Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Hur mycket brukar ni köpa vin för?

Jag brukar köpa viner för...


  • Total voters
    35

Old Sparky

Medlem
Mitt snittpris är 2000 kr per flaska de senaste åren enligt CT, för de viner jag stoppat i källaren. Köper och samlar. När jag ska ha vin för snar konsumtion blir det i prisklassen 150-300.
 
Trådskapare
Tomas Lindblom

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Efter att ha kollat på mina kontotransaktioner hos Nordea, så kan jag informera om att jag handlade på systembolaget under 2014 för 10874kr. :p Inte så farligt!

Har ni någon uppfattning om hur mycket ni handlade för under 2014? (Inte nödvändigtvis bara hos systembolaget).
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Blark, jag blir rädd av CT-statistik...

Men:
Spederade cirka 50K enligt CT och uppskattar att jag lagt cirka ytterligare 20k på "drickviner" som jag inte registrerat så kanske runt 70 dårå :nagelbitare:
Nu hoppas jag att min fru inte tjuvläser forumet för då var det sista gången jag köpte vin...
2014 33,4%
Bottles purchased (138)/ Remaining (136)/ Cost: average 372 kr / total 51.301 kr
 
Blark, jag blir rädd av CT-statistik...

Men:
Spederade cirka 50K enligt CT och uppskattar att jag lagt cirka ytterligare 20k på "drickviner" som jag inte registrerat så kanske runt 70 dårå :nagelbitare:
Nu hoppas jag att min fru inte tjuvläser forumet för då var det sista gången jag köpte vin...
2014 33,4%
Bottles purchased (138)/ Remaining (136)/ Cost: average 372 kr / total 51.301 kr
Haha precis vad jag kände när jag läste statistiken!
 

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Jiiisuuuus, varför skulle du fråga detta?
Det är... hmm finner inte ord.
Kanske är något fel?
Ja, på nåt annat än mig då...
2014: 487 flaskor - 183.350:-
2013 var det 97 flaskor och ca 40 tsek. Min trend är illavarslande
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Efter att ha kollat på mina kontotransaktioner hos Nordea, så kan jag informera om att jag handlade på systembolaget under 2014 för 10874kr. :p Inte så farligt!

Har ni någon uppfattning om hur mycket ni handlade för under 2014? (Inte nödvändigtvis bara hos systembolaget).
2014 köpte ja inte en enda flaska vin på bolaget :) bara en drös med matlagningsvin :)
Jag knegar ju som spiskrigare vi har ju inte så hög lön som en del andra kontorsnissar har, men jag lyckas oftast i runda slängar lägga runt 3-6tusen per månad på vin iaf
 

kayaker

Cyklist
Jag orkade inte dela upp det på olika langare, men SB står nog för mer än hälften, fast egentligen så är det ju inte så stor del som ingår i deras sortiment.
 

hultman

Medlem
Hm. Cirka 150 enligt kontoutdrag. Dricker inte mycket (egentligen alls) men gissar att det i all väsentlighet var vin. Hoppas som någon tidigare antytt att chefen aldrig hittar detta forum eller råkar logga in på min internetbank :(
 

gece

Man vänjer sig.
Ligger nånstans runt medianen i den här tråden, skönt att vara i gott sällskap. Det går ju en del pengar, men det kommer ju nya varje månad. Det mest illavarslande för min del är min köp/drick-ratio på 3:1, vilket innebär att jag mängden tillgängligt fysiskt uttrymme snart är slut. Köpstopp! :rolleyes:
 
Toppen