Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Dryckesauktioner i Sverige och utomlands

A77

Medlem
Lite märkligt eftersom det sålts Krug 2008 på tidigare auktioner. Min erfarenhet från Bukowskis är att det går att sälja en viss årgång när det kommit en ny och den gamla inte längre finns på Systembolaget. Kanske är det en indikation på att det kommer lite fler Krug 2008, man kan ju alltid hoppas :)
Ja du får ju sälja på Bukowskis innan den släpps på systembolaget. T.ex. kan du idag sälja vanliga dom perignon rose 2008 men inte lady gaga edition.
 

Sarco

Medlem
Någon som fyndat på Bukowskis denna gången?

Jag hittade inget som jag var sugen på själv
Nej, jag slarvade med att hålla koll på Bordeaux där det kanske funnits något jag velat bjuda hem. Blev överbjuden på en post från Portugal som jag var intresserad av. Tyckte att det var sämre utbud i de delar jag tittar på än tidigare auktioner och kanske högre priser också?
 
en winston magnum men inte fyndpris.

Om man tittar på priserna så köpte du ungefär till butikspris. Om det var 2012an så var produktionsvolymen låg vad gäller magnum så finns inte så mycket på marknaden. Sedan är det intressant att 75cl 2002an går för ett relativt högre pris än magnum (per cl) Borde vara tvärt om.
 

FredrikC

Medlem
Om man tittar på priserna så köpte du ungefär till butikspris. Om det var 2012an så var produktionsvolymen låg vad gäller magnum så finns inte så mycket på marknaden. Sedan är det intressant att 75cl 2002an går för ett relativt högre pris än magnum (per cl) Borde vara tvärt om.
Yes det var 02an jag köpte. Det har du iförsäg rätt i. Bara jag som fått tag i de lite senare för betydligt lägre pris så kanske var därför jag inte tyckte det var ett fynd.
 
Yes det var 02an jag köpte. Det har du iförsäg rätt i. Bara jag som fått tag i de lite senare för betydligt lägre pris så kanske var därför jag inte tyckte det var ett fynd.

Samt , när jag dubbelkollar, 02 ligger under butikspriser. Bra vin, inte druckit magnum på ett par år men drack en 75cl för någon månad sedan, ingen direkt brådska att hälla i dig vinet.
 

m_trobeck

Ständigt sökande. Rotlös.
Ingenting jag själv klickade på men tänkte att @StefanAkiko eventuellt hade benämnt denna som ”ett vin med antydan till mognad” eller något liknande.

Skämt åsido. Då den heter ”solera”, betyder det att den äldsta årgången är 1870 och andelen av vin från denna årgång är lika närvarande som aktiva substanser i homeopaternas C30 brygder.
Eller är det buteljerar det året?
 

Attachments

  • BF4D1C54-AABC-497E-A370-95958F64EF31.png
    BF4D1C54-AABC-497E-A370-95958F64EF31.png
    89,3 KB · Visningar: 96

buteljen

Medlem
Last edited:

Magikern

Medlem
Verkar inte vara så stor efterfrågan på Salon nuförtiden. Antingen återrop eller klubbad för en bit under utrop 👏👏


Det var mycket återrop överhuvudtaget. Återrop på Raveneau, flera Penfolds Grange och till min förvåning en humant prissatt Bernkastel Doktor Auslese från 1959.

Tror att det blir återrop på hälften av alla Petrus under dagens lopp faktiskt.
 

Ozric

Medlem
En del flaskor från 1984 i Bukowskis auktion, det hade varit roligt med en när man fyller 40 nästa år, men problemet med Bukowskis är väl att man måste hämta ut varorna i Stockholm? Jag bor långt ifrån och undviker i allra möjligaste mån att vistas där.
 
Toppen