Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Idag dricker vi, provningsnoteringar och diskussioner

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Gårdagens BYOB med temat "Röd Bordeaux - med fokus på distrikt". @Boletus, @Fredrik De la Gardie, @Gradin, @mackan92, @MarkusJ, @Sebran, @thunberg och @Patrik Sellin deltog.
Vi körde "tre-kvartsblint". Alla visste vilka distrikt som var representerade, men inte vilka slott eller vilka årgångar. Som väntat var det extremt svårt att pricka distrikten.
Det var väldigt nyttigt att prova de här vinerna blint. Hade vi kört öppet är det stor sannolikhet att omröstningarna hade sett annorlunda ut. De allra flesta vinerna var dock mycket bra.
Flight 1.jpg

Flight 1:
1980 Château Cos d'Estournel (CT 90,2) 2 röster
2015 Château Barde-Haut (CT 91,7) 0 röster
2009 Château Bertrand Braneyre (CT 87) 2 röster
2016 Château Lafon-Rochet (CT 92,4) 1 röst
2012 Château Malartic-Lagravière (CT 91,2) 3 röster
Flight 2.jpg

Flight 2:
2016 Château La Grave a Pomerol Trigant de Boisset (CT 91,2) 1 röst
2015 Château Clinet (CT 94,1) 1 röst
2000 Château d'Armailhac (CT 90,1) 5 röster
1996 Virginie de Valandraud (CT 90,4) 1 röst
Flight 3.jpg

Flight 3:
2005 Château Boyd-Cantenac (CT 91,1) 1 röst
2003 Château Léoville Poyferré (CT 93,7) 0 röster
2000 Château Malartic-Lagravière (CT 91,0) 4 röster
2016 Château Kirwan (CT 91,3) 1 röst
2015 Château Lynch-Moussas (CT 90,5) 2 röster

WOTN
2012 Château Malartic-Lagravière (CT 91,2) 2 röster
2000 Château d'Armailhac (CT 90,1) 4 röster
2000 Château Malartic-Lagravière (CT 91,0) 2 röster

Storslam för år 2000 och Malartic-Lagravière :D
 

LeChat

Medlem
Gårdagens BYOB med temat "Röd Bordeaux - med fokus på distrikt". @Boletus, @Fredrik De la Gardie, @Gradin, @mackan92, @MarkusJ, @Sebran, @thunberg och @Patrik Sellin deltog.
Vi körde "tre-kvartsblint". Alla visste vilka distrikt som var representerade, men inte vilka slott eller vilka årgångar. Som väntat var det extremt svårt att pricka distrikten.
Det var väldigt nyttigt att prova de här vinerna blint. Hade vi kört öppet är det stor sannolikhet att omröstningarna hade sett annorlunda ut. De allra flesta vinerna var dock mycket bra.
Visa bifogad bild 28794
Flight 1:
1980 Château Cos d'Estournel (CT 90,2) 2 röster
2015 Château Barde-Haut (CT 91,7) 0 röster
2009 Château Bertrand Braneyre (CT 87) 2 röster
2016 Château Lafon-Rochet (CT 92,4) 1 röst
2012 Château Malartic-Lagravière (CT 91,2) 3 röster
Visa bifogad bild 28795
Flight 2:
2016 Château La Grave a Pomerol Trigant de Boisset (CT 91,2) 1 röst
2015 Château Clinet (CT 94,1) 1 röst
2000 Château d'Armailhac (CT 90,1) 5 röster
1996 Virginie de Valandraud (CT 90,4) 1 röst
Visa bifogad bild 28796
Flight 3:
2005 Château Boyd-Cantenac (CT 91,1) 1 röst
2003 Château Léoville Poyferré (CT 93,7) 0 röster
2000 Château Malartic-Lagravière (CT 91,0) 4 röster
2016 Château Kirwan (CT 91,3) 1 röst
2015 Château Lynch-Moussas (CT 90,5) 2 röster

WOTN
2012 Château Malartic-Lagravière (CT 91,2) 2 röster
2000 Château d'Armailhac (CT 90,1) 4 röster
2000 Château Malartic-Lagravière (CT 91,0) 2 röster

Storslam för år 2000 och Malartic-Lagravière :D
Tack för resultatredovisningen!
Att pricka olika distrikt är svårt, kan en skilja på höger och vänster får en vara nöjd. :D

Vad var ”felet” med 2003 Poyferre?

