Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Finewines vinferno, uppföljningstråden

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Bubblaren skrev:
Vaa? Vart har du beställt dem? Jag inventerade min samling igår och kunde glatt konstatera jag har iaf 2 kvar av min favvochampagne!
Åhh, nu ser jag att jag läste in ett syftningsfel, det ver de sistnämda du beställt eller?


Ja precis, det var de sista jag beställde :) Henrioten plockade ch åt mig i götet då de var slut i stockholm vid släppet i december.
 

Helen

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Här finns flera henrioter att köpa. Om man inte är rädd för att beställa från tyskland. Om ni emailar och fråga om de kan sända dem till sverige så kan det ju vara en bra inköpskanal.
http://www.weinunion.de
 

Helen

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Keen skrev:
Ja precis, det var de sista jag beställde :) Henrioten plockade ch åt mig i götet då de var slut i stockholm vid släppet i december.

Här finns flera henrioter att köpa. Om man inte är rädd för att beställa från tyskland. Om ni emailar och fråga om de kan sända dem till sverige så kan det ju vara en bra inköpskanal.
http://www.weinunion.de
 

Bubblaren

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

1CRU skrev:
Här finns flera henrioter att köpa. Om man inte är rädd för att beställa från tyskland. Om ni emailar och fråga om de kan sända dem till sverige så kan det ju vara en bra inköpskanal.
http://www.weinunion.de

Skönt att se att de finns att få tag på, men till dubbla priset mot vad jag gett för mina ::)
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Bubblaren skrev:
Skönt att se att de finns att få tag på, men till dubbla priset mot vad jag gett för mina ::)

Och jag som tyckte de hade ett helt ok pris på sin sida.
Du måste gjort ett kap när du köpte dina.
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH skrev:
Och jag som tyckte de hade ett helt ok pris på sin sida.
Du måste gjort ett kap när du köpte dina.

Ja, vafan! ~100e mot de 1400kr systemet tog tycker jag är rätt ok. Även fast det säkert inte blir mer än en hundring i rabatt efter frakt osv.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH skrev:
Och jag som tyckte de hade ett helt ok pris på sin sida.
Du måste gjort ett kap när du köpte dina.

Kanske det. Jag handlar sällan champagne på bolaget, köper istället på plats. Visserligen blir det till att lagra själv då, men det ser jag mest som en kul hobby.

Att handla i Champagne har så många fler dimensioner, träffa "hantverkaren" bakom finliret, smaka och testa, resonera, handla och förhandla. Då och då en middag ute på krogen eller "hemma" hos oss med ens favoritbönder är härliga stunder att minnas när jag många år senare öppnare deras ädla droppar en kylslagen tisdag i januari i Stockholm.

Har pyntat ca 575 balubas för mina. Har dock för mig att just ngr av dessa Enchenteleurer ä inköpte på monopolet för en ca 4 år sedan, andra köpta nere i Reims.
 

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Krisman skrev:
Så kör vi fracken denna gång?

Haha.. kom igen.. jag slipper gärna pingvinjackan. Men är inte frack och smoking etikettsbrott eftersom vi ses kl 15.00? Får bli morning dress i så fall ;D
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jos skrev:
Haha.. kom igen.. jag slipper gärna pingvinjackan. Men är inte frack och smoking etikettsbrott eftersom vi ses kl 15.00? Får bli morning dress i så fall ;D

Är det inte jackett fram till 15 och frack efter?

Jag minns dock inte riktigt...
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Krug skrev:
Är det inte jackett fram till 15 och frack efter?

Jag minns dock inte riktigt...

Typ så! Bara att ta med ombyte om man planerar att komma innan 15 således.
 

Helen

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Keen skrev:
Typ så! Bara att ta med ombyte om man planerar att komma innan 15 således.

Söta pöjkar får gärna byta om hos mig, jag lovar att jag ska hålla för öronen ;D
liten strippshow på en lördag är ju bara trevligt.
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

1CRU skrev:
Söta pöjkar får gärna byta om hos mig, jag lovar att jag ska hålla för öronen ;D
liten strippshow på en lördag är ju bara trevligt.

Det gör vi gärna, men räknar ju med att det är mixed zone och att damen själv svidar om.
Hur blir det nu, ska du med eller inte??
 

Helen

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Sjödin skrev:
Det gör vi gärna, men räknar ju med att det är mixed zone och att damen själv svidar om.
Hur blir det nu, ska du med eller inte??

Visst kan jag oxå byta om men det sker på egen risk, ni kan bli blinda.
Jag kan inte vara med, jag har handverkare som kommer kl 15:01 och som ska bygga om butiken samt lägga nytt golv.
 

vintjej

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Ett tips är att klä sig varmt iom att det är väldigt svalt i vinkällaren.
Och om någon vill äta där senare, så säg gärna till. Man kan beställa ner mat till källaren också.
 
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

vintjej skrev:
Ett tips är att klä sig varmt iom att det är väldigt svalt i vinkällaren.
Och om någon vill äta där senare, så säg gärna till. Man kan beställa ner mat till källaren också.
Men vi måste ju ha något till drycken under tiden vi klunkar i oss.
Kan du fixa med Jamon Iberico, Oliver, Skagenröra, Löjrom, Rillette, Ankleverterrine, ett hårt och ett mjukare bröd typ baguette eller liknande tillbehör?
Helst vill man ju ha ett par betjänter som sköter kontinuerlig påbackning också. Går det att lösa?
 

vintjej

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

El burro grande skrev:
Men vi måste ju ha något till drycken under tiden vi klunkar i oss.
Kan du fixa med Jamon Iberico, Oliver, Skagenröra, Löjrom, Rillette, Ankleverterrine, ett hårt och ett mjukare bröd typ baguette eller liknande tillbehör?
Helst vill man ju ha ett par betjänter som sköter kontinuerlig påbackning också. Går det att lösa?

Ehum, man får vad man betalar för.;)
Men om seriöst intresse finns för lite lättare tilltugg, så förvarna nu.
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Av erfarenhet är lite tilltugg en mycket bra idé. Hade behövts å det grövsta förra gången.

Så jag röstar lätt för det.
 

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

El burro grande skrev:
Men vi måste ju ha något till drycken under tiden vi klunkar i oss.
Kan du fixa med Jamon Iberico, Oliver, Skagenröra, Löjrom, Rillette, Ankleverterrine, ett hårt och ett mjukare bröd typ baguette eller liknande tillbehör?
Helst vill man ju ha ett par betjänter som sköter kontinuerlig påbackning också. Går det att lösa?

Haha... skönt inlägg. Jag är på.
 
Toppen