Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Det absolut värsta som jag tvingats dricka!

J.S.

Medlem
Efter min senaste släktmiddag med diverse vämjeliga viner känner jag mig föranledd att starta denna tråd. Denna gång fick jag dricka några riktigt ruggiga saker :eek: När vi anlände till kalaset serverades det minsann "champagne" NOT! Fy fan vad äckligt Asti Cinzano är!!! Och inte blev det bättre med små potatishjärtan från OLW som tilltugg. Jag tror bestämt att man får det i helvetet. Men nu var det minsann kalas så denna gång vankades det trerätters middag. Till förrätten serverades ett spanskt vin (tror det hette Vino Blanco eller nåt) och det fick mig nästan att trilla av stolen :eek: (vad är det för en liten illasinnad människa som gör en så äcklig soppa och sedan lömskt buteljerar skiten??) Till varmrätten serverades ett rött vin, nämligen Parador!!!! Nu visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta :-\ Till efterrätten serverades inget vin och jag kände mig väldigt glad och tacksam över detta ;D

Jag tänkte att detta kan bli tråden där man kan ventilera såna här traumatiska händelser som säkert många av oss här på finewines måste utstå ibland ;)
 

kayaker

Cyklist
SV: Det absolut värsta som jag tvingats dricka!

Jag försöker hålla mig undan genom att ta med viner. Det kan förvisso bli lite dyrt i längden men man slipper den värsta smörjan...
 
SV: Det absolut värsta som jag tvingats dricka!

Jag kan sympatisera med dig. Nu är dock långt ifrån alla så finkänsliga för vin och dess kvalitet på det här forumet, så jag tror de flesta av oss har fått liknande upplevelser. Att kalla Asti Cinzano för champagne är förstås ett skämt (dock inte i den bemärkelsen att jag tror att de som bjöd på det såg det så), men frågan är om inte Asti Martini är något värre. Nåväl, det är bara frågan om grader i helvetet i vilket fall.
Jag kan inte minnas någon specifik bjudning jag kan peka på där det förväntades att man skulle dricka sådant. Mina vänner brukar låta en ta med egen dricka, även när de bjuder på bag-in-box. Det har dock hänt att jag provsmakat någon vämjelig bag-in-box för cirka 170 kr, eller något kasst mousserande. Det vill jag helst inte minnas. Jag har aldrig köpt bag-in-box för egen del, men däremot något billigt mousserande när jag i början av mitt champagneintresse vill kolla upp om champagne var bäst som jag trodde (och det var det, t.o.m. Moët-blaskan).
 

David W

Medlem
SV: Det absolut värsta som jag tvingats dricka!

Äh det går väl lika bra att supa sig packad på skit vin som det gör med fulsprit. Man får ta det för vad det är: Sponken helt enkelt. Visst det är på inga sätt sofistikerat eller särskilt gott men det gör jobbet så att säga. I sällskap där det bjuds på Güntrum etc så skulle det ju ändå bara vara att kasta pärlor för svin att servera de rara flaskorna.

/DW
 

SUPRA

Bäst
SV: Det absolut värsta som jag tvingats dricka!

Det finns en hel del spritsorter som är ganska mycket äckligare än vin någonsin kan bli.
 

Elvis

Medlem
SV: Det absolut värsta som jag tvingats dricka!

Raki som man bjuds på i Grekland i samband med att man ska betala notan på restaurang är bland det äckligaste jag vet. Stackars blomkrukor, säger jag bara.
 

Öhman

Medlem
SV: Det absolut värsta som jag tvingats dricka!

Det värsta jag tvingats dricka som jag kommer ihåg måste varit någon medicin när jag var liten.
Annars dricker jag det jag själv vill då jag är fri, vit och över tjugofem.
 

CH

Medlem
SV: Det absolut värsta som jag tvingats dricka!

Fernet-Branca är det värsta jag vet.

Testat det 3 gånger och 2 gånger av dem kom det ofrivilligt upp på ett inte helt trevligt sätt.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Det absolut värsta som jag tvingats dricka!

Vad fan heter det? Parfait d'Amour är ju riktigt vidrigt och vill man verkligen göra sig ovän med någon så rekommenderas en straight 6a med bananlikör...
 

Keen

slan
SV: Det absolut värsta som jag tvingats dricka!

