Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Finewines vinferno, uppföljningstråden

Mysonoxen

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Krug skrev:
Och jag menade naturligtvis, om än något otydligt, vem det är som är mannen i hemmet. ;D

Det är nog min 3-årige son i så fall :D Jag är ju vinnörden.
 

Elvis

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jag tycker att Grappe är en strålande idé. Hur dags kan det vara lämpligt att börja? Jag börjar gärna så tidigt som möjligt! ;D
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Elvis skrev:
Jag tycker att Grappe är en strålande idé. Hur dags kan det vara lämpligt att börja? Jag börjar gärna så tidigt som möjligt! ;D

Champagnefrukost! Sedan bär det av utför... ;D
 

CH

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jag kan plocka med mig lite cigarrer om det är någon som är intresserad av det. Gäller bara att det finns möjlighet att tända upp dem för jag antar att det inte är ok att göra det inne på Grappe eller?
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

CH skrev:
Jag kan plocka med mig lite cigarrer om det är någon som är intresserad av det. Gäller bara att det finns möjlighet att tända upp dem för jag antar att det inte är ok att göra det inne på Grappe eller?

Näää, det är inte kosher. Sist det hände var när jag jobbade där och jag lät Bruno K Öijer röka en garre. Som tack fick jag en dedikerad kopia av hans första diktsamling... på Estniska.
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Fan, nu visar det säg att jag hade signat upp på en golfturnerning den 27:e. Ska försöka komma loss till kvällen iallafall.
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Du menar att du föredrar att höstplöja en åker kombinerat med skogspromenader för detaljstudier av växtligheten i undervegetationen före att sitta i en källare och fyllna till?!? Hoppas att det ösregnar!
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

anders skrev:
Du menar att du föredrar att höstplöja en åker kombinerat med skogspromenader för detaljstudier av växtligheten i undervegetationen före att sitta i en källare och fyllna till?!? Hoppas att det ösregnar!


Jag ska försöka kombinera det hela. Då kommer jag vara duktigt törstig när jag får dricka vin sen ;D

haha, om det regnar kommer jag ju fan inte spela ;D
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Medan du funderar på hur du ska spela bollen vidare ur vattenhållet kommer vi att sänka de bästa vinerna. Vi sparar en kartong Gredos till dig så du kan dricka ikapp när du dyker upp. ;D
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

anders skrev:
Medan du funderar på hur du ska spela bollen vidare ur vattenhållet kommer vi att sänka de bästa vinerna. Vi sparar en kartong Gredos till dig så du kan dricka ikapp när du dyker upp. ;D

Då kommer jag strypa dig med min järnnia ;D
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Keen skrev:
Då kommer jag strypa dig med min järnnia ;D

Ok, ok, du behöver inte vara hotfull. Vi sparar TVÅ kartonger med Gredos till dig då, det måste du väl ändå klara dig på. ;D
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

anders skrev:
Ok, ok, du behöver inte vara hotfull. Vi sparar TVÅ kartonger med Gredos till dig då, det måste du väl ändå klara dig på. ;D


haha ;D Stort tack, du är en sann humanist :mad:
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jag tycker att jag saknar min flörtiga 1CRU på deltagarlistan. När jag sa att du skulle ha raffset på dig så menade jag att det var ok att ha något utanpå det också... ;D

Sedan kan man undra om inte Myson har fått klartecken från mannen i huset än... ;D
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

anders skrev:
Jag tycker att jag saknar min flörtiga 1CRU på deltagarlistan. När jag sa att du skulle ha raffset på dig så menade jag att det var ok att ha något utanpå det också... ;D

Sedan kan man undra om inte Myson har fått klartecken från mannen i huset än... ;D

Jag dyker upp i mån av tid :)
 

Helen

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

anders skrev:
Jag tycker att jag saknar min flörtiga 1CRU på deltagarlistan. När jag sa att du skulle ha raffset på dig så menade jag att det var ok att ha något utanpå det också... ;D

Sedan kan man undra om inte Myson har fått klartecken från mannen i huset än... ;D

Här är jag, allt beror på vilken tid det blir. Först har jag klippning och sedan stänger jag inte butiken förren 15:00.
Min sambo trodde att ni inte ville ha med några tjejer förren till kaffet. Är det så?
Självklart åker raffsettet på , det är ju det enda som håller in allt fläsk :D
Anders förgylller du min fredag med att komma förbi butiken på fredagen?
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Mysonoxen skrev:
Jag dyker upp i mån av tid :)

Ka..tsch!
Det var den sämsta omskrivning för "jag fick inte" jag hört. Du kunde ju i alla fall försökt att dra något med lite högre trovärdighet som att du är tvungen att gräva på gropen för björnhetsning. ;D

1CRU skrev:
Anders förgylller du min fredag med att komma förbi butiken på fredagen?

Nix, anländer inte till Stockholm förrän på lördagen. Beroende på hur dags vi kör igång så kan jag ju alltid fördärva lördagen för dig istället.

1CRU skrev:
Min sambo trodde att ni inte ville ha med några tjejer förren till kaffet. Är det så?
Självklart åker raffsettet på , det är ju det enda som håller in allt fläsk :D

Din sambo vet som man om att heta brudar i raffset alltid är välkomna i sammanhang såsom detta. Det är därför han vill att du inte ska delta.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

hampus86 skrev:
Jag slavar på SS till 15:30, men kommer så fort jag kan. Eller blir det för sent?

Det ska nog gå bra det också ska du se!
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Krug88 skrev:
Bara för info till er som inte varit där:

Det ligger på Grevgatan 5 och inte 55 som han skrev.

Ja, naturligtvis... Ändrar så det blir rätt i ursprungsposten...
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jag trodde också det var på kvällen, men jag ska göra mitt bästa för att dyka upp. Vill ju inte missa det här.

Förslag på antal flaskor som ska medtas?
 
Toppen