Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Dryckesauktioner i Sverige och utomlands

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Sjukt ju. Felklick eller nä fuffens garanterat.
4000 plus avgifter... Klart som fan att det är fuffens. Enbart 2 st också som budar nu..
Samma pris som en Selosse vilket är sinnessjukt. Folk som budar på denna auktion är inte helt dumma i huvudet. De kan googla och se vad denna flaska skall kosta.
 

Kaptenen

Medlem
4000 plus avgifter... Klart som fan att det är fuffens. Enbart 2 st också som budar nu..
Samma pris som en Selosse vilket är sinnessjukt. Folk som budar på denna auktion är inte helt dumma i huvudet. De kan googla och se vad denna flaska skall kosta.
Det ser onekligen konstigt ut. Fast å andra sidan tycker Bukowskis att man ska köpa dessa för 700 kr flaskan med tillkommande avgifter när man lika gärna kan plocka upp dem i för närvarande 77 butiker och betala 609 kr.
https://www.bukowskis.com/sv/auctions/D037/lots/1340919-2008-henriot-brut-millesime
 

buteljen

Medlem
4000 plus avgifter... Klart som fan att det är fuffens. Enbart 2 st också som budar nu..
Samma pris som en Selosse vilket är sinnessjukt. Folk som budar på denna auktion är inte helt dumma i huvudet. De kan googla och se vad denna flaska skall kosta.
På vilket sätt är det så klart fuffens snarare än dumhet?
 

Sebran

Medlem
Undrar också vem som skulle orka gå igenom hela besväret med en vinauktion bara för att fiffla med en så liten summa som 4000kr?

Och då menar jag inte att 4000kr inte är mycket pengar, men i sammanhanget känns detta som en extremt ineffektiv metod för att tvätta pengar eller något annat fuffens, vad det nu skulle kunna vara...
 

Oscaro

Medlem
Det här var ju också lagom rimligt
4DE539E5-4F07-410B-B920-03531FAD692C.png
 
Jag som säljer heidsiecken från 08! Härligt när folk gärna vill köpa ens vin till ett bra pris :cigarr: Lovar att jag inte är medlem i någon hemlig vin-maffia-organisation :ängel: Förutom fine wines då ;)

Grattis. Har sålt en del denna gång och generellt fått bra/ok priser men inte SÅ bra :). Var som förvånar mig är att de viner som jag tror kommer få ett ljummare intresse går mycket över utrop medans de jag själv våndades att lägga ut och som jag gärna skulle köpa gick runt utropet (som kändes ok men inte mer)
 
Last edited:

Kaptenen

Medlem
Jag som säljer heidsiecken från 08! Härligt när folk gärna vill köpa ens vin till ett bra pris :cigarr: Lovar att jag inte är medlem i någon hemlig vin-maffia-organisation :ängel: Förutom fine wines då ;)
Med den proveniensen blev flaskan plötsligt väldigt rimligt prissatt. :)
Grattis, förresten.

Jag tror också att det handlar om okunnighet även om det är otroligt att folk inte har bättre koll än så här.
 
Toppen