Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Diskussioner om Systembolagets nyheter

SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Krug88 skrev:
Du måste betala moms och alkoholskatt i England, även svensk alkoholskatt.
Bara fylla i en lapp och sätta in pengarna på skattekontot.

Koncentrera dig på l’Apôtre och strunta i resten.
Det var ett väldigt bra pris på den...

Det kan jag väl hålla med om, l’Apôtre är den vassaste

men Krug88, har L'Artiste 2005 som vi kan prova om du vill ;D
 

Krug88

Medlem
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

shorepower skrev:
Det kan jag väl hålla med om, l’Apôtre är den vassaste

men Krug88, har L'Artiste 2005 som vi kan prova om du vill ;D
Tror inte jag har testat 05 faktiskt ???

Alternativt kan du göra som Andreas.
Köpa 600 flaskor skumpa i USA och ta hem dem 6 flaskor åt gången! ;D
 

Andreas

Medlem
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Krug88 skrev:
Tror inte jag har testat 05 faktiskt ???

Alternativt kan du göra som Andreas.
Köpa 600 flaskor skumpa i USA och ta hem dem 6 flaskor åt gången! ;D

eftersom jag är i USA 10ggr om året blir det endast 10 års smuggling. Drygt 1 flaska i veckan i snitt att förtära. Känns lagom.
 

Krug88

Medlem
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Andreas skrev:
eftersom jag är i USA 10ggr om året blir det endast 10 års smuggling. Drygt 1 flaska i veckan i snitt att förtära. Känns lagom.
Visst, om du slutar att handla helt!
Och det lär ju hända...
 

Andreas

Medlem
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Krug88 skrev:
Visst, om du slutar att handla helt!
Och det lär ju hända...

du bär stor skuld i min alkolism, nu när du drar kommer jag antagligen komma tillbaka i min sjukt vältränade kropp och perfekta liv.
 

Krug88

Medlem
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

shorepower skrev:
1 flaska i veckan av smuggelsgodset, det är det Andreas häller i maten, sedan går det ju åt 2-3 flaskor till.
Om inte jag minns helt fel så gjorde han en Champagnegelé eller liknande på Krug 90 förra julen...
 

Andreas

Medlem
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

shorepower skrev:
1 flaska i veckan av smuggelsgodset, det är det Andreas häller i maten, sedan går det ju åt 2-3 flaskor till.

har du snackat med M om transporthjälp?
 

Andreas

Medlem
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Krug88 skrev:
Om inte jag minns helt fel så gjorde han en Champagnegelé eller liknande på Krug 90 förra julen...

det var en glace till levern du kirrade. Är fortfarande poppis hos svärisarna pga denna.
 

kayaker

Cyklist
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

frommen skrev:
Vet någon om februarisläppet finns publicerat någonstans?
Det som släpps i februari får du nog fråga SS om. De verkar ha blivit mer hemliga av sig i år...
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

kanske inte exakt den information du är ute efter, men bläddra ned till sidan 36 på den HÄR sidan så kan du se lite hur sötnosarna tänker för framtiden!
 

Elvis

Medlem
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

För oss som gillar champagne verkar 2008 ha varit det sista bra champagneåret på SS. Det blir till att köpa från utlandet i större utsträckning.
 
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Elvis skrev:
För oss som gillar champagne verkar 2008 ha varit det sista bra champagneåret på SS. Det blir till att köpa från utlandet i större utsträckning.
och tack vare det här forumet så går det allt mer i den riktningen. 2009 var faktiskt mitt första år då inköpen från utlandet översteg inköpen på SS på väldigt länge.
 
Toppen