J.S.
Medlem
Efter min senaste släktmiddag med diverse vämjeliga viner känner jag mig föranledd att starta denna tråd. Denna gång fick jag dricka några riktigt ruggiga saker När vi anlände till kalaset serverades det minsann "champagne" NOT! Fy fan vad äckligt Asti Cinzano är!!! Och inte blev det bättre med små potatishjärtan från OLW som tilltugg. Jag tror bestämt att man får det i helvetet. Men nu var det minsann kalas så denna gång vankades det trerätters middag. Till förrätten serverades ett spanskt vin (tror det hette Vino Blanco eller nåt) och det fick mig nästan att trilla av stolen (vad är det för en liten illasinnad människa som gör en så äcklig soppa och sedan lömskt buteljerar skiten??) Till varmrätten serverades ett rött vin, nämligen Parador!!!! Nu visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta :-\ Till efterrätten serverades inget vin och jag kände mig väldigt glad och tacksam över detta ;D
Jag tänkte att detta kan bli tråden där man kan ventilera såna här traumatiska händelser som säkert många av oss här på finewines måste utstå ibland
Jag tänkte att detta kan bli tråden där man kan ventilera såna här traumatiska händelser som säkert många av oss här på finewines måste utstå ibland