Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Finewines vinferno, uppföljningstråden

Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Jag trodde du var nöjd med de två kartonger som du tilltvingat dig... ;D
 

Elvis

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Hur mycket vin kan tänkas vara lagom att ta med sig? Kommer vi att blanda vitt, rött och skumpa hejvilt? ;D
 

Keen

slan
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

anders skrev:
Jag trodde du var nöjd med de två kartonger som du tilltvingat dig... ;D

Jag hoppas du har med dig en SpinWineBiB också, annars blir det inget!
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Keen skrev:
Jag hoppas du har med dig en SpinWineBiB också, annars blir det inget!

Det är 1CRU:s ansvar. Vill vi göra det extra intressant så har hon gömt den någonstans i raffsetet och sedan ska vi leta reda på den. Det här kan vi göra flera gånger under kvällen som en trevlig underhållning. ;D
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Hörni, era små pervon...

Ska du inte försöka ta någon form av kontroll över den här situationen nu Anders? Det är ju trots allt ditt påhitt detta!
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Anders, ryck tag i detta nu. Ta beslut! ;D

Vad tycker du är en bra tid? Jag har hört att vi har en "kran" på Grappe nu. Det är alltid en bra sak att ha!
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Fan, den som sitter längst från Lappträsk är den som ska sy ihop det hela...!

Jag tycker att vi kör på beslutat vis men att vi flyttar fram tiden något. Dels för att man ska hinna få i sig lunch etc, dels för att det verkar som att en hel del inte kan komma ifrån förrän senare på dagen. Jag föreslår 14.30 som starttid. Då får moderatbandynissen, löneslaven och diverse kuvade hemmamän en bättre möjlighet att delta i fleratalet flaskor.

Det verkar som att ett antal individer dessutom har bokat upp sig för otrevligheter på kvällen. Jag har i alla fall lust att svulla kvällsvard innan jag drar mig tillbaka. Hur många är intresserade av att över huvud taget gå vidare för matintag och kan jag få förslag på ställen med en attraktiv vinlista. Jag vet att 1CRU har ett uttryckt önskemål om Dahlgrens. Jag är ruskigt dåligt insatt i restaurangvärlden i Övre Norrland.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

anders skrev:
Fan, den som sitter längst från Lappträsk är den som ska sy ihop det hela...!

Jag tycker att vi kör på beslutat vis men att vi flyttar fram tiden något. Dels för att man ska hinna få i sig lunch etc, dels för att det verkar som att en hel del inte kan komma ifrån förrän senare på dagen. Jag föreslår 14.30 som starttid. Då får moderatbandynissen, löneslaven och diverse kuvade hemmamän en bättre möjlighet att delta i fleratalet flaskor.

Det verkar som att ett antal individer dessutom har bokat upp sig för otrevligheter på kvällen. Jag har i alla fall lust att svulla kvällsvard innan jag drar mig tillbaka. Hur många är intresserade av att över huvud taget gå vidare för matintag och kan jag få förslag på ställen med en attraktiv vinlista. Jag vet att 1CRU har ett uttryckt önskemål om Dahlgrens. Jag är ruskigt dåligt insatt i restaurangvärlden i Övre Norrland.

Gör inte för tidiga middagsplaner bara. Om vi inte börjar förrän klockan 14,30 så är riksen att vi kommer att bli sittandes en stund. Jag har ännu inte 100%igt(<-- vad gillar ni den!) bekräftat mina planer för aftonen. Vi fårälanväl se. Krug88 har tydligen någon monstergrej på kvällen så han verkar svårflörtad tyvärr!

Och Anders, anledningen till att anvaret ligger på dig är att det är du som är instigator. ;D
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

...och hemma hos mig blåser förändringens vindar. Sambon har tydligen ändrat planerna för dagen och ska träffa någon väninna, vilket leder till att jag plötsligt KAN komma loss på dagen.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Den här dagen markerar den näst sista gången jag kommer att inmundiga alkohol innan jul. Den sista kommer att vara helgen jag är i Dublin, jag ska ta tag i vinktnedgången igen, även om jag bygger musklier just nu så går jag itne ner nog i äckelfett. Vilket gör att jag ska hålla lite koll på vad jag äter och dricker... Och de här få månaderna innan jul känns det som jag borde greja.

Detta gör att jag antagligen kommer att glida ned på Grappe i lugn och ro och sippa på något gott lite tidigare och vänta på att ni andra busfrån dyker upp. ;D
 

Krug88

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Krug skrev:
Den här dagen markerar den näst sista gången jag kommer att inmundiga alkohol innan jul. Den sista kommer att vara helgen jag är i Dublin, jag ska ta tag i vinktnedgången igen, även om jag bygger musklier just nu så går jag itne ner nog i äckelfett. Vilket gör att jag ska hålla lite koll på vad jag äter och dricker... Och de här få månaderna innan jul känns det som jag borde greja.

Detta gör att jag antagligen kommer att glida ned på Grappe i lugn och ro och sippa på något gott lite tidigare och vänta på att ni andra busfrån dyker upp. ;D
Ja just det, inget mer vin i 3 månader...
Stor risk!!!
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Krug skrev:
Gör inte för tidiga middagsplaner bara. Om vi inte börjar förrän klockan 14,30 så är riksen att vi kommer att bli sittandes en stund.

Där har jag klurat ut en fiffig taktik. Om jag vet med mig att det är lite svävande angående anländande frågar alltid vilken är den absolut senaste tiden jag kan komma och bokar den tiden. Skulle man sedan vilja komma tidigare så går det närmast uteslutande bra iom att de kan ju inte ge bort mitt bord innan min deadline. Och min deadline är ju även restaurangens deadline ergo mitt bord står där. Listig som en räka!

Det är inte omöjligt att jag deltar i din tjuvstart Krug. Jag har ingen aning om när tåget kommer rulla in.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Keen skrev:
VÅGA VÄGRA VITA ... MÅNADER!

Det är inte vita månader per se, det är fettreducerade månader. Jag kan eventuellt ta mig ett glas vitt, någon gång...
 

R.P

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Krug skrev:
Den här dagen markerar den näst sista gången jag kommer att inmundiga alkohol innan jul. Den sista kommer att vara helgen jag är i Dublin, jag ska ta tag i vinktnedgången igen, även om jag bygger musklier just nu så går jag itne ner nog i äckelfett. Vilket gör att jag ska hålla lite koll på vad jag äter och dricker... Och de här få månaderna innan jul känns det som jag borde greja.

Detta gör att jag antagligen kommer att glida ned på Grappe i lugn och ro och sippa på något gott lite tidigare och vänta på att ni andra busfrån dyker upp. ;D

Kör GI enligt Montignac metoden, då får du dricka ett glas vin om dagen. :)
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Det handlar inte om att få. Det handlar om att faktiskt satsa på det här eländet. Det kan vara ganska skönt att låta kroppen få lite vila ibland. Har jag hört.
 

R.P

Medlem
SV: Finewines vinferno, uppföljningstråden

Krug skrev:
Det handlar inte om att få. Det handlar om att faktiskt satsa på det här eländet. Det kan vara ganska skönt att låta kroppen få lite vila ibland. Har jag hört.

Låter väldigt tråkigt. ;D
 
Toppen