Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

rs14

Medlem
Vill man roa sig med att dricka svensk lyxvodka till kräftorna så får väl Purity ses som ett klipp för 298 kr jämfört med vad den hade kostat om man köpte den igår (481 kr).

Samtidigt som en hel del produkter gått ner i pris kan man notera att en del också har höjts, dessvärre. Exempelvis Palmer's Vintage som går från 329 till 349, och har därmed passerat BdB vintage med en tia. BdB har alltid varit några tio'r dyrare tidigare så nu får nog denna ses som ett bättre köp, särskilt nu då den bytt årgång till 2012. Upptäckte även att Diebolt-Vallois Fleur de Passion 2007 numera betingar 799 kr istället för 699 kr, som den kostade när den lanserades i november förra året.
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Passar på att lägga upp Foire Aux Champagne som börjar på onsdag hos Plus De Bulles.
Något intressant här?
 

Attachments

  • Foire_aux_Champagnes_Automne_17.pdf
    {memory} MB · Visningar: 347

Bastardo

Medlem
Fyra viner som har bytt pris under de tio senaste dagarna:

Indigène Pascal Jolivet

Nytt pris, 219kr, tidigare 299kr.

Chateau Haut Condissas
Nytt pris 299kr, tidigare 397kr.

La Cuvée le Clos de la Tour
Nytt pris, 299kr, tidigare 378kr.

Château Gaudin
Nytt pris, 279kr, tidigare 358kr.

Tack för tipset, Deppodi!

Jag har en flaska Indigène, Pascal Jolivet 2013 på min lokala bolag som väntar på sin kompis för att få hämtas ut. Hoppas att det smakar godare än vad Mattias S tyckte i fjol. Det har annars fått några fina vitsord hos vissa kända aktörer. Rabatten var så kraftig, så jag kunde inte låta bli. :)
 

Mattias Schyberg

Administratör
Tack för tipset, Deppodi!
Jag har en flaska Indigène, Pascal Jolivet 2013 på min lokala bolag som väntar på sin kompis för att få hämtas ut. Hoppas att det smakar godare än vad Mattias S tyckte i fjol. Det har annars fått några fina vitsord hos vissa kända aktörer. Rabatten var så kraftig, så jag kunde inte låta bli. :)
Oj, minns inte själv vad jag tyckte, vilket är en tydlig indikation på att det inte kan ha varit minnesvärt! ;)
 

Skrutt

Medlem
Kollikravet stoppade mig där. Satsade på Washington States "Prohibition" och Loirevinet Vallée des Rois.
Kudos!
Trodde väl inte att det skulle vara så illa att jag skulle få ordvitsa om detta men Prohibition borde vara, just det, prohibited. En sötma lika meningslös som utrört strösocker sliskar ner en oförklarlig blandning av sauv blanc och chard. Charden och dess fat dominerar men störs av sauv blancens utspädda krusbärssaft. Doften är ok (läs behörigt avstånd).
 

Mattias Schyberg

Administratör
Trodde väl inte att det skulle vara så illa att jag skulle få ordvitsa om detta men Prohibition borde vara, just det, prohibited. En sötma lika meningslös som utrört strösocker sliskar ner en oförklarlig blandning av sauv blanc och chard. Charden och dess fat dominerar men störs av sauv blancens utspädda krusbärssaft. Doften är ok (läs behörigt avstånd).
:confused: Ingen rekommendation alltså? ;)
 

Trydebull

Medlem
Den som är intresserad av nästa sommars rosé till gäster eller rosé-Sangria kan slå till på André Lurtons Rosé de Bonnet 2015 för halva priset. 49:- istället för 99:-.
Dolt beställningsnummer enligt Folk o folk 784920.

Såg även att franska vinlistan ville kränga Pol Roger 2006 på magnum för 1499:-. Jag beställde en låda av dessa som PI från Ward wines i våras för 1095:-. Du kan också göra som jag gjorde för en månad sedan och nu beställa PR 2008 Magnum för 1099:- på samma sätt (3-pack för låd-intresserade). De lär ha kvar 2006 också om du skulle föredra det. Bara en liten heads up för den som lätt faller för mail...
 

Skrutt

Medlem
Johan Lidby Vinhandel har just nu bra pris på CdP från Domaine des Saumades, hemliga artikelnummer:
2013 Châteauneuf du Pape Blanc Pris 129 kr art.nr. 7633601 (ord.pris 319 kr)
2014 Châteauneuf du Pape Blanc Pris 129 kr art.nr 7977601 (ord.pris 319 kr)
2014 Châteauneuf du Pape Rouge Pris 199 kr art.nr. 7977501 (ord.pris 319 kr)
Enligt Systembolagets hemsida går forfarande en av dessa "deals" att beställa, den i fetstil. Jag har testat ifrågavarande vin och bedömde det som lite bistert grönt att dricka ensamt men ett utmärkt matvin.
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Enligt Systembolagets hemsida går forfarande en av dessa "deals" att beställa, den i fetstil. Jag har testat ifrågavarande vin och bedömde det som lite bistert grönt att dricka ensamt men ett utmärkt matvin.
Tack för tipset. Jag la en beställning på några flaskor till, tyckte det var alldeles lysande till mat. Som du skrev, inget men smuttar på, ganska grov.
 

Bastardo

Medlem
Tack för tipset. Jag la en beställning på några flaskor till, tyckte det var alldeles lysande till mat. Som du skrev, inget men smuttar på, ganska grov.
Tack för tipset, Skrutt och thunberg! Det gick att beställa, (två flaskor) och håller tummarna att allt går väl. :) Bara vetskapen hur liten produktion de har räcker för mig och förra årgången fick bra betyg!
 

Bastardo

Medlem
Tack för tipset, Skrutt och thunberg! Det gick att beställa, (två flaskor) och håller tummarna att allt går väl. :) Bara vetskapen hur liten produktion de har räcker för mig och förra årgången fick bra betyg!
Det gick inte vägen den här gången, tyvärr. Desto bättre var jag förberedd att så skulle kunna hända … :) Saldot på bolis stämde inte, när jag gjorde beställningen.
Har ni haft liknande fall nån gång?
 
Det gick inte vägen den här gången, tyvärr. Desto bättre var jag förberedd att så skulle kunna hända … :) Saldot på bolis stämde inte, när jag gjorde beställningen.
Har ni haft liknande fall nån gång?

Verkar ha hänt min beställning också, den har inte blivit makulerad ännu men det har gått mer än 8 dagar så kommer nog inte dyka upp.
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Terroirviner har ett introerbjudande på viner från Chinon. Ser riktigt intressanta ut för en Cab Franc - älskare?
 
Toppen