Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

Öhman

Medlem
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

Klistrade trådar blir galet svåröverskådliga är min erfarenhet.

Bättre då med vad som i den här forummodellen(Simple Machines) kallas "deltavla" i underforumet "Vin".
 

CH

Medlem
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

Nu efter att Gusribus börjat posta lite provningsnoteringar så hade det nog varit enklare att hålla alla dem i ett underforum. Ska vi alla skapa en ny tråd för varje vin vi dricker så hade det blivit en hel del trådar liggandes rakt under "vin".

Håller visserligen med om att forumet är väldigt rent nu när det inte finns speciellt många underforum
 

CH

Medlem
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

Gustibus skrev:
F'låt. :-[

Nej jag tycker det är bra att du postar som du gör förutsatt att de ligger i ett underforum. Annars får vi väll hålla våra provningsanteckningar i tråden "idag dricker vi" precis som tidigare.
Problemet med att hålla allt i en och samma tråd är att det blir väldigt svårt att hitta någt i efterhand.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

Vi kan ju alltid lägga dem i det existerande underforumet "vinkällaren", där hör de naturligt hemma. Jag är inte så förtjust i att skapa ett till underforum bara för provningssantecknignar.

Missförstå mig rätt, om alla börjar posta drösvis med provningsanteckningar så kan det bli aktuellt med ett eget underforum. Men jag kan inte se att det kommer att bli så under den närmsta tiden. Vi får helt enkelt se hur det utvecklar sig och lägger dem i vinkällaren så länge.

Funkar det för herrarna?
 

CH

Medlem
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

Jag tycker nog vi kan fortsätta precis som det är just nu men skulle det börja dyka upp en hel drös med nya trådar vigda enbart för provningsanteckngar av 1 vin så kan vi kanske se över det igen.
Rent historiskt finns det ju redan en hel del trådar baserade på ett specefikt vin.
 

CH

Medlem
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

Efter att under påskhelgen fått hjärnsläpp och inte kommit ihåg mitt lösenord så fick jag surfa som gäst hemma hos min bror.
Det slog mig att vi egentligen inte diskuterar speciellt mycket vettigt under "övrigt" och med tanke på tidigare diskussion om anonymitet på blogg och forum så kanske det vore att föredra att den delen bara kan ses av de som är inloggade medlemmar.

Man gör ju en hel del ställningstagande om allt annat än mat & vin och delar med sig av en del information som kanske bara var menat för de invigda på forumet utan att tänka på att alla med Internet kan läsa det. Personligen har jag väll inte något direkt jag själv postat som jag har i åtanke men det finns ju några fyllehistorier och andra skrönor som kanske mår bäst av att hållas bakom stängda dörrar?

Någon mer som kanske tycker att "övrigt" bara borde ses om man är inloggad?
 

Keen

slan
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

Jag håller med och har tänkt i de banorna också. Dock har jag inte orkat ta upp det :p
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

Personligen tycker jag att övrigt bör finnas som öppen kategori men att den bör städas ut. Många trådar kan flyttas in i loungen exempelvis.

Det är kanske att ta det ett steg längre, men å andra sidan så krävs det ju 100 inlägg för att komma åt loungen så det kan ju borga för att vi får mer "kvalitativa" diskussioner i det öppna forumet.

jag vill fortfaranade gärna se att vi försöker oss på att diskutera och följa topic bättre. Observera att jag säger "vi" då jag själv är ganska duktig på att spåra ur. Men jag tror att om vi kan strama upp oss, hålla oss till ämet etc. så kommer det bli mer intressant för andra att komma in och diskutera.

Så, mera kvalitativa vin, sprit och matdiskussioner och trams, lattjo och lajbans i Loungen, häng inte där hela tiden bara, det förtar liksom hela idén med forumet.

Hur verkar det?
 

Keen

slan
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

Krug skrev:
Personligen tycker jag att övrigt bör finnas som öppen kategori men att den bör städas ut. Många trådar kan flyttas in i loungen exempelvis.

Det är kanske att ta det ett steg längre, men å andra sidan så krävs det ju 100 inlägg för att komma åt loungen så det kan ju borga för att vi får mer "kvalitativa" diskussioner i det öppna forumet.

jag vill fortfaranade gärna se att vi försöker oss på att diskutera och följa topic bättre. Observera att jag säger "vi" då jag själv är ganska duktig på att spåra ur. Men jag tror att om vi kan strama upp oss, hålla oss till ämet etc. så kommer det bli mer intressant för andra att komma in och diskutera.

