppas att både Polle själv och Ward Wines vill ha kvar en listning i ordinarie sortimentet hos monopolet för Winston (de vill ju kunna sälja även efterkommande årgångar, som 2004), och att det svenska priset därför inte höjs riktigt lika grovt från nuvarande 1155 kr? Prisjusteringen kommer gissningsvis 1 oktober. På Elvis blogg har jag uttryckt en from förhoppning om att de skulle använda Dom Pérignons svenska pris 1299 kr som riktmärke, men Elvis trodde ju mer på att de skulle hamna i nivå med Cristals pris 1597 kr.

Winston har ju alltid varit en av de mer humant prissatta prestigevinerna. Magnum 1998/99 gav jag ca 1750 SEK för.
 

Jos

Medlem
(Det är Cuvée Winston Churchill 2002 vi pratar om.) Ska vi möjligen hoppas att både Polle själv och Ward Wines vill ha kvar en listning i ordinarie sortimentet hos monopolet för Winston (de vill ju kunna sälja även efterkommande årgångar, som 2004), och att det svenska priset därför inte höjs riktigt lika grovt från nuvarande 1155 kr? Prisjusteringen kommer gissningsvis 1 oktober. På Elvis blogg har jag uttryckt en from förhoppning om att de skulle använda Dom Pérignons svenska pris 1299 kr som riktmärke, men Elvis trodde ju mer på att de skulle hamna i nivå med Cristals pris 1597 kr.

-00 kostar ju ganska exakt samma hos F/R som på Stora Satan (930 in bond) så vi får väl bara hoppas att det förhållandet inte gäller för -02...
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Nån som vet när -02:an börjar säljas på bolaget?
Vet - nej. Men om de vill fortsätta att ha en listning i ordinarie sortimentet och behöver höja priset så kan väl tidigast oktober vara en gissning, eftersom 1 oktober väl är nästa tillfälle man får prisjustera. Då ser de väl till att ha 2000 så det räcker tills dess. Fast om den lanseras i annan form kan det bli närsomhelst.
 

Laserapa

Medlem
Systembolaget fick in nya flaskor Penfolds St Henri Shiraz '10 till webben idag. Ja vadå då tänker ni? Jo för den som har 20 mil till närmsta välsorterade Systembolag så är det här rena julafton! Fick bli 6 flaskor iallafall. Har så höga förväntningar på det här vinet att jag knappt vet ut eller in! :D

Finns i skrivande stund 13st kvar.
 

doda

Medlem
Systembolaget fick in nya flaskor Penfolds St Henri Shiraz '10 till webben idag. Ja vadå då tänker ni? Jo för den som har 20 mil till närmsta välsorterade Systembolag så är det här rena julafton! Fick bli 6 flaskor iallafall. Har så höga förväntningar på det här vinet att jag knappt vet ut eller in! :D

Finns i skrivande stund 13st kvar.
 

doda

Medlem
Tack Laserapa för tipset! Slog till på 4 flaskor Penfolds St Henri Shiraz '10 så fort jag läst ditt inlägg igår kväll :)
 
Toppen