Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Finns det andra alternativ än Cellartracker?

jesper22

Medlem
Någon som använder inVintory? Testar den lite, användargränssnittet känns ett par-tre snäpp mer 2025 än CT. Access till reviews är nästan obefintligt (i free version) men å andra sidan en trevlig liten AI bot som kan guida runt i samlingen. Erfarenheter? (Jag gissar att CT utklassar på content., men är inVintory komplett (många flaskor) och korrekt..?)

Såg att CT nu döpt om appen till ”CT Legacy” och att man kan ladda ner en ny Cellartracker-app. Har bara klickat runt lite i den nya och det verkar mest handla om en uppdaterad layout. Känns aningen snabbare i menyerna dock. Frågan är bara om man kommer längta tillbaka till windows95-gränssnittet..

Det ploppar upp (och försvinner) många nya appar för källarhantering i appstore. Är det någon medlem med lite större samling (x00-x000 fl) som testat och är nöjd med tex Vinify, Invintory, Oeni, Oeno, Vinotag? CT har ju länge varit oslagbart, men börjar de få värdiga konkurrenter vad gäller källarhantering, communitytjänster, värdering, drickfönster, sortering, filtrering etc? CT’s ’nya’ app börjar ju också dra iväg prismässigt när volymerna börjar växa på sig…

Av intresse, vilka aspekter i en digital vinkällare skulle ni framhålla som mest nyttig, eller önskvärd? Vilka funktioner använder/saknar ni i nuvarande miljö som ni använder?

Poussard

Medlem
Av intresse, vilka aspekter i en digital vinkällare skulle ni framhålla som mest nyttig, eller önskvärd? Vilka funktioner använder/saknar ni i nuvarande miljö som ni använder?
Att man kan lägga in betyg och dryckesfönster på sina viner, och se andras inrapporterade betyg och dryckesfönster på sina egna viner (alltså folks åsikter om viner jag har i min källare, om jag är otydlig), är det absolut bästa för mig. För att det ska funka krävs en stor användarbas.

jalvemo

Medlem
Jag använder CT sedan många år. Tycker den börjar bli alldeles för dyr, så har gått tillbaks till gratisvarianten för tillfället…. Det funkar fin fint, saknar eg. bara ”värderings”-delen, även fast den inte än nödvändig på nått sett.
Däremot vill jag slå ett slag för appen ”Vinopal”, som bara finns till ipad? Den kollar din CT samling och presenterar den på ett mycket trevligare sätt. Dvs den åker fram när jag ska välja vin. Nån mer som kör den?

Vingubben

Medlem
Jag betalar varje år för Cellartracker, men aldrig det belopp som dom föreslår då jag tycker det blir för dyrt. Jag får ändå vad dom kallar ”subscriber benefits” varje år. Lite osäker, men tror dom föreslog 180$ i år, men det blev 80$ och dom verkar happy. Undrar var gränsen ligger?

Jag betalar varje år för Cellartracker, men aldrig det belopp som dom föreslår då jag tycker det blir för dyrt. Jag får ändå vad dom kallar ”subscriber benefits” varje år. Lite osäker, men tror dom föreslog 180$ i år, men det blev 80$ och dom verkar happy. Undrar var gränsen ligger?
Tror jag la $20 ett år och fick förmånerna. Nu tillbaka på gratisversionen dock så jag är osäker på om de skruvat åt.

Jag använder CT och skulle vilja ha ett lättare sätt att flytta flera flaskor (vad jag hittat går det inte att göra i appen) mellan olika vinlagringsställen. Kanske i kombination med en inventeringsfunktion. Dessutom skulle jag vilja ha flexiblare gruppering och fler nivåer för varje ställe.

Tack för era svar!

I webbversion av CT kan man bulkflytta viner @riktigaodlare4ever , dock måste du veta exakt hur ditt system ser ut, i huvudet, då det är enkla rader du fyller i.

Är personligen inte nöjd med de appar som finns på marknaden, använder främst CT men har även testat några andra. Varför jag frågar är för att jag sitter och pular med en egen app/webblösning på hur jag själv skulle vilja styra min vinkällare, flödet på in och ut mm. mm. Har ni fler synpunkter får ni gärna skicka ett pm, på funktioner och annat ni idag saknar. Återkommer om jag lyckas få en fungerande variant som kan vara värd att dela. :)

Toppen