Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Keen skrev:
ooh, gör det gör det! Sjukt sugen på att testa Pure efter all hype på diverse vinbloggar :D

Är du så sugen på Pure så blir det givetvis så! Får se om det blir en magnum eller en vanlig och något annat kul då. Har iofs rätt mycket 04 kvar men den var inte lika rolig sist jag prövade. Ha inte för höga förhoppningar bara ;)
 

SUPRA

Bäst
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Flytta mig gärna till preliminär. Vissa förhandlingar måste lyckas först. Tack.
 

Krisman

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Måste man gå iväg och äta, kan man inte trycka massa skaldjur där istället?
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Krisman skrev:
Måste man gå iväg och äta, kan man inte trycka massa skaldjur där istället?

Jag hade tänkt ta något att äta där under infernot och efteråt ansluta mig med MAX gänget eftersom jag antagligen har en lite för hög promille halt för att uppskatta F12.
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH skrev:
Jag hade tänkt ta något att äta där under infernot och efteråt ansluta mig med MAX gänget eftersom jag antagligen har en lite för hög promille halt för att uppskatta F12.

Låter som en utomordentlig plan :)
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jos skrev:
Eh jaaa.. Finns det andra sätt?

Du kan ju läsa om en av mina eskapader här (fortsätt framåt) och sedan fundera på svaret... ;D
Och Krug, jag har en känsla av att grabbarna nu kommer att vilja ha hela historien, är du villig att missa detta? :D
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

anders skrev:
Du kan ju läsa om en av mina eskapader här (fortsätt framåt) och sedan fundera på svaret... ;D
Och Krug, jag har en känsla av att grabbarna nu kommer att vilja ha hela historien, är du villig att missa detta? :D

Korrekt gissat, jag önskar höra hela historien under kvällen.
 

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

anders skrev:
Du kan ju läsa om en av mina eskapader här (fortsätt framåt) och sedan fundera på svaret... ;D
Och Krug, jag har en känsla av att grabbarna nu kommer att vilja ha hela historien, är du villig att missa detta? :D

Hmm... får mig att tänka på en Shakespeare-titel.. Kom igen, ett nummer(bokstavligt alltså..) bara...? Vi Stockholmsfjollor får mer än så ;)
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jos skrev:
Vi Stockholmsfjollor får mer än så ;)

Japp, ni får veta att "det var trevligt att träffas, nu måste jag gå vidare med mina kompisar" samt betala räkningen i baren. ;D

Och som sagt, jag fick numret utan att ha bjudit alls så kostnaden var obefintlig. Sedan får man som gift visa viss återhållsamhet, eller i alla fall inte skriva om snedsprång här. Det skulle ju vara en guldgruva för blivande exets advokat. :D
 

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

anders skrev:
Och som sagt, jag fick numret utan att ha bjudit alls så kostnaden var obefintlig.

Shakespeare igen ;D


Även om jag nu misstänker att det finns en på ett forum ej lämplig fortsättning på historien...
 

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Bubblaren skrev:
Ny spelare här! En glad champagne nerd :)

CH lockar och pockar samt sänder mig inbjudan att delta på lördag. Nice!

Men det är en rackarns rörig tråd för en ny betraktare, hittar inte lista om vad ni tänkt ta med er. Ser dock det talas om 2-3 pavor per skalle, vilket är allt för mkt för mig, kan max klara 1,5 pava.

Såg att ni ser ut att bli en sju stycken, att ni ska vara i källaren på Wasahof och börja 15:00.

En fråga till Vintjejen (som fö en gång för länge sedan hjälpte mig så vänligt i en tråd här, tack!): Vad för typ av glas finns att tillgå?

Som jag förstår det är det två pavor per skalle.. Jag tar nog med en Magnum Pure 2006, - men vi får se..
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Keen skrev:
Ska vi redogöra vad vi tar med oss så vi får nån slags line-up? Eller vill folk bli överraskade?

Jag har inte bestämt mig helt säkert ännu på vad jag ska plocka med mig men postar folk vad de ska plocka med sig så gör jag samma sak när jag bestämt mig.
 

vintjej

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Bubblaren skrev:
Ny spelare här! En glad champagne nerd :)

CH lockar och pockar samt sänder mig inbjudan att delta på lördag. Nice!

Men det är en rackarns rörig tråd för en ny betraktare, hittar inte lista om vad ni tänkt ta med er. Ser dock det talas om 2-3 pavor per skalle, vilket är allt för mkt för mig, kan max klara 1,5 pava.

Såg att ni ser ut att bli en sju stycken, att ni ska vara i källaren på Wasahof och börja 15:00.

En fråga till Vintjejen (som fö en gång för länge sedan hjälpte mig så vänligt i en tråd här, tack!): Vad för typ av glas finns att tillgå?

Vinglasen är vinprovarglas av en äldre modell från IKEA, som efter enligt egen erfarenhet funkar bra. Sedan finns det ju förtsås andra typer av glas om man är i behov champagneglas t ex.
Jaså, gjorde jag det? Kul att kunna hjälpa någon.:)
 

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Keen skrev:
Ska vi redogöra vad vi tar med oss så vi får nån slags line-up? Eller vill folk bli överraskade?
jaaa... sukta nu! :p
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jos skrev:
jaaa... sukta nu! :p


hehe, inget extraordinärt. Men nu lutar det som tidigare sagt Henriot Cuvée des Enchanteleurs RD 1988 och, om jag hinner få dom, 2005 Lillian Syrah.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Keen skrev:
hehe, inget extraordinärt. Men nu lutar det som tidigare sagt Henriot Cuvée des Enchanteleurs RD 1988 och, om jag hinner få dom, 2005 Lillian Syrah.

Vaa? Vart har du beställt dem? Jag inventerade min samling igår och kunde glatt konstatera jag har iaf 2 kvar av min favvochampagne!
Åhh, nu ser jag att jag läste in ett syftningsfel, det ver de sistnämda du beställt eller?
 
Toppen