Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Köpa vin via andra källor än Systembolaget: regler, transporter och butiker

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Är det någon som har fått leverans med UPS på sistone?
Jag fick det här meddelandet av UPS:
"Tullavgifter, skatter och avgifter på sammanlagt NaN ska betalas för denna leverans."
men sedan kom paketet som vanligt
 
Trådskapare
A
Är det någon som har fått leverans med UPS på sistone?
Jag fick det här meddelandet av UPS:
"Tullavgifter, skatter och avgifter på sammanlagt NaN ska betalas för denna leverans."
men sedan kom paketet som vanligt

Fick UPS från Tyskland denna vecka. Inga problem. Dock hade jag anmält alkoholskatt innan leverans.
 

Hardolph

Medlem
Är det någon som har fått leverans med UPS på sistone?
Jag fick det här meddelandet av UPS:
"Tullavgifter, skatter och avgifter på sammanlagt NaN ska betalas för denna leverans."
men sedan kom paketet som vanligt

Jag fick en leverans med UPS i förra veckan. Enda kruxet var att jag inte är hemma på dagtid så jag fick hämta på ett utlämningsställe 2 km bort.
 

Boletus

Medlem
Fick precis samma meddelande nu... får se om det kommer fram.
Är det någon som har fått leverans med UPS på sistone?
Jag fick det här meddelandet av UPS:
"Tullavgifter, skatter och avgifter på sammanlagt NaN ska betalas för denna leverans."
men sedan kom paketet som vanligt
 

Nodvall

Head Sommelier & Wine Buyer
Hallå,
Är det så att någon har inhandlat vin i det senaste från gourmethunters.com ?
Gott nytt år på er allesammans!
 

Mexikanaren

Medlem
För er som köpt vin via Catawiki, hur tycker ni det har funkat? Tänker då främst på frakten då jag budar på min första flaska på sidan just nu.
Säljaren är lokaliserad i Italien om det spelar någon roll.

Låtsas som om det regnar och hoppas att paketet dyker upp utan att någon säger något?
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
För er som köpt vin via Catawiki, hur tycker ni det har funkat? Tänker då främst på frakten då jag budar på min första flaska på sidan just nu.
Säljaren är lokaliserad i Italien om det spelar någon roll.

Låtsas som om det regnar och hoppas att paketet dyker upp utan att någon säger något?
Självklart känns frakten ibland. Speciellt om man jämför med handlare i Europa. Men jag har köpt ett par gånger och allt har fungerat felfritt förutom med en svensk säljare som helt enkelt inte skickade sina flaskor till olika köpare. Men där fick jag tillbaka mina pengar.
 
Toppen