Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Den stora tråden om Bourgogne

MD

Medlem
Lite för tomt på just Malconsorts i källaren men låter väldigt trevligt!
Jag har lite olika årgångar och producenter, så om plats och datum funkar så kan jag ta med mig någon extra flaska för att kompensera för din uppenbart dåliga inköpsstrategi.
 

Jos

Medlem
Jag har lite olika årgångar och producenter, så om plats och datum funkar så kan jag ta med mig någon extra flaska för att kompensera för din uppenbart dåliga inköpsstrategi.
Oerhört tacksam för det, dagens hjälte! :kyss:
 
  • Like
Reactions: MD

mackan92

Medlem
En smula long shot... men prövar!

Är så fruktansvärt sugen att testa mer vit bourgogne i den humana prisklassen (upp till 600kr) och upplever fokus varit på Pinot i tråden - hit me med era favoriter!
 
  • Like
Reactions: Jos

jrick

Medlem
En smula long shot... men prövar!

Är så fruktansvärt sugen att testa mer vit bourgogne i den humana prisklassen (upp till 600kr) och upplever fokus varit på Pinot i tråden - hit me med era favoriter!
Kolla på Saint-Aubin från producenter som Marc Colin och Hubert Lamy. Joseph Colin ska bara bra också men inte provat. Rully från Dureuil-Janthial har jag inte heller provat men alla verkar halvt lyriska.
 

Keen

slan
Ett litet tips på habil vit vardagsburg. Tryffelsvinet sänkte just priset från 189:- till 159:- efter att i våras ha sänkt priset från 199:-. De måste sitta på ett stort lager... Långt ifrån lysande eller magisk men mycket vin för pengen och komplett frånvaro av korkskruvsångest.

https://www.systembolaget.se/produkt/vin/macon-ige-7480801/

Det var visst en länk till 2018, som kostade 219.

Hämtade länk från mailet: https://www.systembolaget.se/produkt/vin/jean-claude-boisset-7921401/
 

Jos

Medlem
En smula long shot... men prövar!

Är så fruktansvärt sugen att testa mer vit bourgogne i den humana prisklassen (upp till 600kr) och upplever fokus varit på Pinot i tråden - hit me med era favoriter!
Desjourneys, Dureuil Janthial, David Moret har viner under 600 som är kanongott. Sen är ”vanliga” Pouilly Fuisse från Valette riktigt trevlig, 2 år på fat och sen 2 år på tank är väldigt seriöst för 400 spänn. Bouchard gör en hel del också som är riktigt bra i prisklassen, deras Meursault för drygt 300 spänn är bra Bang for the buck även om man får lite mer hos domänvinet Le Clous, också Meursault, för en hundring till.
 

Johan L

Medlem
Ett litet tips på habil vit vardagsburg. Tryffelsvinet sänkte just priset från 189:- till 159:- efter att i våras ha sänkt priset från 199:-. De måste sitta på ett stort lager... Långt ifrån lysande eller magisk men mycket vin för pengen och komplett frånvaro av korkskruvsångest.

https://www.systembolaget.se/produkt/vin/macon-ige-7480801/

Tack för bra tips, drog hem ett trepack och håller med, klart mycket vin för pengen. Och svärmor beställde hem ett eget trepack efter att ha smakat en av våra flaskor i helgen.
 
Toppen