Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

18 flaskor med inräknad magnum på 8 pers och 4 timmar måste ju klassas som ett godkänt vinferno.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

vintjej skrev:
Saint-Joseph -06
Charmelagne -00
Laurent-Perrier 1997
Vilmart -99
Deutz -96
Billecart -96 Magnum
Dom Perignon -88
Dom Perignon -93 (Korkad)
Moet -55
Jacquesson Bdb -90
Ace of Spades
Royal Tokaji Aszú Betsek 6 Puttonyos 1999
Chateau Angelus -94
The Jem -04
Chateau du Beaucastel -04
Deus Ex Machina -04
Pegau Laurence -04

Vad jag kan komma ihåg.

LP var en 97:a
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jos skrev:
18 flaskor med inräknad magnum på 8 pers och 4 timmar måste ju klassas som ett godkänt vinferno.

Det tycker jag absolut. Ett snitt på 2+/pp är helt ok.
 

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH skrev:
Det tycker jag absolut. Ett snitt på 2+/pp är helt ok.

Ja men nu var det iofs en person som spottade... ::)

Jag hade en spottkopp vid mig men den förblev torr..
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jos skrev:
Ja men nu var det iofs en person som spottade... ::)

???

Finns det någon bra förklaraing på varför man spottar under ett vinferno?
 

Elvis

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Eftersom jag missade infernot är jag inte främmande för ett nytt snart. Och då kan jag ta med en Selosse.
 

Krisman

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

vintjej skrev:
Saint-Joseph -06 (vit 100% Rousssane) Yves Cuillron
Charmelagne -00
Laurent-Perrier ??
Vilmart -99
Deutz -96
Billecart -96 Magnum
Dom Perignon -88
Dom Perignon -93 (Korkad)
Moet -55
Jacquesson Bdb -90
Ace of Spades
Royal Tokaji Aszú Betsek 6 Puttonyos 1999
Chateau Angelus -94
The Jem (Waterford Estate Stellenbosch) -04
Chateau du Beaucastel -04
Deus Ex Machina -04
Pegau Laurence -04

Vad jag kan komma ihåg.
 

J.S.

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Lando skrev:
Jag har lite bilder och en helt obetalbar pantomimvideo med en viss Vintjej i huvudrollen.. Jag byter orginalfilen mot...hm....kanske en Bollinger?

Alla som har bilder från tillställningen kan väl maila över dessa till mig så är ni bussiga ;)
 

Bubblaren

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

J.S. skrev:
Alla som har bilder från tillställningen kan väl maila över dessa till mig så är ni bussiga ;)

J.S är du riktigt säker på att du vill det???
 

J.S.

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Bubblaren skrev:
J.S är du riktigt säker på att du vill det???

hehe... jag tror nog att jag pallar för det, jag var väl en av dom lugnaste i sällskapet, eller... ;)
 

J.S.

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH skrev:
Kollade i min kalender med och ser att jag preliminär bokat en annan provning i Stockholm då.
Får återkomma när jag vet mera vad som gäller för den.
 

J.S.

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

2a98yoi.jpg


Ville bara upplysa om att vår förnedringsskumpa fick 98/100 av den spanska vingurun José Peñín ??? (en av världens främsta enligt Kåre själv) Han nämner i sin recension att han först var lite misstänksam när han såg flaskan, eftersom ett extraordinärt yttre ofta inte reflekterar innehållet. Så här beskriver han sin upplevelse:

"När ett vin får en så här hög poäng kommer vi in i den mytiska värld som representeras av det unika, av det som inte kan beskrivas med hjälp av en teoretisk modell eller karaktäriseras på ett sätt som gör vinet jämförbart med andra viner från samma område. Så är fallet med denna champagne, ett artistiskt mästerverk av Jean-Jacques Cattier och sonen Alexandre ..."

Hehe, han kanske oxå hade deltagit i ett spanskt vinferno innan han skrev recensionen ;D
 

Bubblaren

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

J.S. skrev:
2a98yoi.jpg


Ville bara upplysa om att vår förnedringsskumpa fick 98/100 av den spanska vingurun José Peñín ??? (en av världens främsta enligt Kåre själv) Han nämner i sin recension att han först var lite misstänksam när han såg flaskan, eftersom ett extraordinärt yttre ofta inte reflekterar innehållet. Så här beskriver han sin upplevelse:

"När ett vin får en så här hög poäng kommer vi in i den mytiska värld som representeras av det unika, av det som inte kan beskrivas med hjälp av en teoretisk modell eller karaktäriseras på ett sätt som gör vinet jämförbart med andra viner från samma område. Så är fallet med denna champagne, ett artistiskt mästerverk av Jean-Jacques Cattier och sonen Alexandre ..."

Hehe, han kanske oxå hade deltagit i ett spanskt vinferno innan han skrev recensionen ;D

Har Kåre skrivit gott om den skumpa???
 

vintjej

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

[quote author=Bubblaren
Har Kåre skrivit gott om den skumpa???
[/quote]

Ptja, han har väl vissa särintressen?
 

Bubblaren

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

vintjej skrev:
[quote author=Bubblaren
Har Kåre skrivit gott om den skumpa???


Ptja, han har väl vissa särintressen?

Har han fel på smaklkarna?? Jag får ngt nyhetsmejl fr Kåre då och då om provningar. Men jag tycker inte han verkar ha så mkt koll, eller iaf så har vi nog inte samma smak - vilket härmed tycks ha besannats!

Jisses vad jag är sugen på ngt riktigt gott i glaset just nu!! Men jag ska hålla fingrarna i styr (trots jag just idag firar mitt eget företags 4 års dag!)
 

J.S.

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Bubblaren skrev:
Har han fel på smaklkarna?? Jag får ngt nyhetsmejl fr Kåre då och då om provningar. Men jag tycker inte han verkar ha så mkt koll, eller iaf så har vi nog inte samma smak - vilket härmed tycks ha besannats!

Jisses vad jag är sugen på ngt riktigt gott i glaset just nu!! Men jag ska hålla fingrarna i styr (trots jag just idag firar mitt eget företags 4 års dag!)

Kolla in Krugs blogg där han skriver om 98 poängar´n ;D http://www.fogu.se/
 

Jos

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

J.S. skrev:
Kolla in Krugs blogg där han skriver om 98 poängar´n ;D http://www.fogu.se/

Men det framkom ju inte om Krug har druckit den men det måste han väl efter den sågningen...

Själv kommer jag faktiskt inte ihåg om den var vare sig bra eller kass men det var ju iofs inget större analayserandes som gjordes efter att jag halsat några klunkar ute på stan.. ;)
 

Bubblaren

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jos skrev:
Men det framkom ju inte om Krug har druckit den men det måste han väl efter den sågningen...

Själv kommer jag faktiskt inte ihåg om den var vare sig bra eller kass men det var ju iofs inget större analayserandes som gjordes efter att jag halsat några klunkar ute på stan.. ;)

Jag tog ju fram mina Juhlinglas där på gatan, minns du inte det???
 
Toppen