Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Min nya ”favorit” Vinotism kör bra priser på hela sortimentet (La Rogerie, Oudiette x Filles och Antoine Chevalier) fram till jul! Vet inte hur jag länkar till Instagram (går det?), men han postade precis om det:)
 

LarsW

Medlem
Egentligen inte en deal utan bara ett väldigt bra pris på Bonnaire 2013.
Svårt att slå om man vill bulka ut champagnedelen i källaren.
Eller bara skaffa några ruskigt drickglada flaskor, blir ännu bättre med 5-10 års tålamod!

Tyckte först det såg ut som de hade en ganska brutal fraktkostnad (pris enligt vikt) till Sverige men efter att ha plockat ihop skumpa för strax över 500 Euro så blev det gratis.
 

Sonderlese

Medlem
Egentligen inte en deal utan bara ett väldigt bra pris på Bonnaire 2013.
Svårt att slå om man vill bulka ut champagnedelen i källaren.
Eller bara skaffa några ruskigt drickglada flaskor, blir ännu bättre med 5-10 års tålamod!

Tyckte först det såg ut som de hade en ganska brutal fraktkostnad (pris enligt vikt) till Sverige men efter att ha plockat ihop skumpa för strax över 500 Euro så blev det gratis.
Ackja, det förefaller att du må ha tömt lagret, det fanns ingen flaska kvar när jag kollade; men priset är oslagbart för en årgångschampagne!
 

Skaggs

Medlem
Egentligen inte en deal utan bara ett väldigt bra pris på Bonnaire 2013.
Svårt att slå om man vill bulka ut champagnedelen i källaren.
Eller bara skaffa några ruskigt drickglada flaskor, blir ännu bättre med 5-10 års tålamod!

Tyckte först det såg ut som de hade en ganska brutal fraktkostnad (pris enligt vikt) till Sverige men efter att ha plockat ihop skumpa för strax över 500 Euro så blev det gratis.
Grymt bra pris, kostade 38 på plats i höstas (dock mitt första besök, så finns säkert bättre prislistor).
 

Boletus

Medlem
Grand Cru Classe för 285/flaska med fri frakt hem är en bra deal. Perfekt som husvin om ett par år
Cantemerle är oftast ett riktigt bra vin. Tycker Bdx 2017 är en helt ok årgång med en del tidigt tillgängliga viner, men är väl ändå troligtvis sämst i ett riktigt starkt bälte årgångar 2015-2020. Man vill ju att de ska komma ned lite i pris då det är barockt att de går för mer än coronapåverkade 2019. Hoppas det här är en indikation på det.
 
  • Like
Reactions: Jos
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Cantemerle är oftast ett riktigt bra vin. Tycker Bdx 2017 är en helt ok årgång med en del tidigt tillgängliga viner, men är väl ändå troligtvis sämst i ett riktigt starkt bälte årgångar 2015-2020. Man vill ju att de ska komma ned lite i pris då det är barockt att de går för mer än coronapåverkade 2019. Hoppas det här är en indikation på det.
Kanske inte vassaste chateaut ens bland femteklassarna men för pengarna är det riktigt bra
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Bästa dealen
1:mars
Dompa 1999kr
Krig 2019kr
Winston 1850kr
Henriot 649kr
Tack för info. Försöker se det positivt. Snart finns det ingen anledning alls att handla på SB när importörerna slår mynt av monopolet och SB:s parallellimportförbud.

Nu är det väl bara Ward Wines Pol Roger som fortfarande är billigare i Sverige.

Har du även information om vad Louis Roederers och Pol Rogers årgångsviner kommer kosta?
 
Tack för info. Försöker se det positivt. Snart finns det ingen anledning alls att handla på SB när importörerna slår mynt av monopolet och SB:s parallellimportförbud.

Nu är det väl bara Ward Wines Pol Roger som fortfarande är billigare i Sverige.

Har du även information om vad Louis Roederers och Pol Rogers årgångsviner kommer kosta?
SB har väl fortfarande ett relativt lågt pris jämfört med näthandlarna när jag kollar DP12. Finns det nån som säljer den för under 2k?
 
Screenshot_20220218-190922.jpg

+ Frakt
 

Per Stade

Lege artis
Det blir alltså
DP +12.4%
Krug +9.8%
Henriot +6.6%
Winston +4%
Eftersom jag gillat Henriot sedan första gången jag drack den, det var 96:an, så tyckte jag att det kunde vara idé att fylla på med en låda 2008 till innan de blir både dyrare och byter årgång.
Tack vare pandemin så har min närmaste butik rätt många kvar och när jag frågade så hade de faktiskt en oöppnad låda kvar.
Glömde fråga om de har ännu fler, måste nog göra det imorgon.
 
Toppen