Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Dryckesauktioner i Sverige och utomlands

buteljen

Medlem
Brukar vara cirka 12,5% av slutpris och sen fotoavgift. Desto dyrare slutpris desto lägre % dock.
Nja ser detta nu när jag googlade på Bukowskis : "Säljare betalar en försäljningsprovision om 15% inkl moms av klubbat pris.". Står inget om lägre % om dyrare
 

buteljen

Medlem
När man såg vad Selosse gick för så blir man ju smärre chockad!
Jag vet inte? Jag köpte Substance på systemet både slutet av 2018 o 2019 och betalade 2997 styck. På auktionen gick de för 3167, 3150 och 3133 styck. Det är väl inte så chockartat???
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Jag vet inte? Jag köpte Substance på systemet både slutet av 2018 o 2019 och betalade 2997 styck. På auktionen gick de för 3167, 3150 och 3133 styck. Det är väl inte så chockartat???
Tänkte inte på Substance denna gång.
Men rosé och Initial med tidigt deg datum i relation till vad de kostade då. :)
 

FredrikC

Medlem
Nja ser detta nu när jag googlade på Bukowskis : "Säljare betalar en försäljningsprovision om 15% inkl moms av klubbat pris.". Står inget om lägre % om dyrare

https://www.bukowskis.com/sv/price_list
Stämmer med 15% samt att de tar även ta ut en försäkringsavgift om 1,25% så man betalar egentligen 16,25%
Älskar när ni ifrågasätter mig som har sålt där till skillnad från er.
varsegod för korrekt googling. Jag sålde visst för mer än 20 senast därav mitt minne på 12,5%.
Screenshot_20201006-203245_Acrobat for Samsung.jpg
 

FredrikC

Medlem
Ruggig whiskey för dryga 600 pengar med på denna Bukowski auktion.
Ska bli kul att se vad den går för. Aldrig sett ett så dyrt föremål på deras dryckesauktion.
 

lukastollig

Pudelfantast
Ruggig whiskey för dryga 600 pengar med på denna Bukowski auktion.
Ska bli kul att se vad den går för. Aldrig sett ett så dyrt föremål på deras dryckesauktion.
Whisky har blivit totalt sinnessjukt... Var inne i whiskysvängen i slutet på 00-talet. Om jag bara haft förstånd att dricka mindre och bunkra mer hade jag varit halvvägs till ekonomiskt oberoende vid det här laget.
 
Toppen