Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Du har inte missat så mycket. :) Jag beställde redan ganska länge sen och vinet var inte just i min smak. Ganska tamt och väldigt sött. Lite för söt för att smaka gott. Men jag sålde några flaskor till en kompis och han gillade vinet.

Ish då... frugan gillar söta vita viner, kanske kan intressera henne då iaf :D
 

Skrutt

Medlem
Halloweenrea på Webdivino.it. Vad som först väckte mitt intresse var 2013 Pio Cesare Barolo för €41.52 (släpps på SB på måndag för 599 kr). Men det finns en del annat intressant också, t.ex. GD Vajras 2013 Barolo Ravera. €10 rabatt på första ordern om man skriver upp sig för nyhetsbrev via länken "Save €10". Jag som redan hade nyhetsbrev men inte köpt något kunde avbryta prenumerationen och sedan ansluta mig igen för att få rabatten.
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Senaste prisförändring hos systembolaget enligt min körning, ligger bifogad.
Jag uppdaterar inte den här tråden lika ofta med information då systembolaget egentligen bara ska byta sina priser fyra gånger per år, i alla fall på det som ligger i beställningssortimentet, om jag har förstått det rätt?
Hur som helst så hittar jag alltid någonting som har ändrats i pris när jag gör mina körningar. Har varit dålig på att posta här på forumet då det i mina ögon inte tidigare har varit speciellt intressanta prisförändringar, och då menar jag produkter som har haft max 5% i prisavslag har inte varit värda att posta som "deals".

Nu har jag hur som helst fått önskemål från en medlem att uppdatera filen, sagt och gjort!
 

Attachments

  • 2017-10-20 till 2017-11-16.xlsx
    10,3 KB · Visningar: 401

Trydebull

Medlem
Systembolaget bytte lite priser i går.
Här kommer en prisjämförelse som är gjord mellan 2017-11-16 och 2017-12-02.
Fantastisk "service" att du håller koll på det här @Deppodi !

Hittar ni något intressant

Bara en egentligen, Barolon från 2007 skulle jag kunnat tänka mig att blindköpa några flaskor av. Men den tanken verkar ha slagit fler för den ser ut att vara slut. Återstår att se om prissänkningen följer med till 2008 och 2010... Tveksamt kanske.

Sen satt jag och funderade på en flaska eller två av nedan lagrade Moscatel från Douro. Sannolikheten att det blir två "kul" flaskor som jag egentligen klarar mig utan och knappt hinner hitta tiden att dricka är ju tyvärr ganska stor men jag är ganska svag för apelstintoner, gärna kanderade, när det gäller vinter-desserter vilket jag på förhand ser framför mig skulle fungera så jag tänker att det var värt ett testskott.

https://www.systembolaget.se/dryck/aperitif-dessert/moscatel-do-douro-10-years-9531901
 

jrick

Medlem
Det är uppskattat @Deppodi

Ser att låt oss dels en pava-vinet Aljibes Cabernet Franc 2010 har sänkts till 109 kr. Det var månadens vin mars 2015 och det är fortfarande 2010 som gäller. Det var ett ganska bra vin som är riktigt bra för den pengen, tror det kostade 149 kr då. Kanske har det tappat sin fräschör nu efter tre år i förnodad rumstemperatur hos importören.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Hyfsad deal. Kallenbergs Wines rear ut lite godsaker inom mellanklassortimentet där bland annat ett gammalt forumvin finns att hitta för en liten slant om man plockar upp ett 6-pack. Beställde själv en låda av CF-vinet.

image.png
 
Toppen