Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Finewines vinferno, uppföljningstråden

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Deltagarlistan är i skrivande stund enligt följande;
Anders
Sjödin
CH
Keen
El burro grande
Jos
Krisman

SUPRA, Krug och Hampus hänger löst...

Smoking får ICKE bäras innan 1800! Själv kommer jag i jeans...
Tilltugg, jomenvisst!
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Det här är sista gången, visste du inte det? Its now or never....
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Keen skrev:
Av erfarenhet är lite tilltugg en mycket bra idé. Hade behövts å det grövsta förra gången.

Så jag röstar lätt för det.

Jag röstar för det med.
Något måste man ha i sig under tiden vi sitter där nere.

Det lär förövrigt bli en liten Henriot flight på lördag.
Jag plockar med mig Henriot Cuvée des Enchanteleurs 1989 samt Henriot Millésimé Brut 1989.
Lär bli intressant tillsammmans med Keens CdE -88
 

Bubblaren

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Henriot flight!!! Nu suktar du mig! Om jag bidrar med Henriot 1990 samt en Deutz 1996, får jag vara med då?

Lovar att inte komma i jeans, jag tar termobralllor då det skulle vara kallt i källaren ;-)
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Bubblaren skrev:
Henriot flight!!! Nu suktar du mig! Om jag bidrar med Henriot 1990 samt en Deutz 1996, får jag vara med då?

Lovar att inte komma i jeans, jag tar termobralllor då det skulle vara kallt i källaren ;-)

Självklart.

Jag är nyfiken på deras 1990 som jag inte provat. Ligger en jero i källaren som det kunde vara kul att veta dryckesfönstret på.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH skrev:
Självklart.

Jag är nyfiken på deras 1990 som jag inte provat. Ligger en jero i källaren som det kunde vara kul att veta dryckesfönstret på.

Hmm, ska jag våga mig ned i en källare med 7 okända (män??) på lördag - vad säger Krug (som jag har full! tillit till)?? (synd du inte är med!!)

/Anna
 

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Bubblaren skrev:
Henriot flight!!! Nu suktar du mig! Om jag bidrar med Henriot 1990 samt en Deutz 1996, får jag vara med då?

Lovar att inte komma i jeans, jag tar termobralllor då det skulle vara kallt i källaren ;-)

Kanske någon ska plocka med en Henriot -96 då? Jag har iofs men blir kanske lite mycket med tre flaskor.. :p
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Bubblaren skrev:
Hmm, ska jag våga mig ned i en källare med 7 okända (män??) på lördag - vad säger Krug (som jag har full! tillit till)?? (synd du inte är med!!)

/Anna

De är lite pipiga men i stort harmlösa. Jag tror att du kommer att ha det väldigt trevligt med dem!
 

Bubblaren

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH skrev:
Självklart.

Jag är nyfiken på deras 1990 som jag inte provat. Ligger en jero i källaren som det kunde vara kul att veta dryckesfönstret på.

Kan jag glädja dig med min H90 så gör jag självfallet det, du har ju fått in mig på det här spåret :-\ Toppen om ngn tar med en 96:a!!
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Bubblaren skrev:
Menar du att de är rent utav tråkiga????

Ja de är vi väll egentligen fast Sjödin har ett partytrick som alltid lättar upp stämningen, "spruta champagne genom näsa" är inte alltför ofta man ser.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH skrev:
Ja de är vi väll egentligen fast Sjödin har ett partytrick som alltid lättar upp stämningen, "spruta champagne genom näsa" är inte alltför ofta man ser.

ett klart alkoholmissbruk m a o ;D

Washof öppnar 17:00 såg jag, hur komman man in, via gamla kolkällarluckan?? Vilken dörr, lilla eller stora?
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Absolut inte tråkiga, men lite fnittriga sådär som vuxna karlar blir då de dricker för mycket skumpa.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Krug skrev:
Absolut inte tråkiga, men lite fnittriga sådär som vuxna karlar blir då de dricker för mycket skumpa.

Mehh!! (nu morskar jag upp mig!) Tål de inte champagne?? Här ska det inte fnissas! Krug, du kan väl intyga jag inte är den fnissiga typen, vare sig jag är med eller utan bubblor :)

(Dock osäker på om du vet vem jag är)
 

vintjej

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jag möter upp er och släpper in er 15:00.
Sedan så ser jag till att allt är till fyllest i källaren.
(Egentligen har jag lovat att vakta er hela sittningen, men det kommer jag inte att göra. Ni får säga att jag bara är borta och hämtar en backupflaska om någon skulle fråga.)
Så du, Bubblaren, kommer inte att vara ensam tjej där nere hela tiden. Jag kan också sätta på mig en thermodräkt för gemenskap.:)
Om ni alla går in och tittar på wasahofs meny så har de en charktallrik och ostbricka som kanske kunde passa som tilltugg? Man kan beställa ner några så'na. Bra om jag kan förebeställa dem redan imorgon.
Ska ni ta regelrätta varmrätter så rekommenderar jag att ni går upp i restauranten (Wsahof el Musslan) och gör det.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

vintjej skrev:
Om ni alla går in och tittar på wasahofs meny så har de en charktallrik och ostbricka som kanske kunde passa som tilltugg? Man kan beställa ner några så'na. Bra om jag kan förebeställa dem redan imorgon.
Ska ni ta regelrätta varmrätter så rekommenderar jag att ni går upp i restauranten (Wsahof el Musslan) och gör det.

Attans, beror ju på vad som finns i glaset! Men jag har spanat på att äta pommes med musslor i gryta för att få i mig fett!

Dörren till stora eller lilla?? Tänker kanske ta med mig Julle-glas till mig, ta inte illa upp isf, please.
 

vintjej

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Bubblaren skrev:
Attans, beror ju på vad som finns i glaset! Men jag har spanat på att äta pommes med musslor i gryta för att få i mig fett!

Dörren till stora eller lilla?? Tänker kanske ta med mig Julle-glas till mig, ta inte illa upp isf, please.

Dörren till stora. Ni får ta med er vilka glas och viner ni vill. Och kasnske en dunk olja, för att köra ryssknepet.:)
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Krug skrev:
De är lite pipiga men i stort harmlösa. Jag tror att du kommer att ha det väldigt trevligt med dem!

Jag bara undrar hur du kan uttala dig i den här frågan... Jag vill påstå att din minnesbild från förra tillställningnen är minst sagt lite grumlig. Dessutom var där ju vissa problem med kontaktlinsen så uppenbarligen kan ditt seende inte varit på topp.
8) <--- Tycker på något vis att en icon med mycket mörka glasögon ganska väl symboliserar Krugs synfält den eftermiddagen och kvällen... ;D
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Har jag någonstans påstått att jag inte var pipig?

Eftersom frågan gällde om Anna skulle vara trygg med ER i källaren så var det naturligtvis inte relevant för sakfrågan att ta med mina egna karaktärsbrister. ;D
 
Toppen