Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Idag dricker vi

Jos

Medlem
SV: Idag dricker vi

Krug88 skrev:
Igår kväll ringde en kille på Grappe mig.
Han berättade att de haft en provning där de öppnat en Latour 78 på 5 liters!!!
Det fanns 2 liter kvar i flaskan, var jag intresserad av att hjälpa till ??? ;D

Är lite bakfull idag, men det är det värt! ;D ;D ;D

Hörde det av en kompis igår, ska kolla med honom om han slöt upp och hjälpte till.
 

Krug88

Medlem
SV: Idag dricker vi

Kan inte påstå att jag är speciellt sugen på vin idag, har varit Latour-bakis hela dagen... :-\

Men trots det kommer det att korkas upp en Févre Chablis Vaudesir 05 och en Carillon Puligny Champ Canet 05 till lättrimmad torsk ikväll.
Ibland är det bara att ställa upp...
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Idag dricker vi

Krug88 skrev:
Kan inte påstå att jag är speciellt sugen på vin idag, har varit Latour-bakis hela dagen... :-\

Men trots det kommer det att korkas upp en Févre Chablis Vaudesir 05 och en Carillon Puligny Champ Canet 05 till lättrimmad torsk ikväll.
Ibland är det bara att ställa upp...

I partär!
 

Keen

slan
SV: Idag dricker vi

Krug skrev:
I partär!


32fa6ae2.jpg
 

SUPRA

Bäst
SV: Idag dricker vi

CH skrev:
Det var dumt att lägga upp den bilden, nu kommer Krug vilja brottas.

I över eller underläga? ??? ::)

För övrigt vill jag tillägga att jag känner mig lite stolt. Jag är som ni vet askass på att beskriva ett vin, men det som slog mig när jag hällde upp och drack
kvällens Louis Roederer Brut Premier var att det smakade äpple och att bubblet inuti såg ut som kristall, verkligen rent och bubbligt.

Så jag gick ner till computern och hackade fram vad RJ skrivit och det han nämner är just äpple och att det påminner om Cristal.
Att han menade Cristal och jag Kristall ser jag som nybörjarfel. Han rekommenderar Magnum, och den är lagringsbar.

Voila! http://www.systembolaget.se/SokDrycker/ ... kStrangar= Jero :p
 

Jos

Medlem
SV: Idag dricker vi

Andre Clouet -95 som var mogen och helt ok men inget att skriva hem till mamma om för min del i alla fall.
 

Elvis

Medlem
SV: Idag dricker vi

Överraskade fästmön med en champagnemiddag igår: skagenröra till förrätt och sedan hummer. Till det delade vi på en Vilmart Grand Cellier Rubis 2000. Jag måste säga att jag blir lika imponerad av Vilmart varje gång. Deras Coeur de Cuvée är alltid hur bra som helst och rosén tillhör mina absoluta favoriter, 2000 var inget undantag. Vilmart har en speciell doft som jag har svårt att sätta ord på, sedan en rund fin smak kombinerad med massor av syra. Fästmön tyckte att Grand Cellier Rubis var den bästa champagne hon smakat, så nu ligger jag kraftigt på plus. ;)
 

v_skogh

Medlem
SV: Idag dricker vi

Även jag har fått upp ögonen för Vilmart, finns det några "måsten" på bolaget förutom ovan nämnda Vilmart Grand Cellier Rubis 2000?
Vilmart Grande Réserve
Vilmart Grand Cellier d'Or 2001
Vilmart Coeur de Cuvée 2000
 

Krug88

Medlem
SV: Idag dricker vi

Elvis skrev:
Överraskade fästmön med en champagnemiddag igår: skagenröra till förrätt och sedan hummer. Till det delade vi på en Vilmart Grand Cellier Rubis 2000. Jag måste säga att jag blir lika imponerad av Vilmart varje gång. Deras Coeur de Cuvée är alltid hur bra som helst och rosén tillhör mina absoluta favoriter, 2000 var inget undantag. Vilmart har en speciell doft som jag har svårt att sätta ord på, sedan en rund fin smak kombinerad med massor av syra. Fästmön tyckte att Grand Cellier Rubis var den bästa champagne hon smakat, så nu ligger jag kraftigt på plus. ;)
Åh fan, då får man väl ta och prova den närmsta dagarna...
Gillade 97:an trots årgången.
 

Elvis

Medlem
SV: Idag dricker vi

v_skogh skrev:
Även jag har fått upp ögonen för Vilmart, finns det några "måsten" på bolaget förutom ovan nämnda Vilmart Grand Cellier Rubis 2000?
Vilmart Grande Réserve
Vilmart Grand Cellier d'Or 2001
Vilmart Coeur de Cuvée 2000

Coeur de Cuvée!
 

Krisman

Medlem
SV: Idag dricker vi

Idag ska jag nog öppna upp en Riesling kabinett 2000 från Jos Christoffel, och En Chevrey-Chambertin 2000 från Minot-Perrot
 

Keen

slan
SV: Idag dricker vi

Krisman skrev:
Idag ska jag nog öppna upp en Riesling kabinett 2000 från Jos Christoffel, och En Chevrey-Chambertin 2000 från Minot-Perrot


Igår dracks det nån slags godtycklig chianti tillsammans med risotto samt till rådjursfilé på Mancini. Kommer inte ihåg vad vinet hette. Sen drack vi en riktigt god grappa som hette Quorum Grappa di Barbera. Allt detta på Mancini tillsammans med jobbet. Sen guinness och hot shots på Limerick och så spårade det hela ur i vanlig ordning med taxi hem 05:02 och duktigt bakis på jobbet :(
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Idag dricker vi

Keen skrev:
Igår dracks det nån slags godtycklig chianti tillsammans med risotto samt till rådjursfilé på Mancini. Kommer inte ihåg vad vinet hette. Sen drack vi en riktigt god grappa som hette Quorum Grappa di Barbera. Allt detta på Mancini tillsammans med jobbet. Sen guinness och hot shots på Limerick och så spårade det hela ur i vanlig ordning med taxi hem 05:02 och duktigt bakis på jobbet :(

Ingen urping från Solidaritet? Börjar du bli gammal?
 
Toppen