Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

shorepower skrev:
Vi är ju en del som har smartphones. Varför inte lägga på det här tillägget så kan de som vill köra direkt från sin telefon

http://www.tapatalk.com/

För att jag inte vet hur man gör och för att datasupporten (aka brorsan) strejkar?

Men du kanske är sugen! Jag kan skapa en specialadmin för dig så kan du få fippla!
 
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

Jimmy Forsman skrev:
För att jag inte vet hur man gör och för att datasupporten (aka brorsan) strejkar?

Men du kanske är sugen! Jag kan skapa en specialadmin för dig så kan du få fippla!
Admin ligger snäppet över moderator, eller hur ;D

Ska kolla lite vad som krävs för att installera detta. Hur många är intresserade av att få en App som kan kopplas mot forumet?
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

shorepower skrev:
Admin ligger snäppet över moderator, eller hur ;D

Ska kolla lite vad som krävs för att installera detta. Hur många är intresserade av att få en App som kan kopplas mot forumet?

JAg anar en maktfullkomlighet som gränsar på Österrikiska proportioner...

Ingen aning om någon är intresserad av sådant. Faktiskt. :)
 
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

Jimmy Forsman skrev:
JAg anar en maktfullkomlighet som gränsar på Österrikiska proportioner...

Det var efter du blev sentimental och trodde att socialdemokratiska läror skulle bidra till en bättre värld

Jimmy Forsman skrev:
För att göra det rättvist och fint för alla.
 

Elvis

Medlem
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

Jag har ingen app installerad på min mobil men om det fanns en finewines-app skulle jag installera den. ;D Tycker iofs att forumet funkar rätt bra i de flesta mobila webbläsare.

Sedan vet jag inte om vi vågar släppa lös Shorepower med en massa adminrättigheter - är det värt risken? ;)
 
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

Vinklubben går till nya ägare. http://www.vinklubben.se/sv/forum/f%C3% ... -webbplats

Kan bara ställa samma fråga här, vad ska förändras för att vi ska få lite mer aktivitet? Facebook koppling på plats och vi jobbar med lite andra tekniska saker.

Finns intresse av att bjuda in leverantörer, ska vi ändra på upplägget, använda Facebook mer, gå över till Google +.

Förslag mottages
 

Obra1

Medlem
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

söker man på fine wines eller finewines i Tapatalk så hittar jag inget? Har ni installerat stöd för Tapatalk?
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

Shorepower, du som är mästaren. Fanns det inte något tillägg till SMF som gjorde att det var trådens namn som dök upp som trådens hyperlänk istället för den sifferkombination som är idag. Det skulle kanske hjälpa till att göra det lite mer sökbart.

Iofs så behövs det ju folk som postar också, menmen. ;)
 
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

Jimmy Forsman skrev:
Shorepower, du som är mästaren. Fanns det inte något tillägg till SMF som gjorde att det var trådens namn som dök upp som trådens hyperlänk istället för den sifferkombination som är idag. Det skulle kanske hjälpa till att göra det lite mer sökbart.

Iofs så behövs det ju folk som postar också, menmen. ;)
Yep, det finns, ska kolla upp det. Andra order för idag chefen?
 
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

Obra1 skrev:
söker man på fine wines eller finewines i Tapatalk så hittar jag inget? Har ni installerat stöd för Tapatalk?
Nu är det installerat. Du kan söka på finewines.se.

Tack för hjälpen
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
shorepower skrev:
Jimmy Forsman skrev:
Shorepower, du som är mästaren. Fanns det inte något tillägg till SMF som gjorde att det var trådens namn som dök upp som trådens hyperlänk istället för den sifferkombination som är idag. Det skulle kanske hjälpa till att göra det lite mer sökbart.

Iofs så behövs det ju folk som postar också, menmen. ;)
Yep, det finns, ska kolla upp det. Andra order för idag chefen?

Inte då! Du har varit duktig!
 
