Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Muahaha... Sköjnt vinferno...! Lalla omkring på stan med Ace of Spades och en magnum Billecart -96... ;D

Jag tyckte Villemart och Deutz var klart bäst men allt övrigt var gott också. Angelusen var skön..

Att dricka Moet -55 som ger klockren gåsleversmak och toast 4 minuter efter man klunkat var riktigt kul också..!
2603_62661276204_680616204_2043870_7427085_n.jpg

Tack alla, får vi göra om!
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Av bilderna att döma så verkar promillehalten ha varit hög nog hos de deltagande för att det verkligen ska klassas in som ett riktigt inferno. ;D
 

vintjej

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Hua, det var inte en sådan där oggentlig uppvisning jag hade tänkt mig.
Vilken jobbig brud som är med på alla bilder.
 

Krisman

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Vintjej, kan det vara min anteckningar? ett stort och ett litet papper?
 

J.S.

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Herregud, vilket jävla röj det blev... tack allihopa för en mycket trevlig afton. Kommer inte ihåg var jag tog min taxi ifrån men var iaf hemma vid 23 snåret :-[ Vad jag däremot aldrig kommer att glömma är Moët 55:an. Den har för alltid etsat sig fast i mitt doft & smaksinne :p Dompan 88 som god tvåa, tätt följd av Vilmart Couer De Couve 99, och Deutz BdB 96. Tyvärr så var ju DP 93:an korkskadad även om en viss CJG tyckte att den var intressant god och riktigt bra :eek:

Billecart-Salmon GC 96 kändes väldigt ung, kort i smaken och lite för kraftig mousse, den växte dock till sig efter ett tag i glaset, men det var nog lite barnarov att knäcka den redan nu...

Av de röda vinerna så tyckte jag att Chateau Angelus 94 var riktigt bra, men skulle förmodligen inte må dåligt av några år till i källaren. The Jem 04 kändes lite knuten och otillgänglig fortfarande och skulle nog inte heller må dåligt av att sussa några år till. Sedan till vårat rejs med CdP 2004:eek:rna. Jag tyckte om alla tre men där Pegaun nog var klart bäst för kvällen, den var otroligt balanserad och riktigt riktigt god. Beucastel tyckte jag var ett väldigt elegant vin, snäppet efter Pegaun som dock hade en mycket intensivare doft. Deus Ex Machina tror jag oxå kommer bli väldigt bra med några år till på nacken.

Blev ju lite körigt på slutet men vi hann ju med både Jacquesson och Tokayern med ett rasande tempo ;D för att senare ta resten av Billen ute på gatan och Ace of Spades utanför vinbaren (va väl inte sådär jättepopulärt tilltag ;D ).

Återigen ett stort tack för en otroligt trevlig kväll med många sköna viner! Det gör vi om snart!
 

Lando

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

vintjej skrev:
Hua, det var inte en sådan där oggentlig uppvisning jag hade tänkt mig.
Vilken jobbig brud som är med på alla bilder.

Jag har lite bilder och en helt obetalbar pantomimvideo med en viss Vintjej i huvudrollen.. Jag byter orginalfilen mot...hm....kanske en Bollinger?
 

Bubblaren

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Hörrni, jag tcker vi skippar att lägga ut bilder på folk innan alla godkänt det - kan vi enas om det som praxis?
 

Lando

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Bubblaren skrev:
Hörrni, jag tcker vi skippar att lägga ut bilder på folk innan alla godkänt det - kan vi enas om det som praxis?

Håller helt med.
 

vintjej

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Krisman skrev:
Vintjej, kan det vara min anteckningar? ett stort och ett litet papper?

Nej, ett normaltstort papper. Har du några nteckningar som kan vara mina?
Jag tror jag har Jos papper?
 

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

vintjej skrev:
Nej, ett normaltstort papper. Har du några nteckningar som kan vara mina?
Jag tror jag har Jos papper?

Aaahhh! Så det var du som knep det? Sweet! Då är det inte borta i alla fall!

ang. bilderna, ska jag ta bort bilden jag la upp?
 

Elvis

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Låter som om det blev ännu ett mycket lyckat inferno! Jag är i alla fall ungefär lika trött som om jag hade varit med...

Själv blev jag kidnappad i samband med en "brunch med svärmor" och sedan ägnades hela dagen och natten åt min svensexa. Det var inga förnedrande inslag utan bara trevliga saker: bowling och F1-simulator på Ballbreaker Gärdet, öl & bastubad på Centralbadet och sedan gemensam matlagning under ledning av en kock (http://www.callekock.se/). Det blev också en hel del öl, tre olika champagner (Palmer 1996 och två enklare) och en massa rödvin.

Nu är bara frågan vad jag ska göra med mina Krug och en Selosse Initiale (den senare tänkt att ersätta Comtessen) som ligger kylda i kylskåpet... ;)
 

Bubblaren

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Elvis skrev:
Låter som om det blev ännu ett mycket lyckat inferno! Jag är i alla fall ungefär lika trött som om jag hade varit med...

