Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH skrev:
Har vi något maxtak på vad lokal, glas och tilltugg får kosta per skalle?

Ne, de e skitsamma. Men vad tar du med för vin? ;D

Själv funderar jag på att ta med en knappt 19 år gammal skumpa som lånat namnet från en gammal munk samt en sjukt god sauternes.
 
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jos skrev:
Ne, de e skitsamma. Men vad tar du med för vin? ;D

Själv funderar jag på att ta med en knappt 19 år gammal skumpa som lånat namnet från en gammal munk samt en sjukt god sauternes.
Du syftar på den gamle munken Jeanmaire? Så generöst!
Själv kommer jag plocka med två buteljer gott. Förmodligen en röd och en vit.
 

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

El burro grande skrev:
Du syftar på den gamle munken Jeanmaire? Så generöst!
Själv kommer jag plocka med två buteljer gott. Förmodligen en röd och en vit.

Ja precis, gamle Jeanmaire är iofs lite bögig men jävligt parant!

Vad för rött och vad för vitt?
 

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Hittade en schysst pava när jag städade lite efter renoveringen här, undrar hur den kan ha förblivit oöppnad..? Och undrar vem som gett den till mig....? Jag kan ta med den istället för DP -90 på minfernot om ni vill!
3290_76650876204_680616204_2151839_4004061_n.jpg


17-procentig chokladkräm, kan det bli bättre?
 

vintjej

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Keen skrev:
Det är väl ingen som sagt 1 stycken? :eek: 2 eller inget ;D


Tyvärr är min lägenhet lite för liten för att vara i :(

Tsssk tsssk. Tröttnar ni aldrig på att inte till fullo kunna bedöma de sista vinerna?
Bunker, jodå, en sådan har jag ju tillgång till nu.:)
 

Bubblaren

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Varför bara infernon och inte provning, eller har ni dem för er själva (det har jag *s* )
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

vintjej skrev:
Tsssk tsssk. Tröttnar ni aldrig på att inte till fullo kunna bedöma de sista vinerna?
Bunker, jodå, en sådan har jag ju tillgång till nu.:)

Nej,

Man måste få ha kul också. ;)
 

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Haha.. ni ger verkligen inte upp..? Tänk till lite nu och begrunda över trådnamnet en gång till.


Jo... flera här inne provar viner "seriöst" också men det är som sagt inte seriös vinprovning man är ute efter när man försöker samla ihop ett gäng i den här tråden utan som Krug säger, - att ha kul.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jos skrev:
Haha.. ni ger verkligen inte upp..? Tänk till lite nu och begrunda över trådnamnet en gång till.


Jo... flera här inne provar viner "seriöst" också men det är som sagt inte seriös vinprovning man är ute efter när man försöker samla ihop ett gäng i den här tråden utan som Krug säger, - att ha kul.

Då kan man köra Gredos i slutet, billigvärt å .... hmm.... sväljbart (?)

Men seriöst, har inte sett ngn tråd om vinprovning på forumet, får tydligen starta en själv. Ska se om jag inte kan få vår egen Vinjatjej till att ta oss ned i bunkern för en provning.
 

vintjej

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jos skrev:
Haha.. ni ger verkligen inte upp..? Tänk till lite nu och begrunda över trådnamnet en gång till.


Jo... flera här inne provar viner "seriöst" också men det är som sagt inte seriös vinprovning man är ute efter när man försöker samla ihop ett gäng i den här tråden utan som Krug säger, - att ha kul.

Hihi, ni är så ab fab.:)
 

kayaker

Cyklist
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

anders skrev:
Det svider allt i själen att behöva konstatera att det är en stockholmare som tronar i ensamt majestät på toppen.
De har ju handicap genom att bo på orten där ni hållit alla vinfernon hittills...
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

kayaker skrev:
De har ju handicap genom att bo på orten där ni hållit alla vinfernon hittills...

Stockholmare behöver allt handicap de kan få. ;D
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jag trodde det var ett handikapp att vara Stockholmare

EDIT: Krug tangentbord spökade
 

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Vad som inmundigades;

Salon -97
Suduiraut -01
Suduiraut -72
Dom Perignon -90
Clos Des Papes -06
Sine Qua Non Backwards and Forwards
Sine Qua Non Hollerin M
Sine Qua Non Atlantis Grenache
La Closerie NV Champagne 100% PM
Casanova di Neri -00
Langlois-Chateau -90

CH har anteckningar.
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jos skrev:
Vad som inmundigades;

Salon -97
Suduiraut -01
Suduiraut -72
Dom Perignon -90
Clos Des Papes -06
Sine Qua Non Backwards and Forwards
Sine Qua Non Hollerin M
Sine Qua Non Atlantis Grenache
La Closerie NV Champagne 100% PM
Casanova di Neri -00
Langlois-Chateau -90

CH har anteckningar.

Jag återkommer imorgon med anteckningarna och några anekdoter. Jos lyckades med ett uttalande helt i klass med hans tidigare "Jag måste leva över mina tillgångar för att inte leva under mina värderingar"
 

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH skrev:
Jag återkommer imorgon med anteckningarna och några anekdoter. Jos lyckades med ett uttalande helt i klass med hans tidigare "Jag måste leva över mina tillgångar för att inte leva under mina värderingar"

Haha.. gjorde jag? Fan, jag säger så mycket dumt jämt...
 
Toppen