Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Dryckesauktioner i Sverige och utomlands

mackan92

Medlem
Det mesta går rätt högt på Buskowskis faktiskt.

Är det någon som hittat något fynd hittills? Inget verkar ha klubbats för lägsta acceptanspris.

Går Maison Leroy Bourgogne rogue 99 för utropspris eller mer lovar jag att jag bjuder finewines gbg på ikonviner. :p
Vann auktion på 4 flaskor Giuseppe Mascarello Barolo Monprivato 2015 för 6400kr - 1600kr/flaskan(inkl avgifter). 2017 ligger på bolaget för 2099 samt aldrig hittat lägre pris ute på webben heller.. så får väl se det som ett fynd? :) ffa när man lästs @Sebran's recension om den på tidigare systembolagsprovning
 
Last edited:

Robbes

Medlem
Tycker att Spanska viner gick högt, 1700kr för en Aalto känns kanske lite i överkant, eller 8220kr för 6st Pintia. Är Spanska viner på uppgång?
 

Sebran

Medlem
Vann auktion på 4 flaskor Giuseppe Mascarello Barolo Monprivato 2015 för 6400kr - 1600kr/flaskan(inkl avgifter). 2017 ligger på bolaget för 2099 samt aldrig hittat lägre pris ute på webben heller.. så får väl se det som ett fynd? :) ffa när man lästs @Sebran's recension om den på tidigare systembolagsprovning

Äh men lägg av, fyran va nice!!! Bara att gratulera
 

Wintermute

Medlem
Lite udda auktion, där privatpersoner inte göre sig besvär. Men för den som restaurang kanske det kan vara en möjlighet.
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Lite udda auktion, där privatpersoner inte göre sig besvär. Men för den som restaurang kanske det kan vara en möjlighet.
Lite gamla Musar vore trevligt att få tag på, finns ju en del bra grejer på den listan.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Lite udda auktion, där privatpersoner inte göre sig besvär. Men för den som restaurang kanske det kan vara en möjlighet.
Auktion för partihandlare i Örebro, tänk om det var Monopolet som gått i konkurs och auktionerade ut centrallagret! ;)
 
Personligen tycker jag det är bra (håller vissa spekulanter borta) men lite märkligt då de har monopol på auktionsförsäljningen och kan neka eftertraktade flaskor. I och för sig bara en sak bland många som är märkliga med monopolet. 🤷‍♂️
Ja det är märkligt men i det här fallet nog övervägande positivt. Spekulanter och moraliskt tveksamma situationer minimeras. Några fler flaskor till de som ämnar dricka dessa privat istället för att bara skeppas till Bukowskis och dubbla vinsten veckan senare kanske? Lite lättare att förhålla sig till det regelverket än andra påhitt.
 

Magikern

Medlem
Vissa kollar Bukowskis just nu gissar jag.

Rätt sjukt att Pierre Gimonnet Fleuron 02 (2 flaskor) gick för 2 papp.

Ingen lågkonjunktur för Champagne i detta land direkt. :p
 
Bukowskis nekar auktion av flaskor som precis lanserats på bolaget. Till hösten är det nog fritt fram.
Lite märkligt eftersom det sålts Krug 2008 på tidigare auktioner. Min erfarenhet från Bukowskis är att det går att sälja en viss årgång när det kommit en ny och den gamla inte längre finns på Systembolaget. Kanske är det en indikation på att det kommer lite fler Krug 2008, man kan ju alltid hoppas :)
 
Toppen