Aldrig hört talas om La Fleur Baron och 2000 räknas väl inte som en särskilt bra Sauternes-årgång (till skillnad mot för rödtjut från Bdx - men 2001 är ju absolut topp i Sauternes), så låter som en riktigt positiv överraskning!
Jag var på väg att säga att jag känner igen både Roumieu och Petit Mayne, men efter att ha googlat på flaskor inser jag att det nog är Château Petit Mayne i Pomerol jag känner igen namnet på.

Och har jag druckit Roumieu (vilket jag är osäker på), är det i ungt skick, kanske på vinmässa.
En intressant erfarenhet jag gjorde med Château Filhot 1975 (en 2:a cru) för ett gäng år sedan var att den framstod som lättare och mindre söt än mer sentida grand cru classé-sauterner, men mycket välbevarad och trevlig. Ung Filhot brukar för all del vara lite lättare än tungviktarna, men 1975 är väl en högsyra-årgång, så det kanske också spelar in. Har någon flaska kvar om vi hittar ett tillfälle.
...och vid det här laget har vi som förstår att uppskatta mogna viner väl lärt oss att totalt bortse från drickfönster på CT?