Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Enstaka ex inne på SS

Krisman

Medlem
SV: Enstaka ex inne på SS

Synd att jag hatar vissa av de som jobbar på importen, vidriga människor.
Så av princip köper jag aldrig vin från dem.
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Enstaka ex inne på SS

Krisman skrev:
Synd att jag hatar vissa av de som jobbar på importen, vidriga människor.
Så av princip köper jag aldrig vin från dem.

På SS eller Palmers agent?
 
SV: Enstaka ex inne på SS

Krisman skrev:
Synd att jag hatar vissa av de som jobbar på importen, vidriga människor.
Så av princip köper jag aldrig vin från dem.

Är inte via privatimport. Man går bara in på ett systembolag, anger antal flaskor man vill ha och så får man ett sms då det är klart att hämta. Har väl synpunkter på SS men just den här delen har alltid fungerat smärtfritt för mig.
 

kayaker

Cyklist
SV: Enstaka ex inne på SS

CH skrev:
Verkar som någon köpte på sig lite mycket skumpa och tvingats lämna tilllbaka en del.
Det måste väl nästan vara nå'n som häckar på forumet här? ;D
 

Elvis

Medlem
SV: Enstaka ex inne på SS

Lustigt att det var just SS Klarabergsgatan, A-lagarnas favoritbolag i centrala Stockholm. :)
 

vintjej

Medlem
SV: Enstaka ex inne på SS

Elvis skrev:
Lustigt att det var just SS Klarabergsgatan, A-lagarnas favoritbolag i centrala Stockholm. :)

Ja snacka om en slamkrypare. Skulle adrig ha gissat att sådana viner fanns där. Jag blev tlånad till Klarabergsgatan under min tid på vinbutiken. Total slum redan då, väktare och människor med knivar som sprang runt därinne.
Jag anmälde mig frivillig att sortera tomglas (vi toge emot sådana då). Så kul var det.
 

SUPRA

Bäst
SV: Enstaka ex inne på SS

Tyvärr finns det vare sig Krug 1996 eller Veuve Clicquot Rosé.

Dock har den en Krug 1998 som de gärna vill bli av med, men jag sa att den kan de behålla. :D
 

SUPRA

Bäst
SV: Enstaka ex inne på SS

Det var en jävel att vara dyr.

Jacques Selosse Millésime 1998, vad har jag missat?

95/97 av RJ. Ok då...
 

ae

Medlem
SV: Enstaka ex inne på SS

CH skrev:
Nej tyvärr.
Jag ringde på den i måndags. Tragiskt att de är kvar så länge på nätet.

Den fanns alltså inne tidigare? Ja, ja. Hade inga pengar att köpa för nu i a f.
 
SV: Enstaka ex inne på SS

Fanns två Andre Clouet 1911 på Regeringsgatan som jag plockade upp dock. Någon hade beställt dem och glömt hämta. Ibland har man tur
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Enstaka ex inne på SS

shorepower skrev:
Fanns två Andre Clouet 1911 på Regeringsgatan som jag plockade upp dock. Någon hade beställt dem och glömt hämta. Ibland har man tur

Vad i H-E???????
Jag ringde på dem med men inte fan fanns de inne då enligt den jag pratade med.
Nej tyvärr det är fel på saldot
 
Toppen