2015 och 2016 är väl förmodligen för unga i de flesta fall, men finns det något intressant att säga om de ni drack?

Luftade ni några av vinerna innan provningen? (Åldersspannet stort)
 

mackan92

Medlem
Tack för resultatredovisningen!
Att pricka olika distrikt är svårt, kan en skilja på höger och vänster får en vara nöjd. :D

Vad var ”felet” med 2003 Poyferre?

2015 och 2016 är väl förmodligen för unga i de flesta fall, men finns det något intressant att säga om de ni drack?

Luftade ni några av vinerna innan provningen? (Åldersspannet stort)
2003 Poyferre - Föll mestadels på just årgången som är ett väldigt varmt år och frukten vart med svulstig jämfört med de andra i flighten som var mer eleganta enligt mina noteringar.

Samtliga viner hälldes på karaff vid ankomst så sista flighten fick såklart mer luftning jämfört med första men de som hällde vinerna visste heller inte vad eller vilket vin de tog (förutom sina egna) så det var slumpen som avgjorde när respektive vin kom med.
 

LeChat

Medlem
2003 Poyferre - Föll mestadels på just årgången som är ett väldigt varmt år och frukten vart med svulstig jämfört med de andra i flighten som var mer eleganta enligt mina noteringar.

Samtliga viner hälldes på karaff vid ankomst så sista flighten fick såklart mer luftning jämfört med första men de som hällde vinerna visste heller inte vad eller vilket vin de tog (förutom sina egna) så det var slumpen som avgjorde när respektive vin kom med.
Ja, 2003 är ju känd som en svår årgång på det sätt som du beskriver. Har inte druckit 2003 Leoville Poyferre men Leoville Barton i denna årgång har varit fantastisk alla gånger jag druckit den.
 

Boletus

Medlem
Tack för resultatredovisningen!
Att pricka olika distrikt är svårt, kan en skilja på höger och vänster får en vara nöjd. :D

Vad var ”felet” med 2003 Poyferre?

2015 och 2016 är väl förmodligen för unga i de flesta fall, men finns det något intressant att säga om de ni drack?

Luftade ni några av vinerna innan provningen? (Åldersspannet stort)
Clinet 2015 fick min röst i den flighten, mer på potential än på dagsform då d'Armailhacen var i perfekt skick. Tror Clinet blir ett stort vin om något årtionde. Väldigt elegant för årgången.

LP 2003 var lite för kladdig och varm. Barton i samma årgång är toppen, där är vi överens.
 

Ozric

Medlem
Vin002.png


Två viner som nyligen släpptes i tillfälliga sortimentet.

Saint-Véran Château de Fuisse

Doft:
Persika, ananans, citron, mineral.

Smak: Hög syra i entrén, torr mid-palate, lätt citron, kartig, stenigt avslut.

Jag tyckte inte att den här hade tillräckligt med kropp, det blev ganska surt och snipigt.

85p

Pieto Clementi Ripasso della Valpolicella

Doft:
Gamla tidningar, våta stenar, lite stickig, körsbär, lite potpurri, ek, lite järn.

Smak: Rund entré, torra körsbär, låg tannin, aningen ihålig mid-palate men fin avrundad syra. Lite träig och en liten colaton.

Ganska trevlig.