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

Jimmy Forsman skrev:
shorepower skrev:
Jimmy Forsman skrev:
Shorepower, du som är mästaren. Fanns det inte något tillägg till SMF som gjorde att det var trådens namn som dök upp som trådens hyperlänk istället för den sifferkombination som är idag. Det skulle kanske hjälpa till att göra det lite mer sökbart.

Iofs så behövs det ju folk som postar också, menmen. ;)
Yep, det finns, ska kolla upp det. Andra order för idag chefen?

Inte då! Du har varit duktig!

Tack, nu blev jag glad

Sent from my BlackBerry 9700 using Tapatalk
 
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

Jimmy Forsman skrev:
shorepower skrev:
Jimmy Forsman skrev:
Shorepower, du som är mästaren. Fanns det inte något tillägg till SMF som gjorde att det var trådens namn som dök upp som trådens hyperlänk istället för den sifferkombination som är idag. Det skulle kanske hjälpa till att göra det lite mer sökbart.

Iofs så behövs det ju folk som postar också, menmen. ;)
Yep, det finns, ska kolla upp det. Andra order för idag chefen?

Inte då! Du har varit duktig!

Tack, nu blev jag glad

Sent from my BlackBerry 9700 using Tapatalk
 

Obra1

Medlem
shorepower skrev:
Obra1 skrev:
söker man på fine wines eller finewines i Tapatalk så hittar jag inget? Har ni installerat stöd för Tapatalk?
Nu är det installerat. Du kan söka på finewines.se.

Tack för hjälpen

Funkar kanon... Tapatalk använder jag för flera av mina favoritforum....
 

CH

Medlem
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

Obra1 skrev:
Funkar kanon... Tapatalk använder jag för flera av mina favoritforum....

Har inte testat tapatalk. Vad är skillnaden mot att använda en webbrowser?
 
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

CH skrev:
Obra1 skrev:
Funkar kanon... Tapatalk använder jag för flera av mina favoritforum....

Har inte testat tapatalk. Vad är skillnaden mot att använda en webbrowser?
Typ http://www.finewines.se/index.php/topic ... l#msg37001

Obra1 kan kanske ge lite mer info. Tror man behöver en större skärm samt Android eller Ipad/Iphone för bästa upplevelse.

För tydlighets skull, det går fortsatt att använda en browser även från en mobil på finewines.se, tapatalk är ett alternativ, inte ett krav
 

Obra1

Medlem
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

Tapatalk och andra appar för att komma åt olika webtjänster, såsom Friendly for Facebook, Flipboard (bloggar och Facebbok för att formatera bilder och anna media på ett attraktiv sätt.) och Linkedin gör det lättare att hitta och njuta informationen.
I vissa program kan du ändra typsnitt för att få en bättre upplevelse.

Jag är helt beroende av min iPad och nyttjar sällan någon av mina laptops längre. Jag har Android telefoner både privat och i tjänsten med 4" skärmar. Med så "små" skärmar är det ännu viktigare att informationen är komprimerad och att jag inte skall behöva leta/scrolla för att finna vad jag söker. Skall jag läsa och kommentera mycket i ett forum och kanske lägga upp bilder och länkar så föredrar jag att göra detta på min stationära dator med stor skärm.

Har ni frågor eller tips, så PM mig.

Oscar
 
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

CH skrev:
Obra1 skrev:
Funkar kanon... Tapatalk använder jag för flera av mina favoritforum....

Har inte testat tapatalk. Vad är skillnaden mot att använda en webbrowser?

Här är ett exempel, Man kan exempelvis ladda upp bilder direkt från sin Iphone på forumet istället för att lägga upp det på en annan server och länka. Mycket mer direkt och enkelt. Vi har idag ett 10-tal användare som börjat använda Tapatalk. Om man har en Iphone, Ipad eller Android telefon kan det vara ett alternativ

http://www.finewines.se/index.php/topic ... l#msg37047
 

CH

Medlem
SV: Lämna era förslag, synpunkter och önstemål här!

Det blev påträngande uppenbart igår när Keen lade upp alla fina bilder. Hade definitivt kört det om jag haft en telefon som det funkade på.
 
Toppen