Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Silenos

Medlem
grandbourgognes.com kör en tioprollare igen. Denna gång utan att "glömma" vissa producenter (tror jag). Känner man för att ge bourgogne en chans, men tidigare tvekat pga. kostnadsbilden, så är det ett ypperligt läge att gå in och handla en blandlåda röda byviner från 2015.

Berthaut-Gerbet, Vosne-Romanée (40,5); JJ Confuron, N-St.-G 'Fleurières' (34,20) och Chevillon, N-St.-G (39,60 (och moderatorgodkänd tom.!)) lutar det åt för egen del...
 

andsun

Medlem
Hej, är det någon som vet på förhand om det blir några prisnedsättningar i år nu i månadsskiftet. Deppodi du kanske kör skriptet (har inte hunnit ta tag i mitt än ;( )
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Hej, är det någon som vet på förhand om det blir några prisnedsättningar i år nu i månadsskiftet. Deppodi du kanske kör skriptet (har inte hunnit ta tag i mitt än ;( )

Jag gör alltid prissökningar minst en gång i månaden. Sist var det bara prisjustering och öresavrundningar. Inget värt att posta alltså.. Tyvärr!
 

matage

Medlem
Deals på glas (å massa annat) för medlemmar på Kitchn över helgen.
30% på alla varor till fullpris och om som ny medlem får man dessutom en rabattkod på 200kr som kan kombineras med det erbjudandet och dras efter att procentrabatten är avräknad. Tack för det :)

Plockade på mig ett tvåpack Riedel Vinum Bdx/Merlot och en Riedel Ultra Karaff och med rabatt och kupong landade det totalt på 1350:- och det kan jag inte klaga på.
 
Last edited:

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Deals på glas (å massa annat) på Kitchn igen över helgen.
30% på alla varor till fullpris och om som ny medlem får man dessutom en rabattkod på 200kr som kan kombineras med det erbjudandet och dras efter att procentrabatten är avräknad. Tack för det :)

Plockade på mig ett tvåpack Riedel Vinum Bdx/Merlot och en Riedel Ultra Karaff och med rabatt och kupong landade det totalt på 1350:- och det kan jag inte klaga på.

Länk?
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Deals på glas (å massa annat) för medlemmar på Kitchn över helgen.
30% på alla varor till fullpris och om som ny medlem får man dessutom en rabattkod på 200kr som kan kombineras med det erbjudandet och dras efter att procentrabatten är avräknad. Tack för det :)

Plockade på mig ett tvåpack Riedel Vinum Bdx/Merlot och en Riedel Ultra Karaff och med rabatt och kupong landade det totalt på 1350:- och det kan jag inte klaga på.

Tack för tipset, jag spontanköpte precis en likadan Karaff. Passade på nu när frugan sover. :D
Det var en för bra deal för att inte slå till.
 

LarsW

Medlem
En till kampanj på Riedel, dock vet jag inte om de har detta återkommande eller om det bara är temporärt.

http://royaldesign.se/Riedel.aspx#1

Den kampanjen har de haft tidigare. I alla fall vad gäller Sommelier-serien. Såvitt jag kan se är det samma glas med samma rabatt som förra året. :)

Lite weird att de rear ut Sommelier Vintage Champagneglaset. Trodde det var ett av deras mest populära i den serien bredvid Hermitage och Zinfandel/Chianti
 

john b

Medlem
Atomwine kör en kampanj, motsvarande 44% rabatt, enligt deras uträkningar. Har inte gjort någon jämförelse mot wine-searcher, men det känns som att 2100 svenska kronor för 12 flaskor riesling-mix är rätt bra pris?

Säkert bra rieslings, men jag gick mer igång på gonet-champagnen och beställde ett gäng. Hur fel kan det bli för det priset?

https://www.atomwine.dk/pi/P-Gonet-Sæt-Champagne-TER-Blanc-Noir-2-fl-_4509871_148933.aspx

Kan vara kul att testa. Fast lite konstigt att noir-flaskan innehåller en tredjedel chardonnay medan blanc är en bdb.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Atomwine kör en kampanj, motsvarande 44% rabatt, enligt deras uträkningar. Har inte gjort någon jämförelse mot wine-searcher, men det känns som att 2100 svenska kronor för 12 flaskor riesling-mix är rätt bra pris?
Kampanjen beror på att Tom fyller 44 år. Jag noterar att Systembolagets VD Magdalena Gerger fyller 54 år nu i veckan - grattis! Undrar vilka produkter Monopolet tänker prissänka 54% för att fira detta? :rolleyes:
 

JonasN

Medlem
Fick mina 44% rabatt-viner nu och genomgång av innehåller gör mig glad. Mer än prisvärda viner i lådan så kan inte annat än rekommendera köp, så länge nu pris och lager räcker ;)

Jag har svårt att skilja på tyskarna, jag är inte mycket för söta viner, har gjort något felköp tidigare.
Är detta erbjudande en blandning eller är det bara torra eller vad man säger?
 

andsun

Medlem
De räknas nog som torra men Riesling har en 'söt' smak i sig så gillar man inte de 'torra' Riesling vinerna är det nog inte nåt för dig.
Det är en blandlåda men av Trocken-typer från olika distrikt som Kamptal, Pfalz..
 
Toppen