Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Köpa vin via andra källor än Systembolaget: regler, transporter och butiker

Merlot

Medlem
Är det någon som köpt bordeaux-viner "en pimeur" från Winefinder och som kan dela med sig av ungefär hur stor kostnad per flaska som tillkommer?
De anger att "skatt och moms betalas först när vinerna ska levereras hem 2026".
Tänker jag hyfsat rätt om jag adderar ca 22kr/flaska i skatt och +25% moms på totalen?
Glöm inte kolla Philipson först! Oftast en bättre deal och inkl frakt+alkoholskatt+moms.
 

Vingubben

Medlem
Är det någon som köpt bordeaux-viner "en pimeur" från Winefinder och som kan dela med sig av ungefär hur stor kostnad per flaska som tillkommer?
De anger att "skatt och moms betalas först när vinerna ska levereras hem 2026".
Tänker jag hyfsat rätt om jag adderar ca 22kr/flaska i skatt och +25% moms på totalen?
Du tänker helt rätt. Jag brukar använda mig av Winefinder då dom funkar bra och är pålitliga, dock inte alltid billigast så kolla runt lite innan du lägger din order.
 
Toppen