88p
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Ja, 2003 är ju känd som en svår årgång på det sätt som du beskriver. Har inte druckit 2003 Leoville Poyferre men Leoville Barton i denna årgång har varit fantastisk alla gånger jag druckit den.
Ja, 2003 LB är ett fantastiskt vin!
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Gårdagens BYOB med temat "Röd Bordeaux - med fokus på distrikt". @Boletus, @Fredrik De la Gardie, @Gradin, @mackan92, @MarkusJ, @Sebran, @thunberg och @Patrik Sellin deltog.
Vi körde "tre-kvartsblint". Alla visste vilka distrikt som var representerade, men inte vilka slott eller vilka årgångar. Som väntat var det extremt svårt att pricka distrikten.
Det var väldigt nyttigt att prova de här vinerna blint. Hade vi kört öppet är det stor sannolikhet att omröstningarna hade sett annorlunda ut. De allra flesta vinerna var dock mycket bra.
Visa bifogad bild 28794
Flight 1:
1980 Château Cos d'Estournel (CT 90,2) 2 röster
2015 Château Barde-Haut (CT 91,7) 0 röster
2009 Château Bertrand Braneyre (CT 87) 2 röster
2016 Château Lafon-Rochet (CT 92,4) 1 röst
2012 Château Malartic-Lagravière (CT 91,2) 3 röster
Visa bifogad bild 28795
Flight 2:
2016 Château La Grave a Pomerol Trigant de Boisset (CT 91,2) 1 röst
2015 Château Clinet (CT 94,1) 1 röst
2000 Château d'Armailhac (CT 90,1) 5 röster
1996 Virginie de Valandraud (CT 90,4) 1 röst
Visa bifogad bild 28796
Flight 3:
2005 Château Boyd-Cantenac (CT 91,1) 1 röst
2003 Château Léoville Poyferré (CT 93,7) 0 röster
2000 Château Malartic-Lagravière (CT 91,0) 4 röster
2016 Château Kirwan (CT 91,3) 1 röst
2015 Château Lynch-Moussas (CT 90,5) 2 röster

WOTN
2012 Château Malartic-Lagravière (CT 91,2) 2 röster
2000 Château d'Armailhac (CT 90,1) 4 röster
2000 Château Malartic-Lagravière (CT 91,0) 2 röster

Storslam för år 2000 och Malartic-Lagravière :D
Afton vinvänner!

Jag har en bekännelse att göra. Jag har haft väldigt svårt att lista ut kommunerna de senaste åren. Faktiskt så att jag givit upp. Det var bättre och enklare förr. Det är som om vinerna inte längre spelar enligt de gamla reglerna. Eller så har jag bara haft otur.

Men vet ni vad? Jag har inte gett upp Bdx! För när jag väl får in en sniff av den klassiska Bdx-jorden i näsan så slår mitt hjärta ett extra slag. Det finns verkligen inget som klår den där himmelska smaken av ett riktigt bra Bdx-vin.

Ett annat fynd är att det endast i undantagsfall går att blint plocka en av de stora. Hitintills har jag bara deltagit vid en blindprovning där den store blev VOTN. Det är normalt en massa andra viner som är bättre when the rubber hits the blind road.
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Visa bifogad bild 28797

Två viner som nyligen släpptes i tillfälliga sortimentet.

Saint-Véran Château de Fuisse

Doft:
Persika, ananans, citron, mineral.

Smak: Hög syra i entrén, torr mid-palate, lätt citron, kartig, stenigt avslut.

Jag tyckte inte att den här hade tillräckligt med kropp, det blev ganska surt och snipigt.

85p

Pieto Clementi Ripasso della Valpolicella

Doft:
Gamla tidningar, våta stenar, lite stickig, körsbär, lite potpurri, ek, lite järn.

Smak: Rund entré, torra körsbär, låg tannin, aningen ihålig mid-palate men fin avrundad syra. Lite träig och en liten colaton.

Ganska trevlig.

88p
Var bättre än Systemet och skriv ut årgångarna också 🤓
 

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Afton vinvänner!

Jag har en bekännelse att göra. Jag har haft väldigt svårt att lista ut kommunerna de senaste åren. Faktiskt så att jag givit upp. Det var bättre och enklare förr. Det är som om vinerna inte längre spelar enligt de gamla reglerna. Eller så har jag bara haft otur.

Men vet ni vad? Jag har inte gett upp Bdx! För när jag väl får in en sniff av den klassiska Bdx-jorden i näsan så slår mitt hjärta ett extra slag. Det finns verkligen inget som klår den där himmelska smaken av ett riktigt bra Bdx-vin.

Ett annat fynd är att det endast i undantagsfall går att blint plocka en av de stora. Hitintills har jag bara deltagit vid en blindprovning där den store blev VOTN. Det är normalt en massa andra viner som är bättre when the rubber hits the blind road.
2000 Château d'Armailhac var inte så svår, ärketypisk Pauillac.
 

