Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
För en flaska 1945?
Ja precis, en flaska Mouton rödtjut från -45

Även om det är för dig med större plånbok så är det ju ändå en riktigt bra deal nu, nedsatt med 100 000(!) NOK :cigarr:

"Plakaten har fått henge i fred - og de to ekte flaskene er fortsatt på lager, selv etter at prisen er satt ned fra opprinnelige 265.000 kroner."
 
Last edited:
Les Lauzerais är redan prissänkt en gång tidigare, ordinarie pris för senaste årgång är 109kr. Lita inte på de som säger att rosé bara kan drickas i senaste årgång. 39kr tycker jag är ett bra pris för en Tavel, eller hur @vinifierat.se :)

Otäckt billigt och en superdålig affär för Terrific som kände sig tvingat att byta årgång tidigt i våras (svensken i gemen köper inte ett år gammal rosé... ) och blev då sittande med ett restlager som nu slumpas bort. Bra kap för den som är på hugget!
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Jag fick min order på 4st Klein Constantia makulerad.
Någon annan som fått sina?

Jag la min beställning kl 13:00 den 1/12. Undrar om min order blev makulerad i väntan på att SB skulle skicka ordern vidare till leverantören? Kan man ta reda på vilka dagar som systembolagets butiker har som beställningsdagar?
 

Larseman

Medlem
Jag fick min order på 4st Klein Constantia makulerad.
Någon annan som fått sina?

Jag la min beställning kl 13:00 den 1/12. Undrar om min order blev makulerad i väntan på att SB skulle skicka ordern vidare till leverantören? Kan man ta reda på vilka dagar som systembolagets butiker har som beställningsdagar?
Ja, hur ska man veta med bolaget... Informationen på "mina sidor" är inte helt enkel att begripa.
Jag beställde två flaskor vardera av fyra olika viner, bland annat Klein Constantia och Les Lauzerais. Efter en och en halv vecka utan SMS loggade jag in och kollade beställningen. Status för beställningen är då "i butik" men samtidigt så står det "utgått, kan ej beställas" på Klein Constantia. Sedan gammalt vet jag att "i butik" utan SMS innebär att några av varorna har kommit (varför man inte kan ange den informationen begriper jag inte) men inte alla. Kilar in på bolaget i Sickla i lördags och kan hämta ut två flaskor (2014 Jean-Claude Boisset Chardonnay Bourgogne Blanc Les Ursulines, varav en redan är urdrucken, rekommenderas).
Var alldeles nyss in på hemsidan och kollade status och då har man plockat bort "utgått, kan ej beställas" på orderraden för Klein Constantia :confused: så det ser ut som att varorna faktiskt är på väg. Vi får väl se hur det går :rolleyes:
Men informationen om beställningar och status är verkligen under all kritik :mad: Vid beställning så säger man glatt att "du kan följa din beställning på dina sidor" men de enda statusar som anges är registrerad, behandlas och i butik, inte mycket på vägen precis...
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Jag fick min order på 4st Klein Constantia makulerad.
Någon annan som fått sina?

Jag la min beställning kl 13:00 den 1/12. Undrar om min order blev makulerad i väntan på att SB skulle skicka ordern vidare till leverantören? Kan man ta reda på vilka dagar som systembolagets butiker har som beställningsdagar?
Jag beställde efter dig och har inte heller fått den... Står iof inte makulerad när jag loggar in men misstänker at det är så...
-Får glädja mig åt att min Raveneau på mag står som "i butik" :D
-Fick även ett sexpack Nocio dei Boscarelli.
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
hur ska man veta med bolaget... Informationen på "mina sidor" är inte helt enkel att begripa.

Jag håller helt med, blir väldigt förvirrad. När jag tittade på mina sidor så stod det "I butik" utan sms. Så jag gissade att de bara hade missat att skicka ett sms till mig. Samtidigt stod det "utgått kan ej beställas" på Klein.

Gick in i butiken idag, fick besked om att Klein utgått ur sortiment och inte kunde levereras. Han beklagade.
Nu när jag tittar på mina sidor så står det "delvis uthämtad"

Borde väl gå att kommunicera lite smidigare?
 
Jag fick min order på 4st Klein Constantia makulerad.
Någon annan som fått sina?

Jag la min beställning kl 13:00 den 1/12. Undrar om min order blev makulerad i väntan på att SB skulle skicka ordern vidare till leverantören? Kan man ta reda på vilka dagar som systembolagets butiker har som beställningsdagar?
Fick inte mina Klein eller Brunello heller :mad:
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Jag beställde ju Klein också men fick inga. Däremot 12 flaskor rosé och några toscanska vino nobile
 

Dexter

Medlem
Ett tips om ni vet att de ska sänka priset 1 december , så beställ innan ex 1 december
Så är chansen större att ni får sakerna.
Ni får ändå det "nya" priset när ni hämtar ut de efter 1 december.
Men det förutsätter att ni fått höra att de ska sänka priset innan...
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Ett tips om ni vet att de ska sänka priset 1 december , så beställ innan ex 1 december
Så är chansen större att ni får sakerna.
Ni får ändå det "nya" priset när ni hämtar ut de efter 1 december.
Men det förutsätter att ni fått höra att de ska sänka priset innan...

Jag laddar ner systembolagets nya API den dagen då jag vet att de genomför prisförändringen. Brukar vara fyra gånger per år. Tror inte att det finns något sätt att få prislistan för 1 december innan 1 december.

Annars köper jag idén!
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Min franska är dålig men jag tror att det här betyder: 20€ rabatt om du handlar för 300€. Gäller till den 19 december.

IMG_0499.PNG
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Min franska är dålig men jag tror att det här betyder: 20€ rabatt om du handlar för 300€. Gäller till den 19 december.

Visa bifogad bild 8858

Tja, de har skickat ut samma på engelska också, tror bara det är att välja...

Exceptional discount of 20 € on whole online offer ! click here

Incredible :
20 € off
On our whole online offer with the code XMAS20

from 300 € incl. VAT purchase, one offer per customer
Until the 19th of December ! *
For the holidays, go for it!



* Until the 19th of December included - Valid with the christmas offers - Only available on our website - within the limit of available stock.
 
Toppen