Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Enstaka ex inne på SS

v_skogh

Medlem
SV: Enstaka ex inne på SS

Skumpatorsk skrev:
Saldot sa 27st VC-88 när jag var på Regeringsg. nyss... dock så fanns det inte fler än 4st på lagret vilka jag tog... 600:- styck får anses vara helt ok! ;D

Fanns inga kvar när jag ringde. Tror iofs att jag kan få tag på några till på annat vis bara något dyrare.
 
SV: Enstaka ex inne på SS

shorepower skrev:
Verkar som någon fått ont om pengar i Uddevalla!

http://www.systembolaget.se/SokDrycker/ ... randeviner

Går väl att beställa från vilket bolag som helst om man är snabb nu på måndag och hänger på låset. Vissa av er har ju kontakter/jobbar på SS så det är väl en än snabbare väg.

Runt 40 läsningar av ämnet sedan jag la in posten, inga kommentarer. Står det just nu 10 rashästar och sliter i dörren på systemet eller har forumets medlemmar redan källaren fulltankad av Krug 1996 ::)
 

SUPRA

Bäst
SV: Enstaka ex inne på SS

Flarran är reserverad (inte av mig) så jag tror inte de vill ha fler samtal till Uddevalla.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Enstaka ex inne på SS

shorepower skrev:
Runt 40 läsningar av ämnet sedan jag la in posten, inga kommentarer. Står det just nu 10 rashästar och sliter i dörren på systemet eller har forumets medlemmar redan källaren fulltankad av Krug 1996 ::)

...eller har även vi ont om stålars ;-)
 
SV: Enstaka ex inne på SS

SUPRA skrev:
så jag tror inte de vill ha fler samtal till Uddevalla.

Klart att vi inte ska lägga mer jobb på stackars SS. Svårt för dem att uppdatera lagersaldo och sådant. Det måste vi ju förstå, det är en oerhört komplex verksamhet vårt kära monopolbolag sysslar med.
 

MD

Medlem
SV: Enstaka ex inne på SS

SUPRA skrev:
Flarran är reserverad (inte av mig) så jag tror inte de vill ha fler samtal till Uddevalla.

Jag är skyldig... var snabb som tusan när jag såg inlägget.
 

MD

Medlem
SV: Enstaka ex inne på SS

SUPRA skrev:
Ja, när ska vi dricka upp den?


Jag tror jag har ca 150 andra champagnepavor som ligger bättre till i mognaden just nu...
 

SUPRA

Bäst
SV: Enstaka ex inne på SS

MD skrev:
Jag tror jag har ca 150 andra champagnepavor som ligger bättre till i mognaden just nu...

Låt oss prova, tänk om du har fel... ;D
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Enstaka ex inne på SS

Det finns Cristal -02 kvar i vinkällarbutiken i Göteborg. Var där inne igår och skulle gissa att det fanns 10st kvar.

De syns inte i lagersaldot eftersom de då skulle få skicka iväg dem över hela landet direkt så istället finns de i deras kyl för dem som kommer in och frågar efter dem.
 
SV: Enstaka ex inne på SS

CH skrev:
Det finns Cristal -02 kvar i vinkällarbutiken i Göteborg. Var där inne igår och skulle gissa att det fanns 10st kvar.

De syns inte i lagersaldot eftersom de då skulle få skicka iväg dem över hela landet direkt så istället finns de i deras kyl för dem som kommer in och frågar efter dem.
Coolt. Jag gick jättesnabbt genom vinkällarbutiken igår, för jag hade bråttom att handla det jag skulle, så jag såg varken Cristallen eller mycket annat förut CdM, men det måste jag definitivt kolla in.
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: Enstaka ex inne på SS

Jag var där strax efter 1700 och då fanns det kvar 2 el 3 i kylen och ytterligare några på lagret.
När jag ändå var inne i kylen slängde jag naturligtvis ett snabbt öga på det som fanns där och pillade lite på den CdM som låga där, antar att det var den du köpte strax efter åt eller?
 
SV: Enstaka ex inne på SS

CH skrev:
Jag var där strax efter 1700 och då fanns det kvar 2 el 3 i kylen och ytterligare några på lagret.
När jag ändå var inne i kylen slängde jag naturligtvis ett snabbt öga på det som fanns där och pillade lite på den CdM som låga där, antar att det var den du köpte strax efter åt eller?
;D Hehe, ja det måste det varit, för de hade bara en (dock hörde jag i kassan att Ann skulle ta in en till från depån). Jag var väl där vid typ 17:50-tiden så vi var väl inte jättelångt ifrån att gå på varandra, tidsmässigt.
 
Toppen