Wintermute

Medlem
Sattlerhof Ried Kranachberg Sauvignon Blanc 2017
Österrikisk SB från Südsteiermark.
Tydliga SB-markörer i doften, med svartvinbärsblad och nässlor. Intensiv och koncentrerad smak av fläder, passionsfrukt, nässlor, skalbeska och kanske lite fat i slutet. Hyfsad längd. Riktigt bra. 90--92.
Kan det vara så att köpstrategien för 2021 blir att gå på djupet med Österrikisk SB?
Två och ett halvt år senare. Mer balanserat. Klassiskt kattpiss och nässlor i doften. Passionsfrukt och mineralsälta i mellansmaken. Citron och fat i eftersmaken. Samma poäng som senast.
 

katho27

Medlem
Köpt lite på random, minns inte varför, surfade väl runt..

Tesselaarsdal Chardonnay -20 (51581, 315kr), över två dagar:
Doft av citrus, äpple, melon och kanske lite lemoncurd. Lovande.
I munnen rätt hög syra och lite tunnare än väntat på något sätt. Samma frukter i bakgrunden.
Liksom ok gott men varken så runt, djupt eller komplext. Blir lite rikare när det blir mindre kallt.
Inte så van vid poäng, men 89 kanske.

IMG_5959.jpg
 

Lennart

Medlem
789F90EC-ACD4-4D88-867C-A1B43FC17327.jpeg
Domaine Henri Boillot Volnay 1er Cru Les Fremiets 2005


Efter en trevlig Meursault-upplevelse igår bestämde jag mig för att plocka upp en till flaska från Domaine Henri Boillot, men nu ett rödvin.

Intensiv doft av röda körsbär, jordgubbar, hallon, choklad, kaffe, vanilj, läder och lakrits. Allt sitter ihop på ett otroligt snyggt sätt. Trots åldern är inte de tertiära aromerna dominerade.

Hög syra som balanserar den höga smakintensiteten, sammetslena tanniner, lång eftersmak.

Ett fantastiskt vin som har allt jag önskar från en Volnay. Helt klart i sitt drickfönster men också utan någon form av stress att dricka upp snart, så resterande flaskor får ligga lugnt. Har några 2009 och 2010 också.

Kom på nu när jag skriver detta att det vore kul att köra en minivertikal, så om det finns några intresserade i Sthlm kan vi ju styra upp något opretentiöst på Grappe någon kväll. Skicka PM om det låter skoj.
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Gårdagens BYOB med temat "Röd Bordeaux - med fokus på distrikt". @Boletus, @Fredrik De la Gardie, @Gradin, @mackan92, @MarkusJ, @Sebran, @thunberg och @Patrik Sellin deltog.
Vi körde "tre-kvartsblint". Alla visste vilka distrikt som var representerade, men inte vilka slott eller vilka årgångar. Som väntat var det extremt svårt att pricka distrikten.
Det var väldigt nyttigt att prova de här vinerna blint. Hade vi kört öppet är det stor sannolikhet att omröstningarna hade sett annorlunda ut. De allra flesta vinerna var dock mycket bra.

2000 Château d'Armailhac var inte så svår, ärketypisk PauPauillac
Så slutsatsen är..?:rolleyes:
 

Adam Frisch

Vinmakare
Provning Sabelli-Frisch
Då jag hade privilegiet att få besöka @Adam Frisch vineri och testa fatprover så var det dags att få göra en provning av 4 vita och 8 röda. Lite allmänt är det, för en som mest dricker viner från gamla världen i klassisk stil så är detta relativt okänt territorium och djupt vatten att ge sig på viner från USA gjorda på ovanliga druvor och mikrotillverkning. Utseendet lurar än lätt som ger suspekta "Hipster vin" vibbar, speciellt för de vita vinerna, men det upplevelsen är en överraskning och påminner snarare om eleganta gamla världen vinner. Mycket roligt att få testa de sida vid sida på provning. Genomgående imponerade kvalitet. Vilken som föredras är såklart en smaksak och poängfördelningen var tämligen spritt. Poäng sammanställning från omröstningen längre ned.

