Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Mattias Schyberg

Administratör
Efter allt snack om Tawny på forumet så kunde jag inte låta bli att slå till. Får njuta av den på en provning jag planerar i december. :) Jädrigt sugen!

image.jpg
 

Daniel A

Administratör
Plockade hem blandat antal av följande pavor idag:

2012 Domaine Huet, Le Mont sec
2012 Leon Barral, Jadis (helt och hållet forumets förtjänst/fel!)
2013 Jean Foillard, Côte du Py
2011 Domaine Joubert, Côte du Py
2011 Domaine Labruyere, Moulin-à-Vent, Carquelin
... och lite annan blandad Beaujolais Cru jag inte orkar lista. Kände att jag var tvungen att utforska högt och lågt nu när jag hittat något som föll mig ordentligt i smaken. :D

Sedan lades dessa in i Cellartracker, som brukligt. Och vad ser jag då? Collection: 51 bottles in 44 wines. Utan tvekan ett skräckinjagande lågt antal för de flesta på forumet. Men för någon som aktivt intalar sig att det här med att lagra vin är för långsamt, dyrt och krävande? För någon som anser att vin köps för att drickas tämligen omgående p.g.a. sub-optimala lagringsförhållanden? Lite väl många flaskor. Kan jag verkligen intala mig själv att 51 flaskor är för "tämligen omgående" konsumtion? Njae. Dags att omvärdera mina värderingar... Blir nog att korka upp något för att hjälpa tankarna!
 

chambertin

Medlem
Sedan lades dessa in i Cellartracker, som brukligt. Och vad ser jag då? Collection: 51 bottles in 44 wines. Utan tvekan ett skräckinjagande lågt antal för de flesta på forumet. Men för någon som aktivt intalar sig att det här med att lagra vin är för långsamt, dyrt och krävande? För någon som anser att vin köps för att drickas tämligen omgående p.g.a. sub-optimala lagringsförhållanden? Lite väl många flaskor. Kan jag verkligen intala mig själv att 51 flaskor är för "tämligen omgående" konsumtion? Njae. Dags att omvärdera mina värderingar... Blir nog att korka upp något för att hjälpa tankarna!
Alla sätt (dvs ursäkter att köpa vin ) är bra utom dom dåliga.:)
 

Oggy

Medlem
Plockade hem blandat antal av följande pavor idag:
2012 Domaine Huet, Le Mont sec
Jag var också tvungen att köpa denna, trots att producenten har blivit rätt utskälld de senaste åren och sägs ha tappat i kvalitet. Men nyfikenheten tog över. Ska du korka upp snart? Jag kommer nog att testa en flaska inom den närmaste veckan.
 
Toppen