Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

SV: Era senaste vininköp.

Padawan skrev:
Fick ett sms från systembolaget 18.30 idag att min "gott-och-blandat-låda" inkommit:

4 st Loimer Gruner Veltliner Kamptal 10
4 st Monrosso Chianti 08
4 st Domaine Barroche Terroir 09
2 st Chateau L'Arnaude Cuvee Therese 10
1 st QV Discobitch

Lite midsommardricka, även om jag tror Barrochen ska få ligga till sig ett tag

Följde Dom Barroche Terroir under tre dagar. Väl så god som 07:an.
Jag kan rekommendera att testa en flaska redan nu till något grillat, men lufta den då 3-4 timmar.
Även Chiantin har jag testat. Inget stort vin, men en riktigt bra bas chianti
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
En låda Veuve Clicquot Cave Privée Rosé 1989 samt några flaskor Veuve Clicquot Cave Privée 1990 på magnum

Härligt. Jag fick nog samma mail som du men jag la band på mig.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
shorepower skrev:
En låda Veuve Clicquot Cave Privée Rosé 1989 samt några flaskor Veuve Clicquot Cave Privée 1990 på magnum

Härligt. Jag fick nog samma mail som du men jag la band på mig.
och nu ångrar du dig? ;)
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Krug GC på Gatwick. Tror 96 GBP
Ron Zacapan 23 anos, 36 GBP för 1 litr, kanonpris.
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Runt 1000-lappen är trevligt för en Krug

Verkligen. Londons flygplatser har väldigt bra priser på champagne. På de flesta andra flygplatser är champagne alldeles för dyrt, vilket i och för sig är bra för min plånbok.
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Cristal 2004 tror jag kostade 136 GBP och DP 2002 89 GBP.
Krug kändes priseffektivast, och så hade jag just druckit upp en :)
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Två flaskor Capannelle Solare 2004. Jag fick 1999:an i ett vinpaket på Divino för någon månad sedan och blev så imponerad att jag ville prova det igen. Jag måste ha råkat köpa de sista flaskorna i beställningssortimentet för de är borta nu.
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Två flaskor Fleur de Passion 2004 leverade till lokala Konsum här i Bohuslän. :)
 
Toppen