PinotGringo
Medlem
Tänkte i så fall pinna över själv, men tack för heads up.Tänk på att om det är någon annan än du själv som skall hämta ut/teckna för försändelsen att personen står som mottagaren.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Tänkte i så fall pinna över själv, men tack för heads up.Tänk på att om det är någon annan än du själv som skall hämta ut/teckna för försändelsen att personen står som mottagaren.
Satan vad jag får/ser reklam från dom!Det har kommit en ny nätsäljare, som riktar sig direkt till Sverige, är det någon som är bekant med firman sen förut, och vad anser ni om utbudet, priserna etc?
Jag pratar om https://www.supervin.se/
Jag har kikat bara lite kort, men de verkar ha en del ganska intressanta viner och man får bästa priset när man handlar minst sex flaskor.Satan vad jag får/ser reklam från dom!
Vad är intressant, bortsett från priset, tycker du? Någon av producenterna som du tidigare provat?Jag har kikat bara lite kort, men de verkar ha en del ganska intressanta viner och man får bästa priset när man handlar minst sex flaskor.
Det tar lite tid att gå igenom allting, som jag är intresserad av, men redan nu har jag hittat några intressanta viner, som är inte för dyra, men det lönar sig att jämföra mellan olika aktörer och i vissa fall säljs vinet även hos oss.
Jag upptäckte sajten först i kväll, fast det har varit väldigt mycket reklam på Facebook etc. så jag har inte hunnit läsa på så mycket, men de har producenter som t.ex. Tesch, Xavier Vignon, Staete Landt osv. men väldigt många vintillverkare är för mig helt okända sen förut.Vad är intressant, bortsett från priset, tycker du? Någon av producenterna som du tidigare provat?
Mer om nivån här.Är det någon här som har uppnått den högaktingsvärda nivån Quintessence hos Idealwine och kan bekräfta hur funktionen/utbudet ser ut?
Jag har haft span på ett par Giraud Argonne som funnits i lager, öppet för köp så att säga. Men nu har den belagts med ett typ av filter och ikonen "Quintessence Exclusive", den är ej heller sökbar i deras sortiment. Jag har varit en flitig kund senaste två åren men aldrig sett ikonen tidigare eller blivit välkomnad upp i den nivån (faller säkert på antalet aktiva år).
Visa bifogad bild 35300
Tack för det, redde ut en del frågor! Skapade lika många nya!
Jag har handlat mycket från första sidan (cdm). Pålitliga, låg frakt, bra utbud.Hejsan.
Jag är ny här på forumet och har lite frågor.
Jag funderar såklart på att köpa vin från lite olika sidor på nätet. Ni är ju ett gäng som har superkoll och hållit på med detta en längre tid enligt vad jag förstår av det jag läst här på forumet.
Så, jag undrar om ni har information och erfarenheter av säljarna nedan:
![]()
Buy fine, rare and old vintage wines direct from french winemakers
More than 2000 Bottles and 80 Vintages - 100% in stock - Shipping within 24h - Fixed delivery charges - Gift Servicewww.comptoirdesmillesimes.com
![]()
Vinatis : achat de vins, champagnes et spiritueux en ligne
Vinatis est un acteur leader dans la vente de vins, champagnes, bières & spiritueux sur internet. Promotions, déstockage, livraison express… Découvrez nos références et commandez en toute confiance !www.vinatis.com
Buy Fine & Rare Wines online - Champagnes - Millesima.com
Buy wines & champagnes online - Shop the best selection at Millesima ✅ Careful delivery ✓ Guaranteed provenancewww.millesima.com
Achat de vin en ligne , vente champagne au meilleur prix
Achat de vin. Prix vin : valable pour l'achat de vins en ligne. Vente de vin en ligne.www.vin10vin.com
Vet ni om någon/några av de på listan är registrerade för distansförsäljning i Sverige, eller är det så att man alltid måste typ deklarera att man importerar alkohol. Det verkar enklare för en nybörjare som jag om man inte behöver registrera köp osv. till Skatteverket, i alla fall till att börja med.
Tack på förhand!
Kan bara hålla med. Funkar bra, oftast vettiga priser.Jag har handlat mycket från första sidan (cdm). Pålitliga, låg frakt, bra utbud.
Kolla även fraktkostnaden, inte sällan kan det vara avgörande.Hejsan.
Jag funderar såklart på att köpa vin från lite olika sidor på nätet. Ni är ju ett gäng som har superkoll och hållit på med detta en längre tid enligt vad jag förstår av det jag läst här på forumet.
![]()
More than 2000 Bottles and 80 Vintages - 100% in stock - Shipping within 24h - Fixed delivery charges - Gift Servicewww.comptoirdesmillesimes.com
![]()
Vinatis est un acteur leader dans la vente de vins, champagnes, bières & spiritueux sur internet. Promotions, déstockage, livraison express… Découvrez nos références et commandez en toute confiance !www.vinatis.com
Buy wines & champagnes online - Shop the best selection at Millesima ✅ Careful delivery ✓ Guaranteed provenancewww.millesima.com
Achat de vin. Prix vin : valable pour l'achat de vins en ligne. Vente de vin en ligne.www.vin10vin.com
Vet ni om någon/några av de på listan är registrerade för distansförsäljning i Sverige, eller är det så att man alltid måste typ deklarera att man importerar alkohol. Det verkar enklare för en nybörjare som jag om man inte behöver registrera köp osv. till Skatteverket, i alla fall till att börja med.
Tack på förhand!
Hejsan.
![]()
![]()
Tack på förhand!