Flight 1 - Vita
Visa bifogad bild 28755

1 Mariedam 2021
Orange färg och grumlig. Lätt att förvänta sig ett funky skumt vin men det är finstämt med trevligt inslag av tropisk toner, grape och härlig friskhet. En publikfavorit. Den vita/rose zinfandeln gick hem i stugorna.
White Zinfandel, Stampede Vineyard, Clements Hills, California.
Poäng: 5-1

2 Obie 2020
Härlig torr riesling som många gillade. Utseendet skapade nog vissa fördomar innan de smakade som då vände till gillande. Påtaglig citrus, syra och en elegant beska. Gott!
Riesling, Curtis Vineyard, Santa Ynez, California.
Poäng: 2-1

3 Milk Fed 3 2020
Picpoul har jag extremt ringa erfarenhet från, spännande. Fin citrus och trevlig vanilton. En ton av källare störde något. Annars rätt trivsam. Den vita som hade det tuffast i sällskapet. Kanske svårast att ta till sig? Fick min sämsta röst.
PicPoul, Shergill Vineyard, Mokelumme River, California.
Poäng: 0-6

4 Milk Fed 5 2021
Fick en lätt petrolium ton på näsan, mycket torr i munnen. Fina citrus toner med en angenäm beska. Vattendelare då det var många som röstade den som bäst men även många som röstade på den som sämst. Gillade den mycket och fick min bästa röst av vita.
Petit Manseng, Saureel Vinyard, El Dorado.
Poäng: 5-4


Flight 2 - Röd
Visa bifogad bild 28756

1 Lucuades 2018
Lätt skitig, köttig, peppar, mörka bär. Den till en köttbit. Allmänt omtyckt, lätt att gilla. Min favorit.
Alc 14,6 %.
Tinta Caõ, Tamayo Vineyard, Contra Costa County
Poäng: 1-1

2 La Malinche 2019
Mycket ljus. Alkoholmarinerade körsbär, jordgubbar och tomat. Mission vinerna var vattendelare bland deltagarna, många bästa röster och många sämsta röster. Gillar vinerna och tyckte denna var bra.
Alc 12,5 %
Mission, Somers Vineyard, Mokelumne River, California
Poäng: 2-3

3 Faun 2020
Krydig, tung, blåfruktig med svarta vinbär. Ändå eleganta inslag och lätt munskänsala med en lätt beska och fin syrlighet. Härligt vin, mycket långt ifrån typiska Zinfandels på Systembolaget. Gott!
Alc 13,5 %
Zinfandel, Lauchland Vineyard, Jahant
Poäng: 1-1

4 Harris 2021
Publikt och gott. Parfym, kött, peppar för en till Syrah. Upplevdes att det finns en viss eukalyptus ton som normalt för tankarna till Australien.
Syrah, Knowles Vineyard, Mokelumne River, California
Poäng: 1-1

5 Hernan 2020
Mission igen. Något hög alkohol. Åter igen en vattendelare. Föredrog 2019 (La Malinche), vet inte om det var att den har fått vila ett år extra eller det är årgången i sig?
Alc 15,5 %.
Mission, Somers Vineyard, Mokelumne River, California
Poäng: 2-2

6 Marina 2020 (fd La Malinche)
Mission igen. Eldig och viss beska. Åter igen en vattendelare. Fick min sämsta röst då jag upplevde den som mer eldig än de andra mission vinerna.
Mission, Somers Vineyard, Mokelumne River, California
Poäng: 3-4

7 Milk Fed 4 2020
Mycket mörk. Härligt kryddig näsa. Söttma och alkohol. Trivsam i munnen. Omtyckt. Gillar den.
Zweigelt, Mokelumne River, California
Poäng: 2-0

8 Gordon W 2018
Mycket mörk i färgen. Härlig näsa med kryddor, mörk frukt, lite stall, svarta vinbär mm. Munnen lite tunnare i munnen än vad näsan var, men det finns kraft om än lite kort. Rätt rolig.
Alc 12,6 %
Alicante Bouschet, San Joaquin County, California
Poäng 1-1



