Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Thirsty

Smygnykterist
IMG_5596.jpeg

vs SB 459kr den 1 december.
 

mackan92

Medlem
170 spänn per flaska El Enemigo Chardonnay vid köp av 6 i Philipssons Black Friday erbjudande. Hört mycket gott om att vinet ska vara prisvärt men vill nog själv inte bekosta 6 flaskor utan att ha provat det :)

 

Boletus

Medlem
170 spänn per flaska El Enemigo Chardonnay vid köp av 6 i Philipssons Black Friday erbjudande. Hört mycket gott om att vinet ska vara prisvärt men vill nog själv inte bekosta 6 flaskor utan att ha provat det :)

Jag kan kliva in på ett par om du vill.
 
Visa bifogad bild 30648
275kr flarran för vintage port får ju anses vara ett mycket bra pris. Portnördarna på vintageport.se verkar ju dessutom rätt entusiastiska.
Visa bifogad bild 30649

Köpte senast de hade liknande erbjudande:

2013 Dow Crusted (LBV?) vs 2013 Feuerheerd vintage.

Dow 263 kr på SB. Feuerheerd 260 kr, erbjudande på philipson (normalt 485).

Lite orättvis jämförelse. Vintage porten skulle behöva fler år på rygg och LBVn är i perfekt skick.

Klar seger till Dow även om vinet saknar lite kropp och tyngd. Bra syra och balans. Definitivt köprek, speciellt med tanke på priset. Tycker Feuerheerd saknar syra och har svårt att se att det med tid skulle bli en riktig höjdare trots rejäl kropp.

Dock definitivt bra qpr med det här erbjudandet. Köp ett sexpack och stoppa undan i ett decennium.
 

Robbes

Medlem
Altesino brunello för 324 spänn flaskan får väl ändå ses som ett kap? Kostar över 100 spänn mer på systemet. Den slår jag nog till på!
Dansken är som sagt lite lurig, den brukar kosta det ca varannan vecka hos Philipssons. Jag köpte 2018 för några månader sedan för dryga 300kr, dock är det ett bra pris och ett mkt bra vin, så lätt köpvärt.
 
Toppen