Så, mera kvalitativa vin, sprit och matdiskussioner och trams, lattjo och lajbans i Loungen, häng inte där hela tiden bara, det förtar liksom hela idén med forumet.

Hur verkar det?

Det låter iofs smart! Jaja, ibland kan även blinda träffa rätt :p

T.ex. Vininferno-tråden får gärna flyttas till loungen. Eller iallafall de mer oseriösa diskussionerna om vad som hänt i dom får gärna läggas där det inte syns av "oinvigda" :)

Ja, ibland spårar det ur lite väl. ;D Det är iofs en del av charmen, men nån slags nivå kanske vi måste ha. Iallafall i vin och matdelarna.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

Njae, jag är nog rädd för att vininfernotråden fär ligga kvar där den ligger. Däremot tycker jag att den ska delas upp i en planeringstråd där man håller sig strikt till planeringen av infernot samt en uppfäljningstråd där man gärna får spåna om hur det gick sen. Vinanteckningar får gärna postas i "idag dricker vi" exempelvis. Anledningen till detta är att vi faktiskt är vuxna individer, vi väljer vad vi skriver själva... ;D
 

CH

Medlem
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

Egentligen är det ju inget fel på upplägget som det är idag utan snarare på vår egna förmåga att hålla oss till topic. Skulle övrigt städas ur lite som du säger så skulle det nog funka bra.
Packad med stil borde kanske brytas upp till 2 trådar som du nämner med.
 

Jos

Medlem
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

Dets om tilltalade mig med det här forumet var den avslappnade attityden och stilen.. Tycker det blir trist om det ska gå emot det klassiska forumtjatet att "hålla sig till topic", stänga trådar, flytta trådar, pekpinnar om vad som ska skrivas var etc..

Säger inte att det är så men var försiktiga så vi inte börjar gå åt det hållet.


Däremot så tycker jag nog att vinfernotråden borde flyttas till Lounge för att som Keen säger bli liiite mer hemlig i alla fall.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

Varför ska vininfernotråden vara mer hemlig? Det är ju mycket den som har gjort att folk har vågat sig in, följa med och träffas. JAg skulle vilja påstå att om vi gömmer vininfernotråden så skulle det vara någon form av elitism... Någonting för de redan insatta.

Hela grejen är ju trots allt att folk träffas, umgås och dricker viner. OM man sen väljer att berätta lite för mycket i en tråd som faktiskt alltid har legat i ett öppet forum så kan jag inte se varför den ska döljas. Stå för det som har sagts istället. Det är rakare. Vll ni sen skapa en ny tråd i lounge om vilka RIKTIGT dumma saker ni har gjort så fine, gör så, men det finns ingen anledning att gömma den befintliga tråden.

Och visst, jag tycker att vi ska hålla taket högt och tillåta utsvävingar, men det hindrar inte att man kan visa respekt mot de som skapar trådar och vilja diskutera ett specifikt ämne. Är man så kissnödig att diskutera ett visst ämne så borde man kunna ha nog med självcensur att inse att det kanske kan vara lämpligt att lägga i en annan tråd ellerkategori, skriva ett meddelande i den befintliga tråden och slänga in en länk. Det är inte sjukt komplicerat.

Ju mindre jag behöver göra något, ju gladare är jag.
 

Jos

Medlem
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

Krug skrev:
Varför ska vininfernotråden vara mer hemlig? Det är ju mycket den som har gjort att folk har vågat sig in, följa med och träffas. JAg skulle vilja påstå att om vi gömmer vininfernotråden så skulle det vara någon form av elitism... Någonting för de redan insatta.

;D
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

Precis. Vi står för öppen elitism. Varför ska vi smyga med att vi är bättre än andra?
 

CH

Medlem
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

Krug skrev:
Precis. Vi står för öppen elitism. Varför ska vi smyga med att vi är bättre än andra?

Ny forums rubrik?
 

anders

Medlem
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

Inspirerad lät jag trycka en t-shirt med texten

I'm from a place far from here called Civilization which, of course, makes me better than you.

Den kommer att vara en prydnad på gymmet.
 

Elvis

Medlem
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

anders skrev:
I'm from a place far from here called Civilization which, of course, makes me better than you.

Den kommer att vara en prydnad på gymmet.

Det blir perfekt när du går fram till disken och pratar lite skit om tyskar med tjejerna där. ;D
 
Toppen