Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Idag dricker vi

Keen

slan
SV: Idag dricker vi

edit: har för mig att Anders länkade till någon tysk sida för ett tag sen som hade Selosse också till rimliga priser. Borde dyka upp vid en sökning.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Idag dricker vi

Keen skrev:
edit: har för mig att Anders länkade till någon tysk sida för ett tag sen som hade Selosse också till rimliga priser. Borde dyka upp vid en sökning.
Priset i London är lite svettigt, på plats hos Selosse kostar dom ca 55 Euro om man får handla ;D
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Idag dricker vi

shorepower skrev:
Kan inte du köpa ett sex-pack till mig då ;D
Självklart, glad att kunna vara till hjälp ;) Tror det är så att det kommer släppas lite Selosse snart på SB. Det är ny importör kontakta dom direkt, det är nog största chansen att få tag på några flaskor!
 
SV: Idag dricker vi

magnum skrev:
Självklart, glad att kunna vara till hjälp ;) Tror det är så att det kommer släppas lite Selosse snart på SB. Det är ny importör kontakta dom direkt, det är nog största chansen att få tag på några flaskor!
Typ campa utanför hans hus då. Sist SB släppte Selosse så "försvann" de flaskor som skulle komma till Stockholm internt. Satte flickvännen först i kön då jag ju inte köar av princip men då de öppnade så hade de "försvunnit"

Förstår att vi får typ samma tilldelning nu med 3 lådor eller nåt.

Vi är ett litet land, det är jobbigt men sant. Selosse är allt för eftertraktat
 

Krug88

Medlem
SV: Idag dricker vi

magnum skrev:
Självklart, glad att kunna vara till hjälp ;) Tror det är så att det kommer släppas lite Selosse snart på SB. Det är ny importör kontakta dom direkt, det är nog största chansen att få tag på några flaskor!
De släpps någon gång i februari på bolaget.
Hela 36 flaskor av 99:an finns det till glada Selosse-fans...
 
SV: Idag dricker vi

shorepower skrev:
Typ campa utanför hans hus då. Sist SB släppte Selosse så "försvann" de flaskor som skulle komma till Stockholm internt. Satte flickvännen först i kön då jag ju inte köar av princip men då de öppnade så hade de "försvunnit"

Förstår att vi får typ samma tilldelning nu med 3 lådor eller nåt.

Vi är ett litet land, det är jobbigt men sant. Selosse är allt för eftertraktat
Flaskorna som skulle till bolage sålde dåvarande importör till England istället. De försvann inte internt.
 
SV: Idag dricker vi

El burro grande skrev:
Flaskorna som skulle till bolage sålde dåvarande importör till England istället. De försvann inte internt.

OK, då kan jag sova lite bättre då ;D Butiken hade dålig koll på var flaskorna försvann.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Idag dricker vi

shorepower skrev:
Typ campa utanför hans hus då. Sist SB släppte Selosse så "försvann" de flaskor som skulle komma till Stockholm internt. Satte flickvännen först i kön då jag ju inte köar av princip men då de öppnade så hade de "försvunnit"

Förstår att vi får typ samma tilldelning nu med 3 lådor eller nåt.

Vi är ett litet land, det är jobbigt men sant. Selosse är allt för eftertraktat
Föreslår telefonkontakt och lite optimism ;D Selosse är eftertraktat man får ligga i lite extra...
 

Krug88

Medlem
SV: Idag dricker vi

Nu har en kille till bestämt vad han tar med på lördag:

Selosse 99 och en perfekt lagrad Bollinger VVF 86!
Kan bli rätt gott...
 

CH

Medlem
SV: Idag dricker vi

Krug88 skrev:
Nu har en kille till bestämt vad han tar med på lördag:

Selosse 99 och en perfekt lagrad Bollinger VVF 86!
Kan bli rätt gott...

Trist lördag ni kommer få.
Man hoppas ju att det blir något liknande när man själv är med.
 
SV: Idag dricker vi

CH skrev:
Trist lördag ni kommer få.
Verkligen:

Nåja, vad är väl en lördag med viner av den sorten - den kan vara dötrist och långtråkig och alldeles... alldeles underbar!

Söndagen däremot, den blir lång och plågsam
 

Bubblaren

Medlem
SV: Idag dricker vi

magnum skrev:
Föreslår telefonkontakt och lite optimism ;D Selosse är eftertraktat man får ligga i lite extra...
magnum, vad säger du om de olika deg-datumen jag har - vilken ska öppnas nu? Spelar det ngn roll?
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Idag dricker vi

Bubblaren skrev:
magnum, vad säger du om de olika deg-datumen jag har - vilken ska öppnas nu? Spelar det ngn roll?
Enligt mina noteringar har 03an varit den bättre den och okt 02 är dom bästa jag druckit rysligt bra ( 3 år sen sist) 05 har inte varit nån lysande stjärna (2 år sen sist), så drick 03 spara 05 och hoppas den blir bättre med lite mera tid!
 

Bubblaren

Medlem
SV: Idag dricker vi

Elvis skrev:
Vilka viner har du och vilka deg-datum?

Men jag blev nu grymt sugen på att knäcka en Selosse Substance. Mina är deggade sept 2003 respektive febr 2005 - hur tänka ut vilken som det är läge att öppna nu?

Tack magnum, låter som du har klockren koll (som vanligt).
 
Toppen