Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Lanseringar från Caviste

mackan92

Medlem
upload_2021-3-2_15-16-8.png
 

mperor

Medlem
Har någon testat producenten det ryktas om? Blev lite nyfiken men är tyvärr väldigt dåligt bevandrad med Jura (om det nu stämmer)
 

rnnbck

Medlem
Har någon testat producenten det ryktas om? Blev lite nyfiken men är tyvärr väldigt dåligt bevandrad med Jura (om det nu stämmer)
Jag tycker att det bra kvalitet till priset. Svårt att veta vad som kommer att vara i lådan dock, det har varierat lite mellan åren. Förra året endast vita, Chardonnay och Savagnin. Året innan blandat rött med Ploussard och Trousseau och vitt Chardonnay
 

Thirsty

Smygnykterist
Jag tycker att det bra kvalitet till priset. Svårt att veta vad som kommer att vara i lådan dock, det har varierat lite mellan åren. Förra året endast vita, Chardonnay och Savagnin. Året innan blandat rött med Ploussard och Trousseau och vitt Chardonnay
2 st 2018 Arbois Chardonnay Arces
2 st 2018 Arbois Trousseau Les Corvées
1 st 2018 Arbois Savagnin Terres Bleues
1 st 2016 Arbois Savagnin Rebelle
Pris: 1 390 kr
 

mackan92

Medlem
2 st 2018 Arbois Chardonnay Arces
2 st 2018 Arbois Trousseau Les Corvées
1 st 2018 Arbois Savagnin Terres Bleues
1 st 2016 Arbois Savagnin Rebelle
Pris: 1 390 kr

Känner mig rätt obevandrad inom Savagnin och Trousseau - känns som jag drar mig lite från detta släpp. Eller vad gå man miste om? :)
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
2 st 2018 Arbois Chardonnay Arces
2 st 2018 Arbois Trousseau Les Corvées
1 st 2018 Arbois Savagnin Terres Bleues
1 st 2016 Arbois Savagnin Rebelle
Pris: 1 390 kr
De med Savagnin är riktigt nice, personligen kan jag vara utan Chardonnay, byter gärna med någon om nån annan vill ha :)
 

gece

Man vänjer sig.
Känner mig rätt obevandrad inom Savagnin och Trousseau - känns som jag drar mig lite från detta släpp. Eller vad gå man miste om? :)
Savagnin tilltalar samma delar av min hjärna som Chardonnay gör, både upptoppad och oxidativ. Savagnin ses väl traditionellt som lite ädlare än Chardonnay i Jura, brukar ha lite högre syra men är precis som Chardonnay tämligen neutral förutom ett litet, litet aromatiskt/blommigt drag (är trots allt en Traminer-variant). Rebelle lär väl vara rätt oxidativ så det är väl ett prerekvisit att man gillar :)
 

mperor

Medlem
Det här sög ju lite :p Finns det någon som fått en låda som vill dela på den? Dvs 3 var? Skriv ett meddelande i så fall! :) Bor i Stockholm men även Skåne funkar.
Följer upp på min egna tråd. Ingen i Stockholm som vill dela på en låda? :)
 
Toppen