Nu är bara frågan vad jag ska göra med mina Krug och en Selosse Initiale (den senare tänkt att ersätta Comtessen) som ligger kylda i kylskåpet... ;)

Vi kan ta dem imorgon! Är så sugen på Selosse jue!! :eek:
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Tog bort ett par inlägg med bilder. Eftersom anonymiteten garanteras på finewines.se så är det inte ok med att publicera bilder där man ser ansikten och liknande på forummedlemmar utan deras tillstånd. Fråga först och posta sen är väl en ganska bra devis att leva efter i det här fallet.

Jag rekommenderar att de som lagt upp bilder även raderar dem på den site de lagt upp dem på.

//Krug
 

vintjej

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jos skrev:
Aaahhh! Så det var du som knep det? Sweet! Då är det inte borta i alla fall!

ang. bilderna, ska jag ta bort bilden jag la upp?

Japp, vi får fixa ett överlämande över en Ace of Spades ramlösa.
Ja, det vore ju gulligt av dig. Du kan däremot PM:a eller något, om du har fler bilder.:)
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Elvis skrev:
Låter som om det blev ännu ett mycket lyckat inferno! Jag är i alla fall ungefär lika trött som om jag hade varit med...

Själv blev jag kidnappad i samband med en "brunch med svärmor" och sedan ägnades hela dagen och natten åt min svensexa. Det var inga förnedrande inslag utan bara trevliga saker: bowling och F1-simulator på Ballbreaker Gärdet, öl & bastubad på Centralbadet och sedan gemensam matlagning under ledning av en kock (http://www.callekock.se/). Det blev också en hel del öl, tre olika champagner (Palmer 1996 och två enklare) och en massa rödvin.

Nu är bara frågan vad jag ska göra med mina Krug och en Selosse Initiale (den senare tänkt att ersätta Comtessen) som ligger kylda i kylskåpet... ;)
Kul att du hade det bra! Skumpalunch på fredag låter det som! ;D
Näe, just det förresten, glömde bort att jag inte ska dricka mer... på en månad.
 

Krisman

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Suck, känner mig fortfarande lite sliten.
Sjukt trevlig kväll med mycket bra viner. Typiskt att man ska ta med en korkad flaska.
Hamnade på inflyttningsfest och sen söder med utgång.
Undrar om de på Primewinebar var glada på oss. Rätt stökigt?

Krug: du lät lite orolig när jag ringde och sa att 8 man kommer och våldgästar dig...
 

Bubblaren

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Sliten...? Var på 50-årsfest igår på Fasching, skulle inte bli så sent tänkte jag och kom hem på nattkröken. Uselt vin i baren, äckligt bubbel i välkomstdrinken, men så mkt kul folk som jag inte sett på 7-20 år och affärsnätverkande samt den otroliga musik som jazzade hela kvällen.

Jag stod lätt ut med sådant bubbel och kassa viner, när jag kom på att öl är drickbart och jag kan då få behålla mina smakminnen från infernot - Dompan-88 och Deutz-96 samt Moet madeiran-55.
Sörjer lite att rödvinerna kom lite i skymundan av alla champagner vi dragit i oss. Hade gärna testat de röda på egen hand, för de var fantastiska!! Salami, läder och avgaser i salig blandning.
 

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Tänkte att vi skulle få till listan med viner som korkades upp, jag börjar så kan någon annan kopiera och lägga till de jag glömt/gissar då jag inte har några anteckningar kvar. Detta är alltså direkt ur minnet...;

Saint-Joseph -06
Charmelange(?) ??
Laurent-Perrier ??
Vilmart -99
Deutz -96
Billecart -96 Magnum
Dom Perignon -88
Dom Perignon -93 (Korkad)
Moet -55
Ace of Spades
Tokaij ??
Chateau Angelus -94
The Jem -04
Chateau du Beaucastel -04
Deus Ex Machina -04
Pegau Laurence -04
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Krisman skrev:
Suck, känner mig fortfarande lite sliten.
Sjukt trevlig kväll med mycket bra viner. Typiskt att man ska ta med en korkad flaska.
Hamnade på inflyttningsfest och sen söder med utgång.
Undrar om de på Primewinebar var glada på oss. Rätt stökigt?

Krug: du lät lite orolig när jag ringde och sa att 8 man kommer och våldgästar dig...

Och du lät våldsamt packad!
 

vintjej

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Saint-Joseph -06
Charmelagne -00
Laurent-Perrier ??
Vilmart -99
Deutz -96
Billecart -96 Magnum
Dom Perignon -88
Dom Perignon -93 (Korkad)
Moet -55
Jacquesson Bdb -90
Ace of Spades
Royal Tokaji Aszú Betsek 6 Puttonyos 1999
Chateau Angelus -94
The Jem -04
Chateau du Beaucastel -04
Deus Ex Machina -04
Pegau Laurence -04

Vad jag kan komma ihåg.
 
Toppen