Kul ny tråd som sagt.
Säkra och överkomliga kort i min bok.
C: Hebrart Brut Rosé
R: Le Macchiole Bolgheri Rosso / Isole e Olena CC
V: Alheit Hemelrand / R&M Saouma Inopia
S: Bacalhoa Moscatel de Setubal Superior
Glad sommar!
Nederburg Noble Late Harvest
Veiga Madeira Malvazia 15 Years
Jag kan inte smaka vinet ännu, som man borde kunna, så jag får ge mig till tåls, tills det funkar lite bättre IRL än i dag.
Grannen blir glad, då hon får ta över mina slattar lite då och då … och det är inga dåliga viner hon får.
Annars försöker jag samla på mig lite
Chianti Classico DOCG Gran Selezione av bra årgångar för att lägga dem på lut ett tag. Inga
”dyrgripar”, utom i undantagsfall, som jag kanske kan förtälja om lite senare.
Senaste månaden har jag samlat lite andra saker än vin … nämligen ’hutlösa’ mängder bra och mycket sällsynta begagnade CD för en relativt billig peng. Det är ingen idé att nämna vilka, då de allra flesta har nog aldrig ens hört om den musik som jag skaffar.
Köpte några månader sedan en fin CD-box för cirka tiondel av vad den var värt.

Så vinköp får vänta på sin beskärda del just nu.
Inget ’riktigt ’svar på själva frågan, men bättre kan jag inte uttrycka mig just nu, då jag kan inte njuta av vinet som det brukar vara. Halvtorra, halvsöta och söta viner funkar lite bättre, men rödvin och rosévin funkar nästan inte alls just nu. Men de här är ständiga favoriter och det är kul att ha någonting att bjuda till min bästa vän, som kommer att hälsa på under sommaren.
P.S. Ganska många söta portugiser finns i skafferiet också samt det här:
Xavier Vignon Arcane Le Soleil 2015, som är nog slutsåld redan länge sen. Ett vin som aldrig kommer igen i samma skepnad, då det är helt omöjligt rent praktiskt.