Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Diskussioner om Systembolagets nyheter

Lando

Medlem
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Aqua Vitae skrev:

Jo. Men inte det släppet som var sällsamt trist.
Systemet har någon ny obegripbar skiss från och med i år med olika typer av släpp och vill minnas att just det var mest bulkviner.
 

CH

Medlem
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Det dyker upp en ganska unik skumpa i nästa släpp (2010-08-16) enligt uppgifterna på nätet.
Aldrig sett en 1ml skumpaflaska faktiskt och literpriset måste väll vara det dyraste någonsin på bolaget?

http://systembolaget.se/SokDrycker/Prod ... a%3a%3a%3a

34iijon.jpg
 

Elvis

Medlem
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Är utomlands och missade släppet av Pol Roger Rosé 2002. Hade gärna velat ha några flaskor. :(

Någon som vet om Ward Wines kommer att erbjuda Pol Roger Rosé 2002 i beställningssortimentet? 2000 finns där.
 

Mmm

Medlem
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Så har de nya "reglerna" kommit ut för DRC 2006 släppet. I år skall de tydligen samla in beställningslistor innan butikerna öppnar och sedan mata in i nummerordning efter klockan 10.00. En marginell förbättring, då man fortfarande är helt beroende av personalens fingerfärdighet. För 2005:eek:rna var det väldigt skum fördelning, vissa butiker fick mängder av flaskor, andra inga. Något ruttet var det i alla fall. Varför kan de inte gå över till ett rent lottningsförfarande?

Nu spelar det kanske mindre roll denna gången, efter som priserna nu är såpass höga att man kan få tag på det man vill på annat sätt. DRC 2006 har funnits ett tag på den danska andrahandsmarknaden och priserna ligger ungefär som de svenska, fast i danska kronor. De värsta spekulationshajarna kanske håller sej borta om förtjänsten bara är 25%.
 
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Mmm skrev:
Så har de nya "reglerna" kommit ut för DRC 2006 släppet. I år skall de tydligen samla in beställningslistor innan butikerna öppnar och sedan mata in i nummerordning efter klockan 10.00. En marginell förbättring, då man fortfarande är helt beroende av personalens fingerfärdighet. För 2005:eek:rna var det väldigt skum fördelning, vissa butiker fick mängder av flaskor, andra inga. Något ruttet var det i alla fall. Varför kan de inte gå över till ett rent lottningsförfarande?

Nu spelar det kanske mindre roll denna gången, efter som priserna nu är såpass höga att man kan få tag på det man vill på annat sätt. DRC 2006 har funnits ett tag på den danska andrahandsmarknaden och priserna ligger ungefär som de svenska, fast i danska kronor. De värsta spekulationshajarna kanske håller sej borta om förtjänsten bara är 25%.

Har för mig att de tittade på en lösning via nätet. Men ett företag som införde en slags beställning via nätet först 2010 ska man väl inte vänta sig allt för mycket av.
 

Per Stade

Lege artis
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Per Stade skrev:
/---------klipp-----/
6 flaskor Pol Roger Rosé 2002
/---------klipp-----/
Fick samtidigt reda på att bara 120 av 1200 flaskor
har levererats till butikerna.
Ni som ville ha men blev utan kan ta det lugnt.
Det kommer mer nästa vecka.
/---------klipp-----/

Det verkar som om de har börjat komma ut i butikerna nu.
 

Elvis

Medlem
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Dexter skrev:
Dom Pérignon Side By Side 1996 (nr 77322)
Är det ett bra pris?

Om du köper en vanlig 1996:a och en Oenothèque 1996 var för sig så billigt som möjligt i Europa så får du räkna med drygt 2000+3000 kr. Så internationellt sett är det ett rimligt pris. Jag tycker dock att vanliga 1996:an har gått upp lite väl mycket i pris så jag skulle inte kalla det ett bra pris. Oenothèque:n har jag inte provat.

Kul med ett sånt paket på SS!
 
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Elvis skrev:
Om du köper en vanlig 1996:a och en Oenothèque 1996 var för sig så billigt som möjligt i Europa så får du räkna med drygt 2000+3000 kr. Så internationellt sett är det ett rimligt pris. Jag tycker dock att vanliga 1996:an har gått upp lite väl mycket i pris så jag skulle inte kalla det ett bra pris. Oenothèque:n har jag inte provat.

Kul med ett sånt paket på SS!
Det var det jag tänkte på. Så bra är inte den vanliga 96an, inte vad det kostar att köpa varje flaska. Detta paket släpptes samtidigt med 96 Oenothèque och har funnits ett tag.
 

the-colle

Medlem
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Hej alle sammen.

Har selv lige bestilt 2 kasser. Dom Pérignon Oenothèque 1996 til ca. 2800 skr. I danmark
men tror at man skal være hurtig da der ikke kommer så mange til landet.
Glæder mig til at smage ;D
 
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Gläder mig för en gång skull över ett inköp från SB under 500 kr flaskan... :)

Idag släpptes nämligen De Venoge Brut Blanc de Noirs till det i sammanhanget facila priset 319 kr - och som den BdN (80% PN 20% PM) älskare man är så var jag naturligtvis tvungen att stödköpa lite. Har ännu aldrig druckit detta vin, men däremot läst en del positivt - återrapportering följer.
 

CH

Medlem
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

NonPlusUltra skrev:
Gläder mig för en gång skull över ett inköp från SB under 500 kr flaskan... :)

Idag släpptes nämligen De Venoge Brut Blanc de Noirs till det i sammanhanget facila priset 319 kr - och som den BdN (80% PN 20% PM) älskare man är så var jag naturligtvis tvungen att stödköpa lite. Har ännu aldrig druckit detta vin, men däremot läst en del positivt - återrapportering följer.

Ska kanske inte skjuta ner din förhoppningar direkt men jag var inte imponerad när jag testade den. Vi får hoppas att det var en tråkig flaska jag provade och att din levererar.
 
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

CH skrev:
Ska kanske inte skjuta ner din förhoppningar direkt men jag var inte imponerad när jag testade den. Vi får hoppas att det var en tråkig flaska jag provade och att din levererar.

Aha, då blir det extra spännande... Var det en 2009 eller 2010 du drack?
 

Elvis

Medlem
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Jag drack den för två år sedan på en skärsgårdskrog och tyckte att den var riktigt bra.
 
Toppen