Elvis skrev:
Raki som man bjuds på i Grekland i samband med att man ska betala notan på restaurang är bland det äckligaste jag vet. Stackars blomkrukor, säger jag bara.

Vafan, är du klen eller? ;D Raki är grymt, fast det krävs lite drickande innan man vänjer sig :D Drack en hel del när jag var i Montenegro förra sommaren.


Vidrigaste jag kan komma på nu är Bacardi Razz, fyfan!! :-X
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Det absolut värsta som jag tvingats dricka!

Keen skrev:
Vafan, är du klen eller? ;D Raki är grymt, fast det krävs lite drickande innan man vänjer sig :D Drack en hel del när jag var i Montenegro förra sommaren.


Vidrigaste jag kan komma på nu är Bacardi Razz, fyfan!! :-X

Vafan! Bacardi Razz luktar ju tonårsparfym! Helt lysande produkt! ;)
 

Keen

slan
SV: Det absolut värsta som jag tvingats dricka!

Krug skrev:
Vafan! Bacardi Razz luktar ju tonårsparfym! Helt lysande produkt! ;)

Fyfan, direkt kräkframkallande! Men har man en tonårstjejsmentalitet så går det säkert ner ;)
 

Elvis

Medlem
SV: Det absolut värsta som jag tvingats dricka!

Keen skrev:
Fyfan, direkt kräkframkallande! Men har man en tonårstjejsmentalitet så går det säkert ner ;)

Min tolkning är att Krug gillar tonårstjejer och allt som luktar som tonårstjejer.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Det absolut värsta som jag tvingats dricka!

Icke allt! Dock ska jag inte sticka under stol med att det var en period för ett antal år sedan då det sprang runt och fjantades med Bacardi Razz. Vi brukade använda det som After Shave (använder man det ordet fortfarande) för att smälta in på studentnationerna i Uppsala.

Sen kan man faktiskt använda det till att göra habila sommardinkar som placerar mödrar i stolar och ser till att de inte håller på och fjantar omkring och gnäller för mycket. De skapar helt enkelt frid....
 

Keen

slan
SV: Det absolut värsta som jag tvingats dricka!

Krug skrev:
Icke allt! Dock ska jag inte sticka under stol med att det var en period för ett antal år sedan då det sprang runt och fjantades med Bacardi Razz. Vi brukade använda det som After Shave (använder man det ordet fortfarande) för att smälta in på studentnationerna i Uppsala.

Sen kan man faktiskt använda det till att göra habila sommardinkar som placerar mödrar i stolar och ser till att de inte håller på och fjantar omkring och gnäller för mycket. De skapar helt enkelt frid....

fjortis!
 

Lando

Medlem
SV: Det absolut värsta som jag tvingats dricka!

Jag HATAR Bäska Droppar, fy faaaaan, jag har provat den skiten för sista gången. Uselt vin gör ont, men man kan blanda med läsk och då blir det lite roligare, uselt vitt vin+fruktsoda = en habil drängfylla.
 

kayaker

Cyklist
SV: Det absolut värsta som jag tvingats dricka!

Kalimotxo är ju en fungerande lösning för attl få i sig räligt rödvin.
Man kanske skulle börja ta med sig CocaCola på bjudningar med tveksamt vin för att lindra plågan? ;)
 
Trådskapare
J.S.

J.S.

Medlem
SV: Det absolut värsta som jag tvingats dricka!

kayaker skrev:
Jag försöker hålla mig undan genom att ta med viner. Det kan förvisso bli lite dyrt i längden men man slipper den värsta smörjan...

Förvisso, men det kan ju anses lite otrevligt mot värden om man tar med sig eget vin. Så jag brukar hålla god min och lida i tysthet om man inte uttryckligen bett mig att ta med något gott ;D
 
Trådskapare
J.S.

J.S.

Medlem
SV: Det absolut värsta som jag tvingats dricka!

Krug skrev:
Vad fan heter det? Parfait d'Amour är ju riktigt vidrigt och vill man verkligen göra sig ovän med någon så rekommenderas en straight 6a med bananlikör...

Hehe...bananlikör har jag faktiskt hemma i barskåpet, men den är dock till min gamla mormor ;) Parfait d'Amour ??? finns det fortfarande? Drack det för många år sen och det var ingen rolig historia :(
 
Toppen