Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Obstler med saltat vatten är inte riktigt min grej. men smaken är ju som baken som man säger 8)

Vet inte vad obstler är.
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Ett par Pierre Peters bdb L'Esprit Grand Cru 2002, som levererades till järnaffären i Fjällbacka. Mycket behändigt. Det här vinet imponerade på mig under Champagnedagen och blir perfekt en solig kväll.
 

Per Stade

Lege artis
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Ett par Pierre Peters bdb L'Esprit Grand Cru 2002, som levererades till järnaffären i Fjällbacka. Mycket behändigt.

Trodde att det i järnaffärer på sin höjd fanns brännvin ;)
 

chambertin

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

SUPRA skrev:
Ron Zacapa 23 anos för 750 DDK. Svettigt dyrt, men...gott.

6 flarror Villa Rizzardi 2004 (Amarone) för specialpris 200 DDK (nedsatt från 400 DDK).

380 kr skulle Staten ha. Ska ta en flarra ikväll, någon som vet mer om vinet och lagringspotential?

http://www.systembolaget.se/SokDrycker/ ... kStrangar=
Känner inte till vinet men skulle vara intresserad även jag om du tycker det var bra (skall till DK nästa vecka. Var köpte du det ? )
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Försökte beställa en flaska Gosset Grand Millésime Brut 2000 igår, på Systembolaget i Vagnhärad.

Det är nu statistiskt säkerställt att det krävs minst 2 personer för att göra en beställning. Då har jag inte räknat mig själv som kund...

* En som inte riktigt vet eller kan.
Citat:
"Jag tror inte vi har någon lista på nyheterna som kom idag."
"Gosset sa du? Ja, här finns några stycken."
"Nu slutade tangentbordet fungera. Varför då?"
"Janne? Janne? JAAANNNEEE??? Kan du komma, det är nån här som vill beställa!"

Detta upprepas mer eller mindre varje gång jag går till ett SB och ska beställa.
Man känner sig som ett enormt UFO som kund.

* En som kan lite mer, eller?

Sen kommer Janne och han kan lite mer, men det hela slutar i en diskussion om det går att beställa, eller inte, eller om man kanske kan ta den från
leverantörens restlager?

Tja, inte vet jag. Jag ville bara beställa EN flaska skumpa.

Svaret blir att den är beställd "i systemet", men det kan inte lova något.

Beställningen slutar iaf med att jag konstaterar att OM jag får ett SMS då har det hela lyckats.

Jag är så otroligt trött på alkoholmonopolet.
 

matage

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Tog ett provskott på bolagets e-beställning; En låda 2006 Château Cambon La Pelouse, 2 flaskor Château L'Arnaude Cuvée Therese Rosé (det finns väl lite sol kvar innan snön) och 4 från Bristlys senaste; 2006 Les Verrières Clos des Soutyères
 
Toppen