Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Idag dricker vi

Keen

slan
SV: Idag dricker vi

CH skrev:
Du är pinsam ibland. Du missade detta för att du var bakfull?

Känns inte okej att dricka det när smaksinnet är sönderknullat av jäger ;D
Skulle kanske tryckt i mig några hof för att komma i fas och gått ändå. :(
 

SUPRA

Bäst
SV: Idag dricker vi

2004 Haut-Carles på Magnum samt Bonnezeaux 1999 dessertvin, nån som smakat?

Och så en Louis Roederer Rosé 2003, ej testat av RJ eller nån annan på Regeringsgatan så tar tacksamt emot tips men jag gissar lagring på den...
 

Jos

Medlem
SV: Idag dricker vi

Märkliga inköp på Bistro Jarl som förutom 10 shots(!!?) även innefattade en CdP från Bastide Saint Dominique som jag har för mig ändå var rätt smarrig.
 

Elvis

Medlem
SV: Idag dricker vi

Krug skrev:
Jag har säkert glömt något vin, men jag räknar kallt med att facit dyker upp under dagen.

Var det inte en Chateauneuf-du-Pape 2001 på slutet också, som Krug88 hämtade från sitt fack?
 

Krug88

Medlem
SV: Idag dricker vi

Elvis skrev:
Var det inte en Chateauneuf-du-Pape 2001 på slutet också, som Krug88 hämtade från sitt fack?
Jo, det var Usseglio. Det är bara Krug som skrivit fel årgång.
Den var faktiskt förjävligt bra :D
 

Krug88

Medlem
SV: Idag dricker vi

Tittade in hos en kompis ikväll som korkade upp lite kul.

Först blev det en .........Basserat 1975, minns inte förnamnet, korkat tyvärr...
Då blev det en George Vassalle 1973 från Bouzy, inget magiskt men moget och gott!
Framförallt jävligt kul :D
 

Öhman

Medlem
SV: Idag dricker vi

Är det Georges Vesselle du menar? Är det en röd coteaux du champenois?
Har själv en 2000 Bouzy Rouge kvar i källaren. De som slunkit ner hittills har varit smakrika, silkiga riktigt trevliga.
 
SV: Idag dricker vi

Castello D'albola Le Marangole 2000.

Toscansk Pinot Noir när den är som bäst (vilket kanske inte säger så mycket) Förvånansvärt ung, ren och fin pinotfrukt med en liten dos italiensk körsbärston på köpet.
Detta var tyligen sista årgången som gjordes av vinet vilket jag tycker är lite synd.
 

Krug88

Medlem
SV: Idag dricker vi

Gustibus skrev:
Är det Georges Vesselle du menar? Är det en röd coteaux du champenois?
Har själv en 2000 Bouzy Rouge kvar i källaren. De som slunkit ner hittills har varit smakrika, silkiga riktigt trevliga.
Det är det förmodligen.
Men det var inte ett rötjut utan ett pinotbaserat bubbel.
Tror det var 100 % pinot noir, hittade ingen information om den...
 

Krug88

Medlem
SV: Idag dricker vi

Gick förbi PanAm i Vasastan nyss och klippte en Krug NV och några ostron... :D
Det ultimata stället om man är drygt 40 och är sugen på singla jämnåriga kvinnor...

Obs: jag har inte nått dit än!
 

Elvis

Medlem
SV: Idag dricker vi

Krug88 skrev:
Gick förbi PanAm i Vasastan nyss och klippte en Krug NV och några ostron... :D
Det ultimata stället om man är drygt 40 och är sugen på singla jämnåriga kvinnor...

Lustigt. Jag var nära att hamna där också igår kväll! Hamnade på puben Limerick i stället.
 

weezer

Medlem
SV: Idag dricker vi

Ikväll blev det en El vinculo och en Les Launes. crozes hermitage ihop med ett hjortinnalår, rödvinssky, gratäng med jordärtskockor och gräddkokta murklor/trattisar/gula herr kantarell..å tre skrikande barn på det; härligt å få över släkten... 8). Jag tror det var gott iallafall, blöjor och barn bankandes på bordet tog en del uppmärksamhet..
 

Keen

slan
SV: Idag dricker vi

weezer skrev:
Ikväll blev det en El vinculo och en Les Launes. crozes hermitage ihop med ett hjortinnalår, rödvinssky, gratäng med jordärtskockor och gräddkokta murklor/trattisar/gula herr kantarell..å tre skrikande barn på det; härligt å få över släkten... 8). Jag tror det var gott iallafall, blöjor och barn bankandes på bordet tog en del uppmärksamhet..

Det lät ju väldigt gott iallafall :) Hjortinnanlår är inte trist.
 

Lambo

Medlem
SV: Idag dricker vi

Julvaka med Oxfilé med rotsaker samt saffranspannkaka till dessert.
Bollinger RD -90 till Oxfilén och Bollinger Rose -90 till pannkakan.

God jul!
 

Elvis

Medlem
SV: Idag dricker vi

Drack en Launois 2002 till laxen ikväll. En besvikelse eftersom jag tyckte om Launois 2000. Den här var sluten och med en överdriven brödighet, ungefär som i NV Launois. Ingen höjdare nu men kan säkert bli bättre med lagring.
 
Toppen