Visa bifogad bild 28754

Visa bifogad bild 28757

Stort tack Adam, grymt jobbat. Ser framemot att flaskor kommer till Systembolaget igen.
Va kul att få läsa och se allas poäng. Jag är inte snarstucken och tar inte illa vid mig av kritik alls. Vin är ju så personligt och vad som är någons kryptonit kan vara nån annans kattmynta. Misstänker dock att den Milk Fed 3 PicPoul jag skickade med kanske kan ha haft nåt fel, eftersom den nästan alltid brukar bli en favorit. Det är min personliga favorit också - tycker att den är magisk när den går på alla cylindrar. Men har haft en eller två som verkade temperaturskadade, så det är möjligt du fick en sån av misstag.

Vad gäller dom viner som kommer till Sverige, så är det:

18 lådor Flame Tokay
10 lådor White Zinfandel
64 lådor Mission Marina
20 lådor Zinfandel

Korta notiser - den nya Missionen, nu kallad Marina, är lite hetare och större år 2020. Biffigare. Kan kanske falla vissa på läppen och andra inte.
Flame Tokayn är alltid en favorit och detta år är den lättillgänglig och inbjudande, med rätt så kort skalmaceration, så inte överdrivet oxidativ.
Zinfandelen är lätt i sin karaktär, men har även lite ekfatsnoter i början. Jag brukar rekommendera en rätt lång dekant på den, så dom noterna inte dominerar.
Vita Zinfadelen sålde slut oerhört snabbt, vilket jag tror inget trodde skulle hända. Ett trevligt sommarvin, bubblegum och lite grapefrukt.

Tyvärr ingen Syrah etc till Sverige. Slutsålda redan. Zweigelt tog dom inte in, vilket jag kan kanske förstå - vem vill dricka en Zweigelt från Kalifornien;) Jag hoppas dom tar in Rieslingarna nästa vända, för jag tycker dom håller bra nivå, men inser också det är svårsålt. Som min tyske importör sa: "Whatever you do, don't send me any Riesling!";)
 
Last edited:

Thirsty

Smygnykterist
Va kul att få läsa och se allas poäng. Jag är inte snarstucken och tar inte illa vid mig av kritik alls. Vin är ju så personligt och vad som är någons kryptonit kan vara nån annans kattmynta. Misstänker dock att den Milk Fed 3 PicPoul jag skickade med kanske kan ha haft nåt fel, eftersom den nästan alltid brukar bli en favorit. Det är min personliga favorit också - tycker att den är magisk när den går på alla cylindrar. Men har haft en eller två som verkade temperaturskadade, så det är möjligt du fick en sån av misstag.

Vad gäller dom viner som kommer till Sverige, så är det:

18 lådor Flame Tokay
10 lådor White Zinfandel
64 lådor Mission Marina
20 lådor Zinfandel

Korta notiser - den nya Missionen, nu kallad Marina, är lite hetare och större år 2020. Biffigare. Kan kanske falla vissa på läppen och andra inte.
Flame Tokayn är alltid en favorit och detta år är den lättillgänglig och inbjudande, med rätt så kort skalmaceration, så inte överdrivet oxidativ.
Zinfandelen är lätt i sin karaktär, men har även lite ekfatsnoter i början. Jag brukar rekommendera en rätt lång dekant på den, så dom noterna inte dominerar.
Vita Zinfadelen sålde slut oerhört snabbt, vilket jag tror inget trodde skulle hända. Ett trevligt sommarvin, bubblegum och lite grapefrukt.

Tyvärr ingen Syrah etc till Sverige. Slutsålda redan. Zweigelt tog dom inte in, vilket jag kan kanske förstå - vem vill dricka en Zweigelt från Kalifornien;) Jag hoppas dom tar in Rieslingarna nästa vända, för jag tycker dom håller bra nivå, men inser också det är svårsålt. Som min tyske importör sa: "Whatever you do, don't send me any Riesling!";)
Hade ingen notering om det på Milk Fed 3 men möjligt, någon annan som var med får gärna inflika. Vid tillämpning av rangordning istället för poäng så kan det bli missvisande på så sätt att sämst inte behöver vara dålig utan att det kan vara tuff konkurrens och någonstans måste den rösten läggas. :)
 
Toppen