Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Idag dricker vi

CH

Medlem
SV: Idag dricker vi

Krug88 skrev:
Tråkigt att höra, hoppas allt är ok...
Det är inte kul att behöva staanna natten i GtB... ;D

Lustigkurre.

Tror nog du skulle trivas om jag bjöd igen från senast.
 

Krisman

Medlem
SV: Idag dricker vi

Keen skrev:
Jag tror vi betalade 60kr, ja 60 på Lydmar förra helgen. Då skulle jag gärna dricka mer av det ;D

Bra pris...
Drack lite Pol Roger blancs de blanc 99 och brut 99 igår till svenska ostron på jobbet... mmm
sen julbord mer champagne och på tok för mycket mat.
 

CH

Medlem
SV: Idag dricker vi

Knäckte precis en Perrier-Jouët Grand Brut dels för att det är dags för städning och det brukar bli både roligare och lättare med bubblor och dels för att nu är jag ledig och behöver inte tänka på jobbet på 7 veckor. Gött!!!!
 

SUPRA

Bäst
SV: Idag dricker vi

Pimplar Beijing Premium Lager, nått nytt jag hittade på bolaget. Tog även en liten Madeira.

Det tog omedelbar effekt då jag knappt ätit på en vecka.
 

Öhman

Medlem
SV: Idag dricker vi

Dricker nu en 2005 Munus http://systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=96194&Butik=0&SokStrangar=.
Tyckte det var himla kul att testa en bardolino. Inte ofta de dyker upp på systemet. I denna prisklass ännu sällsyntare (obs prissänkt!).
Trevligt, utvecklat, lite örtigt/aromatiskt. Ganska lätt i kroppen (no suprise!), fin syra, liten fatkaraktär och ganska lång smak. Njutbar till bolognesen.

MEN att sangiovese var en godkänd druva för bardolino var en total överraskning för mig! Ingår med 10% av blandning.
 
SV: Idag dricker vi

Cargasacchi Pinot Noir Santa Barbara County Cargasacchi-Jalama Vineyard 2005

Sval och elegant med förvånansvärt väl integrerade fat. Härlig balans. Otypisk för att vara en jänkare. Perfekt till Steak Salad på en bit välhängd entrecot.

Har aldrig druckit något från producenten tidigare, men detta var ju positivt.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Idag dricker vi

En helt magisk Magnecyl koffein på morgnkvisten.


Igår, en jävla massa! Mer info kommer när jag kommer på vad det var vi drack...
 

CH

Medlem
SV: Idag dricker vi

Krug skrev:
En helt magisk Magnecyl koffein på morgnkvisten.


Igår, en jävla massa! Mer info kommer när jag kommer på vad det var vi drack...

Imponerande att vara upp och skriva redan då.
Själv somnade jag framför Kill Bill med en (eehh, det var nog flera föresten) Jack Silver
 

Elvis

Medlem
SV: Idag dricker vi

Krug skrev:
Igår, en jävla massa! Mer info kommer när jag kommer på vad det var vi drack...

Vi kanske kan hjälpas åt? ;)

Champagne har jag lättast att lägga på minnet:
Comtes 1996 (underbar!!!)
Cuvée St Vincent 1996

En röd och en vit bourgogne: en Echezeaux och en Puligny-Montrachet. Vad var det mer? Tre olika Bordeaux, en vit Rhone, en märklig tysk riesling.

En väldigt trevlig kväll!
 

CH

Medlem
SV: Idag dricker vi

Elvis skrev:
Vi kanske kan hjälpas åt? ;)

Champagne har jag lättast att lägga på minnet:
Comtes 1996 (underbar!!!)
Cuvée St Vincent 1996

En röd och en vit bourgogne: en Echezeaux och en Puligny-Montrachet. Vad var det mer? Tre olika Bordeaux, en vit Rhone, en märklig tysk riesling.

En väldigt trevlig kväll!

Det betvivlar jag inte
Det är sällan jag säger detta men ibland hade det inte varit fel att bo i Stockholm.
 

Arvid

Medlem
SV: Idag dricker vi

Igår kväll blev det Qupé Alison Vineyard Syrah 2005.

Smaskens till fläskpannkaka med lingonsylt. Inte så illa till Sourcream and Onion chips efteråt heller.

Det är mat och vin i kombination på hög nivå!
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Idag dricker vi

Elvis skrev:
Vi kanske kan hjälpas åt? ;)

Champagne har jag lättast att lägga på minnet:
Comtes 1996 (underbar!!!)
Cuvée St Vincent 1996

En röd och en vit bourgogne: en Echezeaux och en Puligny-Montrachet. Vad var det mer? Tre olika Bordeaux, en vit Rhone, en märklig tysk riesling.

En väldigt trevlig kväll!

Nu ska vi se här om vi kan bidra med någon klarhet över gårdagsaftonens konsumtion:

Comtes 1996
Cuvée St Vincent 1996
Echezeaux 2000, Prieur var det va?
Puligny "Les Combettes" 2005 också Prieur var det va?
Clos de Papes blanc 200?
Usseglio Mon Aeuil 2005?
Bond St. Eden 2001
Underlig, outtalbar tysk.
Pichon Comtesse de lalande 1997
Leoville Barton (var det va?) 1982

Sen fyllde vi på med en bärs på Bullen, en GT, en kort skakad seabreeze och ett järn seve på East innan det var dags att pipa hem. Det intressanta var att Krug88 var jävligt kvick att lämna East (något som jag är väldigt, väldigt tacksam för idag) och försvinna in i stockholmsnatten. Förklaring kom några minuter senare då jag och Elvis gick och beställde en burgare på Donken... Där stod han i kön, 88an, och hungrade!

Jag har säkert glömt något vin, men jag räknar kallt med att facit dyker upp under dagen.
 

Keen

slan
SV: Idag dricker vi

Krug skrev:
Nu ska vi se här om vi kan bidra med någon klarhet över gårdagsaftonens konsumtion:

Comtes 1996
Cuvée St Vincent 1996
Echezeaux 2000, Prieur var det va?
Puligny "Les Combettes" 2005 också Prieur var det va?
Clos de Papes blanc 200?
Usseglio Mon Aeuil 2005?
Bond St. Eden 2001
Underlig, outtalbar tysk.
Pichon Comtesse de lalande 1997
Leoville Barton (var det va?) 1982

Sen fyllde vi på med en bärs på Bullen, en GT, en kort skakad seabreeze och ett järn seve på East innan det var dags att pipa hem. Det intressanta var att Krug88 var jävligt kvick att lämna East (något som jag är väldigt, väldigt tacksam för idag) och försvinna in i stockholmsnatten. Förklaring kom några minuter senare då jag och Elvis gick och beställde en burgare på Donken... Där stod han i kön, 88an, och hungrade!

Jag har säkert glömt något vin, men jag räknar kallt med att facit dyker upp under dagen.


Låter jävligt trevligt! Synd att man missade men min baksmälla släppte först vid tiosnåret. Värsta på länge :( Får trösta mig med att dricka sprit ikväll igen :-\
 

CH

Medlem
SV: Idag dricker vi

Keen skrev:
Låter jävligt trevligt! Synd att man missade men min baksmälla släppte först vid tiosnåret. Värsta på länge :( Får trösta mig med att dricka sprit ikväll igen :-\

Du är pinsam ibland. Du missade detta för att du var bakfull?
 
Toppen