Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Dryckesauktioner i Sverige och utomlands

Pontus

Medlem
Ok, så 2550 då. +45% på tre år om man lyckades få några när det släpptes. Är det bra alltså? Trodde de gick för mer. Själv tror jag att jag köpte några för 2795 typ två år efter första släppet (via Livets Goda?)
(19.000 × 0.92 - 170) / 6 = 2.885
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Intressant att de alla Heidsiecks tex Rosé 05 som går att köpa för billigt. Och 12.an som ligger på 68 nu på CDM.
Men nu börjar Selosse komma upp i samma summor som utomlands.
 

Magikern

Medlem
Efter förra auktionens rusning på Salon 1996 passar folk på att sälja av sina Salon 1996 innan gräshoppsvärmen drar vidare.
https://www.bukowskis.com/sv/auctions/D040/lots/search/salon 1996

Just Champagne går väldigt högt i Sverige. First Growth, Petrus och Grand Cru Bourgogne får man väl i regel betydligt mer för på andra ställen t.ex. Hong Kong. Jänkare som Harlan Estate och Sine Qua Non borde man logiskt sätt sälja i USA för bästa pris. Minns när Harlan fanns för strax över 5 papp flaskan (tror det var 2013) på monopolet. Kanske en bra investering idag. :)
 

FredrikC

Medlem
DRC förstår jag men 09 pol Roger. Vad är felet på folk? Budgivare nr 6 har innan det där 10000 som automatiskt högsta bud. Varför i hela friden är man ens intresserad av att betala 2000kr/flaska för vanliga BdB? Sånna där priser är det fuffens med.
Jag har även sett att vissa krug går löjligt högt.
 
Toppen