SV: Era senaste vininköp. Följde Dom Barroche Terroir under tre dagar. Väl så god som 07:an. Jag kan rekommendera att testa en flaska redan nu till något grillat, men lufta den då 3-4 timmar. Även Chiantin har jag testat. Inget stort vin, men en riktigt bra bas chianti
SV: Era senaste vininköp. En låda Veuve Clicquot Cave Privée Rosé 1989 samt några flaskor Veuve Clicquot Cave Privée 1990 på magnum
SV: Era senaste vininköp. Jag ångrar alltid när jag inte köper champagne. Jag brukar också ångra att jag köper för lite.
SV: Era senaste vininköp. Krug GC på Gatwick. Tror 96 GBP Ron Zacapan 23 anos, 36 GBP för 1 litr, kanonpris.
SV: Era senaste vininköp. Verkligen. Londons flygplatser har väldigt bra priser på champagne. På de flesta andra flygplatser är champagne alldeles för dyrt, vilket i och för sig är bra för min plånbok.
SV: Era senaste vininköp. Cristal 2004 tror jag kostade 136 GBP och DP 2002 89 GBP. Krug kändes priseffektivast, och så hade jag just druckit upp en
SV: Era senaste vininköp. Härligt! Är det den första CdM du köper sedan 1986:an som du fyndade i Rom?
SV: Era senaste vininköp. Två flaskor Capannelle Solare 2004. Jag fick 1999:an i ett vinpaket på Divino för någon månad sedan och blev så imponerad att jag ville prova det igen. Jag måste ha råkat köpa de sista flaskorna i beställningssortimentet för de är borta nu.
SV: Era senaste vininköp. Två flaskor Fleur de Passion 2004 leverade till lokala Konsum här i Bohuslän.
SV: Era senaste vininköp. Ingår FdP i det blåvita sortimentet? PS Verkar som de medhavda flaskorna börjar att ta slut ;D